Vragen over de AIR X 400 windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9

Vragen over de AIR X 400 windturbine




par darwenn » 07/11/09, 09:38

Hallo, heeft iemand deze windturbine (de AIR X 400) en kan hij mijn vragen beantwoorden?

Produceert deze windturbine echt bij lichte wind? dwz een wind van 10km?. of begint het gewoon te draaien maar zonder enige kracht vrij te geven? In principe beland je in wind van 10 of 15km met een windturbine die een beetje ronddraait en grappig is om 5 minuten te kijken, maar wie produceert niet? dus zonder interesse gezien het feit dat de wind van 15 km is wat we elke dag in het noorden hebben behalve een paar uitzonderingen met wind van 20 of 30 of meer zelden 50 tot 80, dus we kunnen elke dag of zelden profiteren van deze windturbine wanneer u niet wordt blootgesteld aan constante wind? dat wil zeggen dat we niet in het veld zijn gevestigd.

Laten we het vervolgens hebben over cogging, dat wil zeggen het stationaire koppel dat door de dynamo wordt gevraagd om de propeller aan kracht te laten winnen. Ik was in staat om Leroy Merlin in te checken en de cogging is nul, het is een uitstekende zaak voor het nemen van momentum en rotatie bij zwakke wind, met de hand is de rotatie vrij en zeer gemakkelijk, geen bijzondere weerstand.


Laatste vraag, het geluid. Op video's hoor je een vrij hard geluid door snelle rotaties, is het echt zo belangrijk om je heen? is dit hinderlijk genoeg voor de buurt?


Bedankt aan iedereen die me kan informeren over deze windturbine die er erg goed uitziet en erg verkocht is: info hier:
http://www.h2osmose.com/airx/corps.htm
0 x
sleutelbloem
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 04/11/09, 23:34
Plaats: Dol De Bretagne

windturbine lucht x 400




par sleutelbloem » 07/11/09, 22:59

Goedenavond Darwenn
Ik vind het best wel merkwaardig dat deze automaat 400w kan maken, dus 33,3 ampère in 12 volt, namelijk dat hij moet draaien op 5 à 600 tpm, start productie drempel, wanneer de propeller, zie bladen ook scherp is, begrijp ik niet goed, omdat het voor de 400 W veel stroom vereist, wordt in de brochures het begin van het opladen gegeven bij 11 km / u, het is een machine die veel wordt verkocht, maar ik zal niet kopen voordat ik hem heb getest. Ik moest kiezen of ik degene zou kopen die op eBay werd verkocht, veel goedkoper, ongeveer 550 euro met een 5-bladige schroef met een diameter van 1,80 m waarvan het gen. 7 kg weegt. Alain
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 07/11/09, 23:54

goedenavond

de windturbine die in dit document wordt genoemd, zou een vermogen van 400 W leveren bij een windsnelheid van 12.5 m / s of 45 km / u. bij een lagere snelheid is het vermogen misschien gewoon belachelijk.

aan de andere kant moet de rotatiesnelheid bij 12.5 m / s consistent zijn en een aanzienlijk geluid genereren waarmee bij de installatie rekening moet worden gehouden.

misschien wordt het tijd om een ​​zeilwindturbine van een type gelijkwaardig aan dat van de heer Sarazin te overwegen om te profiteren van productie bij lage windsnelheid.

jeff

ps: de link op het technische document van de genoemde windturbine is slecht, althans voor mij
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 08/11/09, 08:38

Het lijkt het meest verkocht te zijn onder mensen met campers. Op youtube met het trefwoord air X windturbine staan ​​goede video's van de windturbine in actie, het lijkt me erg luidruchtig vind ik. Maar het lawaai stoorde me niet.

Om zo'n windturbine te kopen zal ik nooit vertrouwen op een advertentie, want in een advertentie is alles wat daar wordt verkocht altijd de mooiste ter wereld, daarom wil ik graag de meningen verzamelen van mensen die het hebben. Een, happy of niet of die binnen 6 maanden wordt verkocht.

De vorm van de bladen en hun kleine formaat om het in ieder geval te zien ronddraaien lijkt geen probleem, maar elke keer is het hetzelfde, de video's zijn dus bij harde wind gemaakt dus duidelijk ... we denken dat het gemakkelijk werkt.

Na verschillende mislukte pogingen tot zelfconstructie, zelfs met een goede generator van 1 kW (maar met te veel vertanding voor mijn gebruik), gaf ik zelfconstructie op en toen niet genoeg beveiliging. Air X heeft ook een ingebouwde mppt-regelaar, maar ik wil niet eindigen met een windturbine die maar 2 dagen per jaar draait. Ik ben aan het onderzoeken om te zien, want wat zeker is, is dat mijn 100W zonnepaneelsysteem probleemloos en bijna elke dag werkt, maar ik hou van het idee van de windturbine, maar meer van zelfbouw.
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 08/11/09, 11:52

Hallo,

Ik onderhoud een geïsoleerde site met twee Air-x windturbines!
Dus hier is wat ik denk:
Ze zijn van verschillende generaties en de oudste wordt gereguleerd door vervorming van de wieken met een geluid om de buurt wakker te schudden bij het overschakelen naar regelgeving.
De meest recente is veel minder luidruchtig, maar als we een dutje doen onder de mast is het nog steeds niet geweldig!
Afgezien daarvan zijn het goede machines die redelijk robuust zijn en gemakkelijk te onderhouden.

