Ombouw van een kerosinekachel naar een plantaardige oliekachel

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Ombouw van een kerosinekachel naar een plantaardige oliekachel




par bleusideral » 03/01/10, 11:04

Hallo en de beste wensen in dit nieuwe jaar!

Hier zou ik, in het verlengde van de studies over de frituuroliebrander, willen voorstellen om een ​​petroleumkachel om te bouwen tot een oliekachel!
Ik ben er vast van overtuigd dat dit haalbaar is, tegen lage kosten en zonder al te veel moeite, wetende dat het distributiegedeelte zich zal aanpassen
de kunst zou zijn om het voorverwarmen, het verbranden en het regelen van de olietoevoer uit te voeren
Ik weet dat er sommigen zijn die aanpassingen hebben gedaan aan oliekachels, ik doe het liever op een mobiel apparaat zoals de oliekachel
origineel het originele apparaat stinkt soms vanwege de verschillende kwaliteit olie
Ik heb tests uitgevoerd door 50% benzine en 50% olie te mengen zonder iets te wijzigen en het werkt niet, zelfs niet bij afname tot 20%.
Ik kijk uit naar uw mening, en begin daarmee het onderwerp!
bedankt iedereen :P

Beeld
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 03/01/10, 18:09

Hier ben ik. Ik ben het onderwerp.
Ik denk dat het inademen van de dampen van verbrande olie misschien niet goed is voor je gezondheid, maar hoewel ik denk dat het ook voor olie is :D

Aan de andere kant heb ik totaal geen idee hoe deze kachel werkt, kun je me dat uitleggen?
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4




par bleusideral » 03/01/10, 18:36

welkom
Het principe is relatief eenvoudig
de oliebrandstof wordt door capillaire werking vanuit de onderste tank op een hogere pit geabsorbeerd en in brand gestoken (in dit geval een elektrische ontsteker) de vlam wordt gemaakt door een diffusor bestaande uit een geperforeerde cilinder en een glas aan de rand zoals de oude olielampen
olie, wordt het moeilijk geabsorbeerd door capillaire werking, vooral als het koud is
voor de geuren denk ik niet dat we veel voelen als er geen onverbrande zijn, maar dat valt nog te bezien
we kunnen ons misschien laten inspireren door de keukenbrander in het midden, ik wacht af wat hij ervan vindt
wat olie betreft, eigenlijk is het soms niet geweldig, het ruikt, en ik weet niet wat je inademt als het eenmaal is verbrand! en olie is ook duur!!
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten