Het maken van elektriciteit uit hout!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
theo geld
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 18/03/10, 04:29

Het maken van elektriciteit uit hout!




par theo geld » 18/03/10, 04:48

hier is mijn vraag samengevat in het onderwerp ...
Ik woon in Argentinië en zou graag elektriciteit (bijvoorbeeld 5 kW) willen produceren met hout als brandstof!
als ik mezelf zou proberen te verwarmen, zou er geen probleem zijn dan watt te maken ... ??
dus als iemand het product kent of kent, de bestaande machine om mijn vraag te beantwoorden, bij voorbaat dank ...
Tot ziens
0 x
Avatar de l'utilisateur
Bricktal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 18/03/10, 03:21
Plaats: Shawinigan-Que

Re: elektriciteit maken met hout!




par Bricktal » 18/03/10, 05:27

theoargent schrijft:hier is mijn vraag samengevat in het onderwerp ...
Ik woon in Argentinië en zou graag elektriciteit (bijvoorbeeld 5 kW) willen produceren met hout als brandstof!
als ik mezelf zou proberen te verwarmen, zou er geen probleem zijn dan watt te maken ... ??
dus als iemand het product kent of kent, de bestaande machine om mijn vraag te beantwoorden, bij voorbaat dank ...
Tot ziens


Interessante vraag.

Ik vind het echter te algemeen. U bent niet specifiek genoeg om bijvoorbeeld te weten: waar u precies verblijft, in de natuur, op het platteland of in de stad. Waarom wil je dat hout elektriciteit opwekt?
Je hebt het over brandstof, dus het is omdat je denkt dat je het verbrandt ... in dit geval een eenvoudig boilersysteem dat stoom produceert die een microturbine aandrijft die je elektriciteit produceert.
Als je genoeg hout hebt om een ​​flinke hoeveelheid stoom te produceren, des te beter.
En waar wordt de elektriciteit voor gebruikt? Voor een huis of een industrie?
Zulke soorten plannen zijn beschikbaar op internet, als u zorgvuldig zoekt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/03/10, 08:21

Ik betwijfel of er pellets zijn waar jij bent?

Maar om reflectie te inspireren, is hier de "sunmachine", een volautomatische Stirling-motormachine die draait op houtpellets (standaard brandstof):

http://www.sunmachine.fr/prod_pellets.htm
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 18/03/10, 08:37

Did67 schreef:Ik betwijfel of er pellets zijn waar jij bent?

Maar om reflectie te inspireren, is hier de "sunmachine", een volautomatische Stirling-motormachine die draait op houtpellets (standaard brandstof):

http://www.sunmachine.fr/prod_pellets.htm


Het mechanische werkrendement van een stirlingmotor is erg slecht, wordt pas geldig als hij ook wordt gebruikt voor verwarming ...
Anders is er de stoommachine, hetzij een zuiger, hetzij een turbine ... maar deze zal moeten worden vervaardigd omdat hij niet bestaat in een klein model, behalve kleinere modellen : Cheesy:
0 x
theo geld
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 18/03/10, 04:29




par theo geld » 18/03/10, 13:36

hallo en bedankt voor je antwoorden (ook heel snel) ...
inderdaad had ik niet al te precies want ik dacht dat 5kw zou kunnen aangeven dat het voor een huis was ... niet voor de verwarming (in dit geval gebruik ik het hout direct) maar eerder om te koelen.
voor de plaats zal het op het platteland zijn met echt veel (dood) hout op een zeer belangrijke ondergrond ... dus het product zal ik in hoeveelheid hebben ...
wat betreft de turbineketel die stoom produceert enz. ja ik had het al gezien, maar het is het soort product dat duurder is en geschikter voor een gebouw of een bedrijf ...
helaas zoals did67 schreef ... voor wat een klein model is (in dit onderzoek) is er niets beschikbaar voor een verminderde elektriciteitsproductie ..
Ik heb natuurlijk nog steeds zonne-energie ... maar met deze batterijen die ook vervuilen ...
toch bedankt voor je antwoorden ...
ps: als de pellets bestaan ​​... maar in buenos aires..een 1200km
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 18/03/10, 14:23

oiseautempete schreef:Het mechanische werkrendement van een stirlingmotor is erg slecht, wordt pas geldig als hij ook wordt gebruikt voor verwarming ...
Anders is er de stoommachine, hetzij een zuiger, hetzij een turbine ... maar deze zal moeten worden vervaardigd omdat hij niet bestaat in een klein model, behalve kleinere modellen : Cheesy:
Er zijn stirling / ericsons die 50% efficiëntie bereiken ... Ik ken niet veel machines die dat wel doen. :?
Stoom is relatief eenvoudig te gebruiken.
Stoom of stirling maken het mogelijk om warmtekrachtkoppeling op zonne-energie te overwegen ... : Idee:

