Recorderanemograaf voor windstudie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
fam
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 29/01/10, 09:45

Recorderanemograaf voor windstudie




par fam » 29/01/10, 11:20

Hallo allemaal, dit is mijn eerste post op deze site.

Om het windpotentieel van een afgelegen locatie te beoordelen (geen netwerk behalve satelliet en gsm), ben ik op zoek naar een autonome anemometer die met regelmatige tussenpozen ten minste snelheid en tijd registreert. Ik kan de gegevens ongeveer elke maand herstellen.

(de juiste terminologie zou waarschijnlijk "opname-anemograaf" zijn)

Ik merk op dat dit type product niet gemakkelijk te kopen is voor een fatsoenlijke prijs voor een particulier (slechts één gevonden voor minder dan ongeveer 200 euro. Het is een Engels product dat onlangs op de markt is gebracht).

Het is vreemd dat je ofwel door een professional moet die de studie (gratis) doet voordat je je product koopt (wat niet mijn doel is), of een groot bedrag moet betalen voor apparatuur die minder dan 100 waard is.

Als mijn site echter veelbelovend is, lijkt het mij dat het de essentiële stap is om de voorstudie te doen.

Ik ben geïnteresseerd in elke oplossing (aankoop, huur of doe-het-zelf. (Ik weet veel te doen behalve het elektronische gedeelte))

Bedankt voor je hulp (uiteindelijk in pm).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 29/01/10, 11:32

voor een goede klusser/programmeur zou het mogelijk moeten zijn om dit te doen met een kleine netbook-achtige pc. Het hangt ervan af of er een energiebron ter plaatse is.
Zelfs voor een verlichte amateur is de ontwikkeltijd van de oplossing niet te verwaarlozen. Het hangt ervan af of de studie snel moet beginnen of niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 29/01/10, 11:39

Ah, ik dacht net aan iets gebaseerd op een programmeerbare automaat. De ontwikkelingstijd kan korter zijn als we de windsnelheid kunnen krijgen als een elektrisch signaal van 0-10V.
Maar hetzelfde, het hangt ervan af of er een energiebron op de site in kwestie is.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 29/01/10, 11:46

Hallo,

Als er toegang is tot het wisselende signaal van een permanente magneetgenerator, volstaat het om de wisselingen te tellen...

Anders een magneetcyclusteller plaatsen en ook de pulsen verzamelen?
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 29/01/10, 12:27

Ik geloof dat de vraag niet gaat over de manier om de wind te meten, maar veeleer over het vastleggen van de metingen over een bepaalde periode.

Hoe dan ook, iets meer details over het project en de uitvoering ervan zijn nodig voordat we het verder bespreken.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 29/01/10, 12:36

Forhorse schreef:Ik geloof dat de vraag niet gaat over de manier om de wind te meten, maar veeleer over het vastleggen van de metingen over een bepaalde periode.


Goed begrepen ! Ik antwoordde precies dat: elke n seconden een aantal pulsen opnemen en een precieze datum, het is vrij simpel...
0 x
Tot ziens!
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 29/01/10, 12:58

heel goed antwoord van bernardd:
de fietscomputer doet het prima. als het juiste model is gekozen, houdt het de maximale snelheid, de gemiddelde snelheid, de totale tijd en de bedrijfstijd in het geheugen.
alle benodigde gegevens zijn aanwezig.
voor het actieve deel, een vaartuig met drie halve pingpongballen of als je een mastkop in reserveonderdelen kunt vinden; twee magneten op de rotor gelijmd en hij rolt.
het zal gekalibreerd moeten worden: een windstille dag op een paal die op het dak van de auto is gemonteerd
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 29/01/10, 13:13

Het ideaal zou zijn om een ​​meter te vinden die de gegevens naar een pc kan overbrengen, ik denk dat die bestaat.



Anders vond ik dit ook voor een USB-lezing:
http://www.planete-domotique.com/contr-leur-usb-1-wire-ibutton-usb-rj11.html
http://www.planete-domotique.com/energie/capteurs-divers/gp1-compteur-d-impulsion-sur-bus-1-wire.html
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/01/10, 13:19

er is dit:

http://fr.oregonscientific.com/cat-M%C3 ... nelle.html

229 euro kan volgens mij minder door er beter uit te zien.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
fam
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 29/01/10, 09:45




par fam » 29/01/10, 15:07

Dag

Bedankt voor deze eerste reacties.

Het project betreft de rehabilitatie van een zomerweideschuur op een plateau in de Auvergne.
Een van de eerste stappen zou dus zijn om gedurende een lange periode gegevens te analyseren die kunnen worden gebruikt voor de implementatie van alternatieve energiebronnen, waaronder windturbines.

Ik herhaal dat het momenteel een geïsoleerde locatie is zonder energie.
Er is een gebouw maar nog steeds open. Er is voorlopig geen sprake van om daar een pc etc. te plaatsen.

Ik heb nagedacht over het cyclustellersysteem, maar het zal me niet genoeg helpen, omdat de gegevens niet bruikbaar zijn voor windenergie.
(Een gemiddelde snelheid, min max, gebruiksduur etc.. waar het om gaat is snelheid n/ronde op een bepaald tijdstip en dit elke x (tijd), wat een fietscomputer niet geeft geloof ik)

Zoals gezegd zou ik het mechanische gedeelte kunnen maken maar het elektronische gedeelte zou voor mij te ingewikkeld zijn.

Wat ik vond is dit:
http://www.eco-technologie.net/index.ph ... 21&lang=fr maar voor 250 Eur zonder gedetailleerde beschrijvingen ben ik niet geïnteresseerd
Wat ik leuker vind is
http://www.youtube.com/watch?v=NmWdELuG ... r_embedded.
Het is helemaal niet slecht voor een complete oplossing, maar nog steeds te duur naar mijn smaak. (150£) of bijna 200Eur inclusief verzendkosten.

Dank u voor uw hulp
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 233-gasten