Methanisatie thuis

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1

Methanisatie thuis




par bernardd » 27/12/09, 10:09

Hallo,

In deze tijden van geschenken, een materiaal dat ik zojuist heb gevonden:

Downdraft stro vergasser

Speciaal voor Chatelot16 :-)

China gaat vooruit, ze moeten effectieve ideeën vinden!
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/12/09, 16:09

in China of India, waar het warmer is dan bij ons, heeft de grote methanisator in beton zijn stroom lange tijd in de boerderijen begraven

in Frankrijk is het ook gedaan maar het is vergeten

je hebt natuurlijk een grote buitentank nodig: een kleine 200l-truc in huis zal een belachelijke productie opleveren

bij ons is een ondergrondse tank niet genoeg, deze moet dus geïsoleerd worden verwarmd

het is een vrij grote uitgave, maar het vermijdt andere sanitaire kosten

Ik heb geprobeerd om een ​​test te doen tegen gereduceerde kosten: bovengronds vrijstaand zwembad in pvc van 6m3 bedekt met een polyethyleen zeildoek

Ik heb alle tuinmaaiwerk en mest ondergedompeld in water: het produceerde alleen CO2

probleem de pvc en het polyethyleen zijn waterdicht: het gas gaat niet verloren maar de zuurstof kan wel door het pvc in het water diffunderen, en zolang er maar de minste aanwezigheid van zuurstofbacteriën is maak methaan niet aan maar alleen CO2

het probleem is: de baclated tests werken niet: we moeten het beter doen en het is duurder
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/12/09, 16:24

je bedekt me met fouten met je methanisatie

uw Chinese bazaar is een vergasser

Ik wil geen vergasser in mijn keuken: het maakt CO te giftig, bij het minste lek is iedereen dood

de vergasser moet buiten staan: dan moet het gasnet in huis voldoende beveiligd zijn om ongelukken te voorkomen

Ik zie geen technische informatie op uw site

op de foto zie ik niets ernstigs, geen kraan, manometer, pomp ... ik begrijp niet hoe het gas kan circuleren

in de eenvoudige vergasser is het de aspiratie van de motor die alles doet werken, om te starten was het nodig om de bovenkant te openen en binnen te branden als een kachel: ook daar moet het buiten zijn
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 27/12/09, 16:47

Mogelijk, ik ken dit veld niet, omdat u zei dat de knowhow verloren is gegaan.

Maar ik had dit al geleerd :-)

Het is een site waar bedrijven korte advertenties plaatsen, vaak met een Engels wiens niveau in evenwicht is met het mijne :-)

Neem voor meer informatie contact op met ...

Je zou dan de titel van het bericht moeten veranderen, maar ik weet niet hoe ik het moet doen.
0 x
Tot ziens!
pat
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 14/12/05, 23:21
Plaats: Bourgogne




par pat » 27/12/09, 17:40

chatelot16 schreef:in China of India, waar het warmer is dan bij ons, heeft de grote methanisator in beton zijn stroom lange tijd in de boerderijen begraven

in Frankrijk is het ook gedaan maar het is vergeten

je hebt natuurlijk een grote buitentank nodig: een kleine 200l-truc in huis zal een belachelijke productie opleveren

bij ons is een ondergrondse tank niet genoeg, deze moet dus geïsoleerd worden verwarmd

het is een vrij grote uitgave, maar het vermijdt andere sanitaire kosten

Ik heb geprobeerd om een ​​test te doen tegen gereduceerde kosten: bovengronds vrijstaand zwembad in pvc van 6m3 bedekt met een polyethyleen zeildoek

Ik heb alle tuinmaaiwerk en mest ondergedompeld in water: het produceerde alleen CO2

probleem de pvc en het polyethyleen zijn waterdicht: het gas gaat niet verloren maar de zuurstof kan wel door het pvc in het water diffunderen, en zolang er maar de minste aanwezigheid van zuurstofbacteriën is maak methaan niet aan maar alleen CO2

het probleem is: de baclated tests werken niet: we moeten het beter doen en het is duurder


Hallo,

Naar mijn mening had je biogas kunnen verkrijgen, de permeabiliteit van PVC voor zuurstof is niet genoeg om de anaërobe fermentatie die onder het oppervlak van je mengsel moet heersen te veranderen.

