Probleem van autonomie op hydroaccumulatie met hout

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Bertrume
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 05/01/10, 17:07
Plaats: Isere

Probleem van autonomie op hydroaccumulatie met hout




par Bertrume » 05/01/10, 17:16

Goedemorgen allemaal...

Ik heb net een paar weken geleden een 28kw-houtketel geïnstalleerd met een buffertank van 1500 l. Alles werkt goed, behalve dat de autonomie van mijn ballon, ketel uit is slechts drie tot vier uur ... Ik had gehoopt om 10 uur aan te komen.
Mijn huis dateert uit 1975 en is correct geherisoleerd, 9 radiatoren en een oppervlakte van ongeveer 160m2.
Mijn vraag is: is deze normale autonomie voor het volume van de ballon? zijn er mogelijkheden om te verkennen?
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 05/01/10, 18:53

Hallo, er zijn meer elementen nodig, waaronder de temperatuur van het ballonwater, de locatie en isolatie van de ballon.
Voor info over Marseille voor een huis van 100 m² heb ik een gasketel van 45KW.
Gelukkig werkt het niet 24 / 24H ...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 05/01/10, 21:33

Bonsoir,

Zoals gezegd is er een gebrek aan gegevens.
De kracht van de ketel is één ding, maar als alle calorieën in de onmiddellijke verwarming van het huis gaan, is het normaal dat de ballon niet wordt opgeladen.
Om de juiste lading te regelen door stratificatie van de tank, volstaat het om de temperatuur van de tank van boven naar beneden te regelen.
Normaal gesproken, als de lading correct is (zonder te veel mengen), is het noodzakelijk:
1500 * 1.16 * 50 = 87 KWh / 28 = 3 uur verwarmen
Ik neem hier aan dat de ketel de tank alleen verwarmt van 20 ° C tot 70 ° C. Het valt nog te bezien of warm water in de radiatoren kan worden gebruikt als de temperatuur is gedaald.

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 05/01/10, 22:38

: Mrgreen: hush looping, mag niet zeggen dat ik je ex was! : Mrgreen:
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Bertrume
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 05/01/10, 17:07
Plaats: Isere




par Bertrume » 06/01/10, 08:31

Bedankt iedereen .....

Voor meer details, mijn ketel heeft een goede maat, hij verwarmt mijn radiatoren en het overschot verwarmt de ballon in drie uur tot 80 graden ... de stratificatie is goed gedaan, ik controleer dit alles met de thermoskan, ...... de ladomat kan ook worden gesneden na verwarming ... nou, aan deze kant werkt alles goed.
Het is de autonomie van ongeveer vier uur wat mij een probleem geeft ... vier uur na het stoppen van de ketel natuurlijk!
Het is waar dat het op dit moment koud is maar ach ik had meer verwacht.
Wat denk je ..... anders een grote dank voor je berichten over verwarming, ik heb het gebruikt om mijn installatie te voltooien.
Merci pour vos réponses
0 x
Bertrume
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 05/01/10, 17:07
Plaats: Isere




par Bertrume » 06/01/10, 08:33

Ter info: de ballon staat in een kamer waar hij gemiddeld achttien graden is, hij is geïsoleerd met tien centimeter isolatie, en als hij niet wordt gebruikt, valt het water niet absoluut ... dus aan de ballonkant I denk dat alles in orde is ....
dank u
0 x
Zonnebloem
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 25/04/08, 22:08
Plaats: Elzas




par Zonnebloem » 06/01/10, 10:09

Hallo iedereen.
Simpele vraag je praat over autonomie van 4 uur, met een temperatuur van 80 ° aan het begin, maar wat is de temperatuur na 4 uur?
Als het huis in het begin goed verwarmd is, moet uw huiskamerregelaar de vraag om warm water stoppen zodra de ingestelde temperatuur is bereikt (zeg 22 °) en het systeem pas opnieuw opstarten als de temperatuur onder het instelpunt is gekomen en dus nu.
Dit moet de autonomie vergroten.
Wat mij betreft heb ik nooit echt de autonomie gemeten. Ik gebruik de buffertank als ik niet thuis of in bed ben ... dus stel temperatuur 18 ° in ... in de huis.
Hier is het.
0 x
Bertrume
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 05/01/10, 17:07
Plaats: Isere




par Bertrume » 06/01/10, 10:23

Hallo ....

Na vier uur ligt de temperatuur tussen de 50 en 55 graden .... dus niet meer erg bruikbaar voor mijn radiatoren .... Ik zit niet in vloerverwarming of bij lage temperaturen.
Hier spreek ik overdag van 4 uur, 's nachts programmeer ik en houd daarom langer vast. Dus ik heb het over vier uur verwarmen om 22 graden in huis te houden ...
Merci pour vos réponses
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 06/01/10, 10:51

Nou, we hebben allemaal wat nodig is om de wiskunde te doen.
je begint van 80 ° om af te dalen tot 50 ° of een delta van 30 ° van 1500L water.
de aldus afgegeven energie is daarom:
1500x1.16x30 = ca. 52kWh

als je zegt dat het binnen 4 uur uitgeput is, dan is het dat de verwarming van je huis (onder deze omstandigheden) 52/4 = 13kW stroom nodig heeft, wat mij redelijk consistent lijkt voor een huis van 160m2 op 22 ° VS.

dus niets abnormaals: de grootte van de warmtetank als je acht uur gelijkwaardige verwarming wilt hebben, moet worden verdubbeld.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/01/10, 13:56

: Mrgreen: Super interessant dit bericht. 8)
Dus als mijn isolatie correct is, zou ik met mijn lagetemperatuurradiatoren 8 uur verwarming kunnen opslaan met minder dan 3 m kubieke buffer voor mijn huis van 115 m², de plafonds zijn 2.5 m.
(Ik heb een natte kelder in beton met luiken). 8)
Mijn nieuwe 12 kW-ketel werkt voorlopig fantastisch, maar ik ben van plan verder te gaan (zonnebuffer en omkeerbare airconditioning zoals Maloche met mogelijke thermodynamische back-up van de zonneboiler.
: Idee:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 308-gasten