Eco-lening en de heffingskorting

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
hardnekkigheid
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 08/11/09, 13:10
Plaats: ISERE

Eco-lening en de heffingskorting




par hardnekkigheid » 08/11/09, 13:14

Opgelet, sinds 6 augustus 2009 is het niet meer mogelijk om ecolening aan nultarief te combineren met belastingvermindering en dit ongeacht uw inkomen....

op www.impots.gouv.fr
documentatie
toegang tot belastingdocumentatie
officieel bulletin door verwijzing
type 4A-13-09

heffingskortingen op warmtepompen zijn al 25% en niet 40%, ook al is het werk voor eind 2009 gedaan

Op goede voet...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/11/09, 15:11

:pijl: ik begrijp er niks van... :?
...Zoals altijd met belastingen... Je hebt minimaal een diploma rechten nodig om eender welke tekst te begrijpen...

Er zijn 10 pagina's om te lezen met veel kruisverwijzingen naar externe referenties... :onheil:
0 x
pmp97
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 10/11/09, 11:19

Ecolening en belastingkrediet




par pmp97 » 10/11/09, 11:27

Hallo,

Wat je zegt is helemaal verkeerd. De heffingskorting en de nultarief ecolening kunnen gecombineerd worden mits een inkomenstoets (referentiebelasting huishouden minder dan € 45, 000 jaar voor de aanvraag).

Hier is een artikel over de ecolening dat een link geeft naar de tekst van het officiële belastingblad dat spreekt over de ecolening. Tot ziens in lid 4, pagina 7 (artikelen 16, 17 en 18):

http://blog.evea-renovation.com/les-aides-financieres/beneficier-de-leco-pret-a-taux-zero-ou-eco-ptz-ou-pret-ecolo-travaux-a-taux-0/

De niet-cumulatie gaat in per 1 januari 2011.

Met vriendelijke groet,
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/11/09, 13:55

: Arrowu: Nou, ik hoop dat het zo is pmp97 wie heeft er gelijk. : Arrowu:

Ik ben in orde als ik de heffingskorting heb ontvangen, binnen 6 maanden hoop ik...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/11/09, 17:00

Wees echter voorzichtig voordat u ondertekent (een schatting en de bijbehorende belastingaangifte), want dit onderwerp doet me aan dit denken:

https://www.econologie.com/forums/france-sub ... t5516.html

Zelfs fiscalisten en accountants vinden niet allemaal hun weg zo snel veranderen deze heffingskortingen...

Lees ook over hetzelfde onderwerp: https://www.econologie.com/forums/arnaques-e ... t5520.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 216-gasten