Wat je nog moet weten met windturbines, is dat je wind nodig hebt om stroom te hebben.
En aangezien de kracht van de wind evenredig is met de kubus van zijn snelheid, varieert deze enorm.
Voorbeeld: 600 w voor 10 m / s of 36 km / h
. => 75 w voor 5 m / s 18 km / h
. => 22 w voor 3.3 m / s 12 km / h
Tel daarbij op dat de prestatie geoptimaliseerd is voor windsnelheden van 10 tot 12ms en je hebt een goed overzicht van de mogelijkheden van windturbines.

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 08/11/09, 12:32

Dus de jouwe bevindt zich op een geïsoleerde en vrijgemaakte site, wat niet mijn geval is, dus het is niet gemakkelijk te realiseren om de prestaties ervan in te schatten. Als ik vertrouw op een wind van 30 km (10 ms), riskeer ik ofwel een onvoldoende rotatiesnelheid om te produceren (of alleen tijdens windstoten) of. Wat betekent dat ik met een wind van 15/20 km / u (de meest voorkomende) geen prestatie zal leveren, zelfs als hij continu draait. Maar dat blijft een gok, het ideale is om te testen alvorens te kopen, maar daar is het onmogelijk. Ik zal hoe dan ook een tweedehands aankoop overwegen, uitkijkend naar een goede gelegenheid, er zijn lucht Xs voor 500 euro (niet de lucht x 403 die de oude zijn met vervorming van de messen en super bryuantes zoals je aangeeft) door er goed uit te zien tweedehands, het zal me voorkomen dat ik als ik deze aankoop heb gedaan met verlies moet verkopen als het niet werkt, het lawaai dat het maakt, inspireert me niet te veel voor de buurt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 08/11/09, 13:59

Sorry dat ik in het onderwerp vastloop, maar ik kijk ook naar de windturbines en overweeg binnenkort een aankoop.
Ik vond een leverancier op de 95 die de "Air Breeze" aanbiedt van 300W, zichtbaar geoptimaliseerd voor vrij lichte wind (20 km / u)

Kent iemand dit model? wat te denken? (dit is om een ​​afgelegen site zonder buurt te elektrificeren)
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 08/11/09, 15:26

Hallo,

Voor de Air Breeze hetzelfde verhaal omdat het maar een kleine Air-X is:
Gegevens voor 300 W bij 12.5 ms of 45 km / u zijn niet geweldig!
Met een identieke opbrengst geeft dit:
-a 22.5 kmh => 37.5 W
-a 10 km / u => 3.3 W
Maar aangezien het rendement lager is,

Voor een Air-x is het hetzelfde:
400 W bij 12.5 ms => 45 km / u
-a 22.5 kmh => 50 W
-a 10 km / u => 4.4 W

Dat is jouw keuze !!

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 08/11/09, 15:55

Ja, dat klinkt niet verschrikkelijk. In mijn geval is het niet nodig om te kauwen de zonne-energie is veel productiever en de hele tijd, nou, bijna de winter is minder geweldig en als het weer regenachtig is, is het dood, maar hier om je een idee te geven heb ik mijn systeem gemaakt sinds 22 oktober en het is 8 november heb ik 26 uur opgelicht met mijn omvormer en mijn twee batterijen. Ik denk dat het al niet erg is. Ik vertrouwde op de windturbine om aan te vullen wat mijn paneel niet geeft als het slecht weer is, maar ik ben er steeds minder zeker van dat dit het ideaal is, in mijn geval toch, in het centrum van een klein stadje in het noorden, niet duidelijk genoeg (maar op het zuiden gericht). Omdat het probleem in feite is dat ... de wind niet constant is waar ik ben, ik vang alleen de sterkste windstoten, dus het is dood voor de windturbine denk ik.

Obelix, om me een idee te geven, hoeveel dagen in 1 maand produceren je windturbines goed?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 09/11/09, 01:19

Op de site waar ik het vond, praten ze voor de Air Breeze over 200W bij 12.5 m / s, dus het is nog minder.
Aan de andere kant, voor een wind van 6m / s zeggen ze dat we kunnen rekenen op een productie van 1.5Kwh per 24u, dat zou dus ongeveer 62W zijn voor deze windsnelheid, dus het dubbele van wat je berekeningen aangeven. Is er sprake van scam op de cijfers of hebben ze een wonder-walkthrough?

Aan de andere kant word ik nog steeds verleid door de windturbine. Want waar ik de meeste energie nodig heb, is in de winter, dat wil zeggen tijdens het seizoen als er de minste zon en de meeste wind is.

Zelfs bij 10Km / u kunnen we in het slechtste geval rekenen op een productie van 100Wh per dag, het zorgt in ieder geval voor de verlichting wetende dat juist in de winter de wind gemiddeld nog steeds veel sterker is dan 10Km / u. Aan de andere kant hebben we bij zonne-energie soms een week zonder de zon te zien (en als het schijnt kunnen we niet meer dan 6 uur productie per dag verwachten)
In de zomer is het het tegenovergestelde, vaak dagen en dagen zonder zuchtje wind, maar het is geen seizoen waarin ik energie nodig heb.

Voor 900 € is het ofwel 200W aan windturbine, of 180Wp aan PV, wat betekent dat het prijsniveau vergelijkbaar is. Maar opeens, welke zal in de winter echt het meeste opleveren? Wetende dat bij ons in de Vogezen de winden ook helemaal niet constant zijn, waaien ze bijna in meer of minder sterke windstoten. Maar de regelaar van de Air Breeze mag er niet mee leven en uiteindelijk zorgen voor een consequente productie? zoals ik weet dat we in deze omstandigheden niet op 200W kunnen rekenen, maar we kunnen toch gemiddeld op 50W hopen, toch? ineens over 24 uur is dat een goede 1.2 kWh, dat is meer dan ik nodig heb.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 311-gasten