Welke diode op een windturbine voor het minste verlies?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9

Welke diode op een windturbine voor het minste verlies?




par darwenn » 07/12/09, 17:32

Hallo, een snelle vraag. Om de spanning van mijn windturbine te meten, moest ik verbinding maken met de uitgang van de + windturbine, een diode en de + van de volmeter voor deze diode aansluiten (anders meet ik de spanning van de batterijen en niet die van de windturbine) ). De zorg van een diode is dat deze verlies veroorzaakt. Welke diode raadt u aan om het minste verlies van spanning / vermogen te hebben? Met de referentie kan ik wat bestellen. Tenzij ik het ergens kan krijgen, zoals pc-voeding bijvoorbeeld. Dankjewel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 07/12/09, 18:13

Uw diode is nutteloos, om een ​​accu op te laden is het noodzakelijk dat de door de lader geleverde (op wind) spanning hoger is dan die van de op te laden accu's.
Dus effectief als de windturbine niet draait of niets produceert, meet je de spanning van je accu, maar zodra de windturbine ontlaadt meet je de spanning goed.
Onderzoek en probeer de wet van meshes te begrijpen.

Maar uiteindelijk levert het meten van de spanning niet veel op, het is niet representatief voor de productie. Het is het beste om de stroom te meten. Plots doet het probleem van de diode zich niet eens voor.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3

Re: Welke diode op een windturbine voor het minste verlies?




par Alain G » 07/12/09, 18:45

darwenn schreef:Hallo, een snelle vraag. Om de spanning van mijn windturbine te meten, moest ik verbinding maken met de uitgang van de + windturbine, een diode en de + van de volmeter voor deze diode aansluiten (anders meet ik de spanning van de batterijen en niet die van de windturbine) ). De zorg van een diode is dat deze verlies veroorzaakt. Welke diode raadt u aan om het minste verlies van spanning / vermogen te hebben? Met de referentie kan ik wat bestellen. Tenzij ik het ergens kan krijgen, zoals pc-voeding bijvoorbeeld. Dankjewel.


Hallo Darwenn!

Zoals Forhorse zegt, je hebt geen diodes nodig, hoe dan ook, je hebt een diodebrug, je moet een klemampèremeter of een andere gebruiken.

De spanning kan je een idee geven, als je boven de 14 volt gaat als je batterijen vol zijn of boven de 12 volt als ze leeg zijn.

De beste oplossing is de ampèremeter, door je diodes verlies je een paar watt.
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 07/12/09, 18:54

Alain, ik heb geen diodebrug, omdat daar de regelaar geïntegreerd is, komt er continu uit.

Ik heb een analoge versterker aangesloten, het werkt, ik heb pieken vanavond bij 10A, de wind is gemiddeld en ik moet mijn kabel veranderen en 6 vierkant zetten om verliezen te beperken. Dus aan de kant van de vermogensmeting, maak je geen zorgen, het is alleen dat de meter van de voltmeter altijd de accuspanning aangeeft als ik geen diodes plaats. Met de diode kan ik net als bij de ampèremeter de spanningsdalingen van de windturbine controleren. Als ik geen diode plaats, kan ik deze spanningsdalingen niet meer zien. Maar hey eindelijk het belangrijkste dat de kracht blijft, ik zal je advies volgen en de diode verwijderen. bedankt voor het advies : Cheesy:
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/12/09, 01:17

darwenn schreef:Alain, ik heb geen diodebrug, omdat daar de regelaar geïntegreerd is, komt er continu uit.

Ik heb een analoge versterker aangesloten, het werkt, ik heb pieken vanavond bij 10A, de wind is gemiddeld en ik moet mijn kabel veranderen en 6 vierkant zetten om verliezen te beperken. Dus aan de kant van de vermogensmeting, maak je geen zorgen, het is alleen dat de meter van de voltmeter altijd de accuspanning aangeeft als ik geen diodes plaats. Met de diode kan ik net als bij de ampèremeter de spanningsdalingen van de windturbine controleren. Als ik geen diode plaats, kan ik deze spanningsdalingen niet meer zien. Maar hey eindelijk het belangrijkste dat de kracht blijft, ik zal je advies volgen en de diode verwijderen. bedankt voor het advies : Cheesy:


Ik heb de specificaties gecontroleerd en je windturbine is driefasig, dus er zitten noodzakelijkerwijs diodes in, je hebt geen externe diode nodig.

Om het geleverde wattage te berekenen, neem je de spanning op de batterij die je vermenigvuldigt met de stroomsterkte die je hebt, waardoor je het wattage van het moment krijgt: 14.5 volt x 10 amp = 145 watt geproduceerd.

:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 08/12/09, 08:34

Ja, de diode Ik gebruikte hem niet als een non-return diode, maar alleen om de stijgende en dalende spanning van de windturbinespanning te kunnen meten, want zoals ik al zei, zelfs als de dynamo driefasig is, de geïntegreerde regelaar met de diodes gaat continu uit op mijn kabel die naar de batterijen gaat. Maar goed, het is belangrijk dat ik de kracht kan meten. Dankjewel
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 08/12/09, 12:47

Hallo,

Wanneer u de wisselspanning tussen 2 fasen van de dynamo kunt meten, kent u de gelijkgerichte driefasige spanning.
De berekening is als volgt:
U DC = U AC x 1.414 (vierkantswortel van 2)
Wetende dat de gelijkrichtbrug alleen 1 V verliest bij 1.5 V, wat het vaakst wordt waargenomen (dit is mijn windturbine dit is het geval) is dat het 10 V AC nodig heeft tussen 2 fasen om te starten de batterijen opladen. De spanningsval van de diodes komt overeen met een verlies door Joule-effect. Deze waarde van 10V neemt iets toe naarmate de batterij wordt opgeladen.

A+
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 08/12/09, 21:55

Het hangt niet af van hoe de dynamo is bedraad? driehoek of ster? Ik had gelezen dat deze formule alleen geldig is voor sterbedrading.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 08/12/09, 22:02

Nee, dit heeft niets te maken met de driefasen.
Het is gewoon de relatie die er is tussen een wisselspanning en de waarde ervan na rectificatie.

Maar ik houd vol dat het meten van de spanning nutteloos is.
Met uw huidige diodesysteem is het aan als de windturbine niet snel draait, u ziet nog steeds de spanning stijgen, maar het is niet zo ver als het produceert, want zolang de spanning van de windturbine lager is naar die van de batterijen loopt er geen stroom, nul keer is alles altijd nul ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten