Stirlingmotor thuis

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec

Stirlingmotor thuis




par vinzman » 17/01/10, 18:08

Bonjour à tous,

Ik vroeg me af om naar stirlingmotoren te kijken, of fabrikanten ooit met succes hun ketel of wat dan ook aan een stirlingmotor hadden gekoppeld?
Zijn deze motoren ontwikkeld voor residentieel gebruik?
Kent u een betrouwbare fabrikant die ze stevig maakt en zou ik er thuis een op mijn olieketel kunnen plaatsen en zou het goed werken?
Wat zijn de zwakke punten van sterling-motoren? Hoe vaak moet ik onderdelen ervan vervangen?




Ondertussen is hier de video van een mooie zelfconstructie:
http://www.youtube.com/watch?v=F9oQeq54 ... re=related
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

ketel + stirling




par Oli 80 » 17/01/10, 18:24

hallo, hier is een onderwerp dat dit idee al behandelt

https://www.econologie.com/forums/moteurs-st ... t5703.html

als het werkt met pelletketels (frites), zou het ook moeten werken met andere soorten ketels
0 x
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec




par vinzman » 17/01/10, 20:51

Bedankt Oli80!

als het werkt met pelletketels (frites), zou het ook moeten werken met andere soorten ketels


ja, maar warmtekrachtkoppelingsketels van Sterling zijn nog niet op de markt gebracht.
Ik wilde zien of iemand concrete voorbeelden had van mensen die dit in hun huis hebben.
Alles wat we tot nu toe kunnen zien, zijn prototypes.
Tot nu toe heb ik nog nooit zoiets gezien als een "kant-en-klaar systeem dat je thuis kunt plaatsen", dus ik denk dat ik mijn energie concentreer op stoom om een ​​alternator te laten draaien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec




par vinzman » 18/01/10, 05:40

Trouwens, over een ketel die het huis verwarmt en die is gekoppeld aan een dynamo, heeft iemand een aanknopingspunt om mij te verwijzen / adviseren om te zien wat het eindproduct in een huis geeft?
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 18/01/10, 08:39

Hallo,

vinzman schreef:Tot nu toe heb ik nog nooit zoiets gezien als een "kant-en-klaar systeem dat je thuis kunt plaatsen", dus ik denk dat ik mijn energie concentreer op stoom om een ​​alternator te laten draaien.


Na zorgvuldige afweging is het natuurlijk ook mijn strategie geworden. We kunnen samen verder gaan als je wilt.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec




par vinzman » 19/01/10, 06:00

geen probleem, ik onderzoek de haalbaarheid en materialen en ik of jij kan een nieuw onderwerp bedenken, afhankelijk van wat we vinden.
Ik begrijp dat Chatelot16 ook geïnteresseerd zou zijn in dit onderwerp. Ik vraag me af of hij van gedachten is veranderd en of hij nog steeds denkt dat het kan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 19/01/10, 08:16

mijn voorkeur voor hout is vergasser + verbrandingsmotor, maar dat weerhoudt mij er niet van om altijd gepassioneerd te zijn door stoom en stirling

Ik heb vrij precieze ideeën en bijna de plannen in mijn hoofd voor stoommachines, boilers, stirlingmotoren en zelfs een volledig nieuw principe stoomturbine ...

het probleem is dat het voor een serieus mechanisch project een ontwerpbureau zou bezetten dat groot genoeg is om binnen een redelijke tijd een resultaat te behalen: hoe dit terug te verdienen in een onderontwikkeld land waar het onmogelijk wordt om geld te verdienen door iets te vervaardigen

Ik droom van een oplossing: ontwerpbureau op internet: deel het werk van tekenen en realiseren: ik zie amateur-mechanica die geweldige prestaties leveren maar die helaas niet de theoretische basis hebben: ze doen grote prestaties voor slecht bestudeerde machines, ik heb serieuze ideeën in mijn hoofd en als ik geen manier vind om ze te geven, gaat het verloren ...

Is er genoeg gedrevenheid om een ​​serieus project uit te voeren?

hoe te organiseren om efficiënt te zijn?
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 19/01/10, 08:49

Wat als we stierven https://www.econologie.com/forums/et-le-mote ... t9076.html

omdat chatten op 2 threads tegelijkertijd moeilijker zal zijn :-)
0 x
Tot ziens!
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Re: Stirlingmotor thuis




par lejustemilieu » 10/10/12, 07:43

vinzman schreef:Bonjour à tous,

Ik vroeg me af om naar stirlingmotoren te kijken, of fabrikanten ooit met succes hun ketel of wat dan ook aan een stirlingmotor hadden gekoppeld?
Zijn deze motoren ontwikkeld voor residentieel gebruik?

Bak ja het bestaat, je vindt het in bouwmarkten:
http://www.youtube.com/watch?v=cZYVQXH7 ... =endscreen
: Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/10/12, 09:15

Nog niet bij bricomachin, noch bij bricoramage, of leroicasto ten koste van een airconditioning, hoe complexer ook.

Het zou nodig zijn om de jap te plaatsen om er een object van goedkope massaconsumptie van te maken, zoals de airconditioning !!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 242-gasten