Windparken: 24 of 48V?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
kary85
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 05/02/10, 15:48
Plaats: Vendée

Windparken: 24 of 48V?




par kary85 » 30/03/10, 14:25

hoi hoi!
Ik vroeg me af of het in termen van batterijduur beter was om 2 van 24v of een van 48v aan de uitgang van mijn laadregelaar te plaatsen?

Merci d'avance!
0 x
"Niets gaat verloren, niets wordt gecreëerd, alles wordt getransformeerd" (als we eerder met dit citaat rekening hadden gehouden, zouden we hier vandaag niet zijn!)
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3

Re: windbatterijen




par Alain G » 30/03/10, 14:47

kary85 schreef:hoi hoi!
Ik vroeg me af of het in termen van batterijduur beter was om 2 van 24v of een van 48v aan de uitgang van mijn laadregelaar te plaatsen?

Merci d'avance!


U heeft de keuze, 8x6 volt, 4x12 volt of 2x24 volt!

Kies de prijs die het beste bij u past, door meerdere batterijen te gebruiken, kunt u een defecte batterij vervangen zonder dat u de hele batterij hoeft te vervangen.

U moet de prijs van de extra kabels betalen als u voor meerdere batterijen kiest, maar het is aan u om de kosten van deze optie te beoordelen!
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 30/03/10, 14:51

Niet beter!

Merk op dat grote tractiebatterijen zoals een stapelaar of elektrische pallettruck, gondels, enz... in 24 of 48V over het algemeen samenstellingen zijn van grote 2V-batterijen
0 x
lolus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 04/04/10, 10:14
Plaats: Provençaalse drome




par lolus » 01/05/10, 04:52

lange tijd ben ik 100% autonoom geweest in elec en fotovoltaïsche (geïsoleerde site)

Ik ben in 24v omgezet na in 220V zuivere sinus

Ik heb 6 accu's 180 ah 12V: 3 groep(parallel gemonteerd) 2 batterijen (in series)

voordelen: gemakkelijk omvormers te vinden tegen de juiste prijs, hetzelfde voor regelaars omdat de meeste 12/24V zijn en de kabels ook niet zo groot zijn.
Als je een back-up hebt door een generator van een veel oude dieselgroep, hebben we 12/24V-uitgangen, dus handig om je batterijen direct op te laden terwijl je bijvoorbeeld gereedschap gebruikt dat de groep nodig heeft

nadeel: moeilijk te vinden 24V lamp of andere apparatuur




Als u een zeer grote installatie heeft, is het misschien beter om over te schakelen naar 48V voor de kabels, maar dit verandert niets aan de levensduur van de batterijen

Heb je een middelgrote tot grote installatie en wil je alles op 220V laten draaien, kies dan voor 24V

Als je een kleine installatie hebt zoals de mijne zal ik je zelfs aanraden om over te stappen op 12V (dat ga ik doen als ik het thuis nog eens moet doen) en de maxi te laten werken zonder direct converter want er zijn genoeg compacte TL lamp in 12V van stereo of radio in 12V (degene waar je de batterijen in kunt stoppen) of 12V adapter voor de computer enz ..... dit voorkomt dat je je converter permanent aan laat staan ​​die verbruikt zelfs als hij leeg is, zelfs in standby-modus en heeft veel verlies en wat duurder is als je een goede en krachtige wilt.
Ook voor de koelkast vind je in de kampeerauto spullen zeer zuinige compressiekoelkasten
Als jij en 12V heb je wat meer verlies in de kabels als je niet de grootste gebruikt maar je wint het om het verlies van de omvormer te voorkomen


daarna is het aan jou om te zien op basis van je gebruik
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 01/05/10, 20:24

Ik geef de voorkeur aan 24V omdat het een standaardspanning is in de industrie.
Veel praktischer wanneer u relais, magneetschakelaars, programmeerbare logische controllers kunt herstellen...

Ik heb net een elektrificatieproject afgerond voor een kleine schuur. Ik denk dat ik hier een review ga doen.
0 x
Michel avignon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 01/04/10, 21:09
Plaats: Avignon

Windparken: 24 of 48V?




par Michel avignon » 08/05/10, 19:58

Dag
dit is een keuze die moet worden gemaakt, wetende dat in 48 v minder verlies dou meer autonomie, het hangt ervan af hoe en de batterijen worden opgeladen ???
wetende dat er 24 V is, Regelaar, compacte fluorescentielampen 20 WE 27, halogeenlampen, koelkasten met Compressor; neonstrook; 24 V 220 V omvormer enz.
Voor de 48V regelaar, voor de halogeenlampen 2 in serie, idem voor de compacte TL lampen die ik heb weten te vinden, TL strip, 48V 220V omvormer, en binnenkort 20W halogeen compact TL lampen, en koelkast etc.
Ik sta tot uw beschikking voor meer informatie
Michel Avignon
0 x
Michel avignon klusjesman
Michel avignon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 01/04/10, 21:09
Plaats: Avignon

Windparken: 24 of 48V?




par Michel avignon » 08/05/10, 20:55

Re
suite
na een nieuwe zoekopdracht op de weeb (gedurende 3 maanden) vond ik halogeenlamp 48 V 45 W en 60 W, x relais en magneetschakelaar, PLC; heldere lampen E 27 of B 22 15 W tot 100 w
Michel Avignon
0 x
Michel avignon klusjesman

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 222-gasten