Een andere mogelijkheid betreft de vergasser ... : Idee:

Waarom wil je hout als energiebron gebruiken in plaats van de zon, diverse biomassa (anaerobe vergisting), fotovoltaïsche zonne-energie, thermische zonne-energie, koolwaterstoffen ...
:? :?
0 x
theo geld
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 18/03/10, 04:29




par theo geld » 18/03/10, 14:49

voor de keuze is het om de batterijen (voor zonne-energie) te vermijden en aangezien de zon 's nachts niet aanwezig is, vormt dit een probleem of mijn interesse voor het hout (met voldoende reserve voor de nacht) dat in hoeveelheid beschikbaar is ...
biomassa met hout, ik kreeg te horen dat het erg lang was (ontbinding).
Ik had wel eens aan de vergasser gedacht (wat camoin tijdens de 2e wereldoorlog functioneerde dus) maar vond geen gedetailleerde informatie (overigens is de output niet geweldig als ik het me goed herinner) hoe ik dit moest opzetten type systeem.
om eindelijk je vragen te beantwoorden over het idee van stirling in warmtekrachtkoppeling, om 5kw te krijgen, is het niet "te veel"?
Ik dacht dat deze productiewijze eerder voor een grote hoeveelheid kw was ..? Meer lijkt de prijs mij (voorlopig tenminste) eerder rebarbatif ...
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1

Re: Elektriciteit maken met hout!




par bernardd » 18/03/10, 14:52

theoargent schrijft:Ik woon in Argentinië en zou graag elektriciteit (bijvoorbeeld 5 kW) willen produceren met hout als brandstof!
als ik mezelf zou proberen te verwarmen, zou er geen probleem zijn dan watt te maken ... ??


Ik stelde mezelf dezelfde vraag als jij, en ik vond niets onder de 1MW / 1M €: niet geschikt voor een huis :-)

Maar ik ben ermee bezig: ik blijf op de hoogte zodra we iets te laten zien ...
0 x
Tot ziens!
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1

Re: elektriciteit maken met hout!




par bernardd » 18/03/10, 14:53

Bricktal schreef:Zulke soorten plannen zijn beschikbaar op internet, als u zorgvuldig zoekt.


Stuur de links wanneer je maar wilt :-) Persoonlijk nooit een samenhangende set gevonden ...
0 x
Tot ziens!
Ptilu
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 196
Inschrijving: 15/01/10, 14:23




par Ptilu » 18/03/10, 15:05

GAZOGEEN !!!!!

Goedkoop en praktisch, enkele stalen cilinders (snelkookpan of lege gasfles voor basismaterialen)
Een oude radiator als koelbox en een paar metalen dozen vol met katoen om te filteren
Vervolgens mengt u met lucht en plaatst u deze in plaats van de inlaatpijp van uw benzinegenerator (u moet de carburateur draaien)

Anders is het kritieke onderdeel de generator. Het moet gemakkelijk kunnen worden gehandhaafd, bestand zijn tegen temperatuur en corrosie, wat inhoudt dat je staal moet kunnen lassen en snijden ... Heb je een acetyleen lasapparaat?

Voor onderzoek typ je "vergasser", "vergasser" of, als je Engels spreekt, "hout gazeifier".

Het beste voor jou is nu om vertrouwd te raken met het proces (het is raar dat iedereen stoommachine zegt vóór benzine, die 10 keer minder kost en veel minder complex en gevaarlijk is ...)

Ik heb anders documentatie en ik ben momenteel bezig met een project (binnen het schoolkader) om een ​​dergelijke installatie op maat te maken. Ik heb al enkele spreadsheets (bepaling van debieten). Als je wilt, kan ik ze je geven;)

Anders ben ik er zeker van dat er thermosflessen zijn die afkoelen zonder door de elektriciteitskast te gaan; Ik had een gedeeltelijk laatste semester op een tubo-koelunit. We hebben een joule-cyclus (turbomachine) gekoppeld aan een Hirn-cyclus (stoommachine), met een gemeenschappelijk circuit. De fiets van Joule reed en die van Hirn was omgekeerd om af te koelen.

Maar het is heel technologisch, zoals vaak het geval is bij turbines ...
Het beste zou een niet-roterende machine zijn die alleen thermische energie gebruikt om te koelen (net als het vortex-effect)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 285-gasten