Permanente magneetdynamo voor windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Abennor
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 30/11/09, 22:18

Permanente magneetdynamo voor windturbine




par Abennor » 30/11/09, 22:55

Bonjour à tous

Ik ben dit aan het runnen forum voor enige tijd en uiteindelijk besloten om te registreren : Mrgreen:

Ik heb een dynamo van 28V 55A teruggevonden waarvan de rotor er in mijn ogen volkomen onzin uitziet...

Tegelijkertijd heb ik de motor uit een cd-rom-station gehaald om op kleine schaal te testen. Bij deze motoren draait de rotor rond de stator maar het principe blijft hetzelfde.

Ik zag tijdens mijn bezoeken dat looping zo'n dynamo had gemaakt, maar ik zag geen informatie over het geproduceerde vermogen. was dit doorslaggevend? (excuseer me voor het opgraven van info)
Op de gepubliceerde foto's kon je zien dat de magneten niet "gelijkmatig verdeeld" waren om cogging te voorkomen. Door de motor van de cd-rom te bestuderen, kon ik zien dat de stator 9 sleuven had voor de wikkeling (eenmaal bedankt Wiki). Ik ben daarom van plan om 10 neodymium magneten te plaatsen om een ​​tienhoek te maken en zo cogging te voorkomen. Is dit een goed idee of heb ik iets begrepen van dit ietwat obscure fenomeen voor mij?

Om terug te komen op de automatische dynamo: ik ben daarom van plan een rotor opnieuw te bewerken om magneten op te nemen, zoals looping deed (misschien door een bewerkingskast, het zal afhangen van de prijs). De vraag is of het niet-magnetisch moet zijn, ik veronderstel van wel, en in dit geval zou u een "plastic" (hars, enz...) kennen dat dergelijk gebruik kan weerstaan, of aluminium?

Wauw, ik denk dat ik wat langzamer ga met de vragen
: Roll:

In ieder geval gefeliciteerd met je forum, Ik leer elke dag.

Ab
0 x
Een probleem
Geen oplossingen?
Geen probleem ^^
----------------------------
Nu ik erover nadenk, was het de eerste slapper die het werk uitvond.
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 01/12/09, 08:03

Ik denk niet dat de magneetsteun niet-magnetisch moet zijn. wat nodig is, is het sluiten van veldlijnen aan te moedigen. afhankelijk van de geometrie moet ervoor worden gezorgd dat de veldlijnen de wikkelingen zo goed mogelijk kruisen en niet in zichzelf sluiten.
Ik zag op het net windgeneratoren gemaakt met goede oude metalen remtrommels.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 01/12/09, 19:03

Bonsoir,

Eerst moet u beginnen met het tellen van het aantal inkepingen op de stator, het meten van de dikte, de diameter van de rotor, het tellen van het aantal polen, de speling tussen de stator en de rotor.
Meet de diameter van de wikkeldraad, het aantal windingen per spoel.

Inderdaad, zoals Dirk terecht schreef, je kunt een stalen rotor maken en de magneten kantelen en/of een enigszins ongelijke hoekverdeling maken om cogging te beperken.

A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten