€ 7 / maand per mens ouder dan 20 jaar voor groene energie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

€ 7 / maand per mens ouder dan 20 jaar voor groene energie




par Hic » 08/06/10, 17:07

Hallo allemaal

Belachelijk!

Een kostprijs van $ 18.000 miljard om in 2050 over te schakelen op groene stroom tegen 95% tegen € 7 per maand en per mens gedurende 20 jaar

OSLO, 7 juni (Reuters) - Een wereldwijde investering van $ 18.000 biljoen tegen 2030 zou een radicale verschuiving mogelijk maken van fossiele brandstoffen, zodat 95% van de elektriciteitsproductie in de wereld afkomstig is van hernieuwbare energiebronnen volgens een maandag vrijgegeven rapport tegen 2050.


http://www.euroinvestor.fr/news/story.aspx?id=11108678

http://www.electron-economy.org/article ... 52070.html
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 08/06/10, 17:25

belachelijk ...

voor arme landen nr.

Maar dat gezegd hebbende, het wereldwijde militaire budget jaar- is van dezelfde orde van grootte als de investeringen in hernieuwbare energie die voor eens en voor altijd zouden worden gedaan.

De VS is bijvoorbeeld $ 1000 miljard / jaar voor het leger.

dat betekent dat het militaire wereldbudget wordt bevroren seulement één jaar maakt het mogelijk om een ​​100% hernieuwbare energiemix op te bouwen.

Het is duidelijk een utopie.

Einstein zei echter ...

"2 dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid ... Voor het universum heb ik nog geen absolute zekerheid verworven ..."
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 08/06/10, 18:05

Remundo schreef:belachelijk ...

voor arme landen nr.

Maar dat gezegd hebbende, het wereldwijde militaire budget jaar- is van dezelfde orde van grootte als de investeringen in hernieuwbare energie die voor eens en voor altijd zouden worden gedaan.

De VS is bijvoorbeeld $ 1000 miljard / jaar voor het leger.

dat betekent dat het militaire wereldbudget wordt bevroren seulement één jaar maakt het mogelijk om een ​​100% hernieuwbare energiemix op te bouwen.

Het is duidelijk een utopie.

Einstein zei echter ...

"2 dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid ... Voor het universum heb ik nog geen absolute zekerheid verworven ..."


Utopisch

voor 42 € per persoon,
de rijkste landen zorgen ervoor

VS 260 miljoen hoofd
europa op 350 miljoen
Japan op 200 miljoen
Totaal op 1 miljard

Egoïstisch
voor 42 € per persoon voor Frankrijk
de doelstellingen worden bereikt in minder dan 5 of 10 jaar
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 08/06/10, 21:12

Het zou interessant zijn om te weten naar welke soorten technologieën ze verwijzen om dergelijke kosten vast te stellen?

Ik denk dat we met de beste technologie onze uitgaven gemakkelijk met 2 kunnen verminderen!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 09/06/10, 15:01

"Niet winstgevend genoeg mijn zoon ..."

Ik heb de links nog niet in detail gelezen maar 1 eerste reactie.

Zelfs als dit cijfer (laag) werd vermenigvuldigd met 10 (kinderen, "te" arm ... zie de opmerking van Remundo), blijft het erg klein ... vooral voor ons rijk! Het is bijvoorbeeld veel minder dan het autobudget van alle Fransen !!

Maar het is misschien niet zozeer de investering die een probleem vormt, als wel het kapitalisme dat ons regeert ... "Wij" investeren in wat het snelst betaalt. Puntbalk. En groene stroom hernieuwbare energiebronnen zijn momenteel niet concurrerend op dit punt ... over X jaar zal de situatie anders zijn ... maar vandaag is het een niet te stoppen feit !!

Het 'risico' is (doorgaans) geen overheersende factor bij de investering (behalve natuurlijk op de marketingbrochures) ... het is niet op korte termijn dus zeker niet op lange termijn zoals het geval is klimaatverandering ...

We zagen het net binnen de olieramp van BP in de Golf van New Mexico!

Dan is er altijd nog het probleem van "olietransport" ... en de levensduur van hernieuwbare installaties die ruim voor 2050 veranderd moeten worden (houdt de berekening hier rekening mee?)?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 09/06/10, 16:06

daarom had ik het over utopie,

er is het marktaspect, maar ook het militaire aspect. Kortom veel goed hangende sloten.

Ik heb het al verschillende keren geschreven, schone energie, zelfs overvloedig, is geen technisch probleem.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 09/06/10, 16:11

Ja Raymond, in dezelfde geest van investeringsidee, investeer 1/10 van het budget voor wereldwijde reclame = einde van de honger in de wereld en dit duurzaam ... Maar het is niet de prioriteit ... uiteraard!

Bekijk de film 99F met Dujardin, echt interessant als je van "overgedragen" films houdt ... we houden ervan of we haten ik denk :)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 09/06/10, 17:07

Deze $ 18 miljard moet worden vergeleken met de winsten van ruwe olie ...

Lees het artikel op ruwe olie geld

fragment:

Beeld

In 2010 moet het dateren van de cumulatieve 50 miljard, alleen op ruwe transacties (er zijn geen belastingen en heffingen). Dit is te vergelijken met de 000 miljard ...

Ik denk dat we diep gaan, maar ik denk dat we het leuk vinden ... :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 09/06/10, 17:14

het is vooral dat we anders niet teveel kunnen doen ...

op dit moment.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 09/06/10, 17:19

Ja, we hebben altijd een keuze ... de besluitvormers veel meer dan wij de "lagere" mensen ...
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 211-gasten