Het echte probleem zou de pH van je mengsel zijn: de suikers in het verse kruid zijn gefermenteerd in het water om een ​​goede hoeveelheid zuur te geven, waardoor je mengsel werd gesteriliseerd, pH <4 zeker,

(dit is wat er gebeurt in methanisatoren voor vloeibare effluenten, wanneer je pure wei wilt fermenteren: de suikers maken te veel zuur, de pH is te laag en alle fermentatie stopt)

Inderdaad, de pH voor een goede ontwikkeling van methanogene bacteriën mag niet te laag zijn, ik geloof dat 6 of 5,5 de minima zijn volgens mijn herinneringen, en de neutraliteit bij pH 7 past bij hen, zie 8.


U moet gedroogd gras gebruiken of uw verse gras mengen met zoveel mogelijk droger materiaal, en het geheel bevochtigen maar niet verdrinken in een bad.
Alsof je een goede compost maakt ...
0 x
Tikje
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/12/09, 19:26

dank je wel

het probleem van het maaien van het gazon is dat het niet droogt: het fermenteert en het rot heel snel: alles in het water stoppen leek mij het gemakkelijkst

Ik heb de ph niet gecontroleerd: als het probleem zich voordoet, zal ik de volgende keer toevoegen wat nodig is om het te corrigeren

maar het probleem was niet alleen daar: het was nog steeds koud en zonder verwarming was de methanisatie te traag

Ik had geen tijd om een ​​goed zetsysteem te maken: zonder brouwen onmogelijk om de ph te corrigeren

het belangrijkste resultaat van deze ervaring was om te zien in de werkelijke hoeveelheid afval die ik gemakkelijk kon terugwinnen: geen probleem: het was onmiddellijk vol: ik kon het veel groter maken, het zal gemakkelijk te voeden zijn
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 27/12/09, 19:32

Ik heb de indruk dat je geen idee hebt hoeveel volume en kwaliteit van het afval er nodig is om genoeg gas te krijgen om echt bruikbaar te zijn: voor een boer / boer OK, maar voor een bepaalde 'norm " zeker niet!
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 27/12/09, 19:36

chatelot16 schreef:het probleem van het maaien van het gazon is dat het niet droogt: het fermenteert en het rot heel snel


Je hebt gelijk, ik vraag me af of we niet onmiddellijk onder droge lucht en zonneverwarming moeten hakken om te stabiliseren. tijdens het hakken moet de vochtigheid gemakkelijker naar buiten komen ...

Je kunt er dan mee doen wat je wilt, je weet wat ik me voorstel ermee te doen ;-)
0 x
Tot ziens!
pat
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 14/12/05, 23:21
Plaats: Bourgogne




par pat » 27/12/09, 19:54

oiseautempete schreef:Ik heb de indruk dat je geen idee hebt hoeveel volume en kwaliteit van het afval er nodig is om genoeg gas te krijgen om echt bruikbaar te zijn: voor een boer / boer OK, maar voor een bepaalde 'norm " zeker niet!



Onder goede omstandigheden 100 kuub biogas per ton gazon.
0 x
Tikje
pat
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 14/12/05, 23:21
Plaats: Bourgogne




par pat » 27/12/09, 19:56

bernardd schreef:
chatelot16 schreef:het probleem van het maaien van het gazon is dat het niet droogt: het fermenteert en het rot heel snel


Je hebt gelijk, ik vraag me af of we niet onmiddellijk onder droge lucht en zonneverwarming moeten hakken om te stabiliseren. tijdens het hakken moet de vochtigheid gemakkelijker naar buiten komen ...

Je kunt er dan mee doen wat je wilt, je weet wat ik me voorstel ermee te doen ;-)


Bij mooi weer kunnen we het maaien en het daar laten en de volgende dag strijken om het op te halen, dat is wat we doen als we thuis hoog gras hebben.
0 x
Tikje

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 327-gasten