Turbocompressor = Turbine ... Stoom?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Zonnebloem
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 25/04/08, 22:08
Plaats: Elzas

Turbocompressor = Turbine ... Stoom?




par Zonnebloem » 24/03/10, 11:31

Hallo iedereen.
Sinds enige tijd stel ik me de middelen voor om een ​​paar honderd watt te produceren met stoom die wordt geproduceerd door een ketel en door zonnepanelen, afhankelijk van het seizoen.
Ik zal worden verteld over Stirling en andere ... Ik zou liever beginnen met materiaal dat al bestaat, dat zal moeten worden aangepast, maar dat we gemakkelijk en goedkoop kunnen vinden.
Dit alles om op mijn vraag te komen, kunnen we een auto-turbocompressor gebruiken als motor / stoomturbine.Ik weet absoluut niet de stroom / druk die nodig is voor rotatie (erg snel lijkt het mij), noch het mechanische vermogen dat wordt geleverd door een standaard turbo van een personenauto.
Bedankt voor het aansteken van mijn lantaarn.
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 24/03/10, 13:13

hallo zonnebloem
op een turbo kun je alleen een redelijk hoge luchtstroom terugwinnen met een maximale druk van minder dan 1 bar.
vanaf het ontwerp van de turbo kun je geen mechanische energie gebruiken aan de compressorzijde (onbalans van de chra en zeer snelle vernietiging van de lagers)
het is niet geschikt voor een stoomturbine.

als u stoom wilt gebruiken, moet u nadenken over de eerste veiligheid en ook over de waterbehandeling, met het risico uw generator snel te vernietigen
0 x
Zonnebloem
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 25/04/08, 22:08
Plaats: Elzas




par Zonnebloem » 26/03/10, 09:20

Bedankt voor dit duidelijke en nauwkeurige antwoord.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 249-gasten