Windenergie opwekking zonder windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Windenergie opwekking zonder windturbine




par Oli 80 » 18/03/10, 20:11

goedenavond, dit is wat ik heb gevonden http://www.youtube.com/watch?v=dZ0v-CK63-4 dit systeem zou elektriciteit produceren met behulp van een rubberen band

Ik weet niet of dit systeem al is genoemd forums, anders sorry om het opnieuw te doen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 18/03/10, 20:17

Grappig, maar we zijn ver verwijderd van de megawatt : Cheesy:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

grappig




par dedeleco » 19/03/10, 00:48

Maar als, in een grote storm, met een paar hectaren trillende platen hun magneten als bomen schudden onder de kracht van de wervelingen van de wind, zouden we zeker een megawatt kunnen trekken !!!
Dit vergrote systeem werkt ook met golven of andere wervelingen, resonerend met die wervelingen.
We kunnen ook bomen nemen die door de wind worden geschud en die magneten bewegen om stroom te maken !!!
De windturbines konden niet meer weigeren !!
Graven, enz .....
Origineel gezien de eenvoud die de niet-geoptimaliseerde prestaties compenseert!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 19/03/10, 04:01

Dedeleco

Dit systeem is al gepresenteerd op de forum!

Aan de andere kant breng je de bomen die meebewegen in de wind en sinds ik al heel lang bomen heb van 15 meter om het huis, is het voor mij bijna onmogelijk om een ​​windturbine te installeren zonder een hele mast. hoog, had ik gedacht om touwen aan verschillende boomtoppen te binden om de energie van hun bewegingen terug te krijgen!
Waar ik ben hoor ik het gebrul van de wind en zie het effect op de bomen terwijl ik erdoor beschermd ben!

Het zou leuk zijn om een ​​manier te vinden om wat energie op te wekken zonder naar het landschap te staren!

Stel je eens de bries voor die deze grote bomen 1 meter laat slingeren, vastgemaakt door eenvoudige onzichtbare vislijnen en verschillende kleine generatoren van een paar watt om 10 of 20 kilowatt te vormen!

Nou, dit is maar een droom!

Maar het zou gemakkelijk kunnen werken! "
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

Makkelijk te proberen en origineel en ecologisch




par dedeleco » 19/03/10, 14:02

Ik hoop dat deze prachtige bomen niet te dicht bij het huis staan ​​om er niet op te vallen in geval van een storm!
Tijdens de storm van eind 1999 had ik de ervaring dat een armada van bomen op de bodem van de tuin viel zonder dat er door een wonder op het huis viel !!
Ik pas ook op dat ik geen te hoge en grote bomen in de buurt van het huis heb!
Anders moeten we in staat zijn om deze energie terug te winnen die de bomen in beweging brengt, met kabels, katrollen die een motorwiel laten draaien dat onderbroken elektriciteit opwekt die een batterij oplaadt.
Naar mijn mening moet het gemakkelijk zijn om een ​​prototype aan een boom te hebben om te zien hoe het werkt. Een touw aan de bovenkant van de boom dat een lus maakt die over een katrol gaat met een gespannen dynamo met een veer om te voorkomen dat het touw wegglijdt.
Je kunt een model proberen met een kleine boom en een goedkope lampdynamo die wordt opgeladen om de moeilijkheden te zien zonder al te veel uit te geven. Met een grotere dynamo als autoventilator of dynamo die niets kost om kapot te gaan, kunnen we het vermogen verhogen naar 100Watt.
U kunt een oude fiets gebruiken met een touw dat aan de ketting trekt om een ​​dynamo te laten draaien die aan het vrijloop is bevestigd.
Het probleem is hetzelfde als bij golven, om zeer variabele heen en weer gaande bewegingen in energie om te zetten.
Op internet en patenten is er een hele reeks oplossingen!
In mijn geval is er alleen veel wind tijdens stormen en ben ik er alleen bij rustig weer in mijn tweede huis.
Om een ​​touw aan de top van een boom te passeren, hoef je er niet in te klimmen, ik heb al touwen geregen die aan het einde van een paal worden gedragen (latten van in totaal 8 meter van uiteinde tot uiteinde), om recht te trekken bomen tot 20 m of kappen ze met precisie als ze gedeeltelijk ontworteld zijn.
Naar mijn mening zou het moeten werken met een prestatie als die van een windturbine, aangezien de boom veel meer windweerstand heeft. Het werkt des te beter omdat de wind turbulent is om de boom te schudden! Dit is een toestand in tegenstelling tot een windturbine die minder werkt omdat de wind turbulent is, omdat de lift op de wieken afneemt met wervelingen !!
A priori is het erg interessant en octrooieerbaar als het een beetje is ontwikkeld.
Bovenal verandert er niets aan het landschap of het geluid.
En we kunnen het overal aan zee of op de top van de heuvels plaatsen zonder iemand te storen !!!
Je bent goed geplaatst en je moet het proberen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 346 gasten