Een windturbine voor een dak zonder mast

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux

Een windturbine voor een dak zonder mast




par Aumicron » 27/02/10, 12:21

Om te ontdekken, Aérocube, een nieuwe windturbine van Aeolta die zonder mast op het dak moet worden bevestigd. Niet dom.

Beeld

http://energies-renouvelables.consoneo. ... ite-39228/
0 x
Om te betogen.
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

wind




par Oli 80 » 27/02/10, 14:22

hallo, deze windturbine is geweldig, maar je moet hem in de richting van de wind installeren, tenzij er reflectoren zijn.

Ik vind dit onderwerp erg interessant, wat jammer dat niemand anders er in geïnteresseerd lijkt te zijn, ik zal het onderwerp bekijken om te zien
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 27/02/10, 15:15

hallo

hier is een goed idee, valt nog te bezien of het geluid van de rotatie niet in het hele huis te horen is.

Het is duidelijk dat de vorm van de constructie de wind in de gewenste richting "dwingt" en tenzij er een totale zijwind is, zal er altijd enige rotatie worden geproduceerd, ongeacht andere windrichtingen.

bovendien blijkt dat het deel waar het actieve element van het apparaat zich bevindt kleiner is dan de luchtinlaat, dus versnelling van de luchtstroom.

door naar de site te gaan, is het duidelijk dat het systeem een ​​zeker significant belang heeft in vergelijking met een conventionele windturbine.

jeff
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 27/02/10, 15:35

Hallo,

Het concept is interessant.
Maar voor mij houdt het daar op, want als we een vermogensberekening doen, realiseren we ons dat het resultaat zwak is.
Voor een wind van 10 ms, met een onderscheppingsoppervlak van 1 m², is het vermogen van de luchtstroom P = 1/2 d SV * V * V => 600 Watt. De wet van Betz reduceert het nuttig vermogen tot 360 Watt en het gebruikte type rotor voorspelt een rendement van ongeveer 20%.
Zonder al te pessimistisch en sleazy te zijn, laten we zeggen dat deze set in de 150 Watt-klasse valt in vergelijking met andere beschrijvingen van windturbines.
Het blijft om de verkoopprijs te weten die naar mijn mening behoorlijk zout moet zijn voor de 150 W-producten ......

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 27/02/10, 16:15

Interessant maar problematisch voor wie zoals ik de daknok georiënteerd heeft met een overheersende wind uit het N (Mistral).
Het equivalent moet aan de voorkant worden bevestigd.
Mogelijk. Als het dan zo verwijderbaar is, zouden er weinig problemen met machtigingen moeten zijn. Als ik het aantal "kubussen" van luidruchtige split-airconditioners aan de voorkant zie...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 27/02/10, 18:23

Bedankt voor je mooie presentatie, Obelix. Een van de grote problemen met groene energie zijn gewetenloze handelaren die goedkope, dure oplossingen verkopen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 01/03/10, 04:54

hallo

kleine interessante precisie van de fabrikant met betrekking tot de prijs van een geïnstalleerde en gebruiksklare module: 5000 €
en dit is slechts een schatting, hij specificeert het!

kortom een ​​horizontaal opererende Savonius, gehuisvest in een open en gestroomlijnde kast.

een amateurrealisatie van een identiek model zou veel minder moeten kosten, vooral voor een productie in de orde van grootte van 200 W (geschat op basis van de door het bedrijf verstrekte cijfers).

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
tieole
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 11/10/08, 18:35
Plaats: Valentie

slecht ontwerp




par tieole » 08/03/10, 14:41

Wat als de wind uit een andere richting dan zijwaarts komt? Echt een shenanigans deze windturbine. Maximaal 20W, meer zie ik niet.

Ik weet niet zeker of de fabrikant dom is, anders denk je dat ze dom zijn.

Jay(at)tieole.com
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 08/03/10, 17:13

Inderdaad, gezien de geadverteerde prijs is er niets aan toe te voegen.

Aan de andere kant is het idee om een ​​propeller te stroomlijnen altijd interessant, of om hem intelligent achter een obstakel met een interessante vorm te plaatsen.

Ik heb altijd al een windturbine onder de boog van La Défense willen plaatsen :-) Ik had destijds gehoord dat de "tentdoeken" die over de basis zijn gespannen er niet zijn om het er mooi uit te laten zien: ze vermijden gewoon een toerist op het plein beneden te vinden, tijdens een kleine windvlaag versterkt door het "tunnel" -effect :-(
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 253-gasten