Koude slag op warmtepompen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
futuranat
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 14/11/08, 16:09

Koude slag op warmtepompen




par futuranat » 23/10/09, 15:52

Hallo,
Het positieve punt: we praten over warmtepompen in Les Echos http://www.lesechos.fr/investisseurs/ac ... haleur.htm
Het negatieve punt: Les Echos leggen uit dat de verlaging van de belastingvermindering mensen zal afschrikken. Het is best triest!! Geothermie is een schoon apparaat dat de natuur (versus wind) niet ontsiert en toch helpen wij er niets aan.
Het "ergste" is dat het interessant blijft, zelfs met een zwakke kredietwaardigheid, maar ach, psychologisch helpt het mensen niet
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21

Re: Cold snap on warmtepompen




par aerialcastor » 23/10/09, 16:44

futuranat schreef: Geothermie is een schoon apparaat dat de natuur (versus wind) niet ontsiert en toch helpen wij er niets aan.


Ja behalve dat:
- geothermische energie wordt gebruikt om een ​​ontwerpfout in het gebouw te verhelpen (gebrek aan isolatie, slechte oriëntatie, enz.) en dat de windturbine wordt gebruikt om energie op te wekken.
-We kunnen echt niet zeggen dat geothermische energie schoon is, aangezien het nucleair of thermisch werkt, dat het de pieken verhoogt tijdens extreme kou, dat warmteoverdrachtsvloeistof vervuilend is,....
0 x
futuranat
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 14/11/08, 16:09




par futuranat » 27/10/09, 16:46

Stop, ongeacht de kwaliteit van isolatie, verwarming is een noodzaak voor de overgrote meerderheid van de huizen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/10/09, 17:13

Je zult me ​​moeten uitleggen hoe je aan het einde je warmtepomp van stroom voorziet zonder elektriciteitscentrale. En als naar uw mening een energiecentrale niet ontsiert ???

Ik stel voor dat u consequent bent en een aanvraag indient voor een kerncentrale achter uw tuinhek... EdF is van plan er nog een paar te implementeren. GDF-Suez en Total denken er ook over na, geloof ik... Dan praten we erover!

Het verbaast me altijd dat zoveel mensen voor het GLB zijn en tegen kerncentrales thuis (bij 100 k zijn ze voor!).
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 27/10/09, 17:30

Did67 schreef:Het verbaast me altijd dat zoveel mensen voor het GLB zijn en tegen kerncentrales thuis (bij 100 k zijn ze voor!).

+1

En we kunnen een heleboel andere objecten toevoegen dan de warmtepomp die uiteindelijk veel verbruiken.
0 x
Om te betogen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Re: Cold snap on warmtepompen




par Andre » 27/10/09, 17:32

Dag

aerialcastor schreef:Ja behalve dat:
-We kunnen echt niet zeggen dat aardwarmte schoon is, aangezien het ofwel om draait nucleair of thermisch, dat het de pieken verhoogt bij extreme kou, dat warmteoverdrachtsvloeistof vervuilend is,....


Misschien is uw elektriciteit voornamelijk nucleair.
maar in Quebec elektriciteit en meestal waterkracht

Elektrisch verwarmen is in ons geval het minst vervuilende systeem en vaak ook het zuinigst.

$ 2000 per jaar voor elektriciteit, verwarming, airconditioning, volledig elektrische verlichting. En lange winter met -25

Andre
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 27/10/09, 18:12

+1 met André

Hier in Quebec is de geothermische warmtepomp de zuinigste van alle verwarmingsmethodes, om nog maar te zwijgen van de aanschaf.

Trouwens, ik heb een primeur voor degenen die denken dat het vervuilend is, een van mijn klanten, een grote koelmonteur hier in Quebec gebruikt Co2 als koelmiddel en het is efficiënter dan freon en kan eenvoudig in de lucht worden uitgestoten zonder enig gevaar voor het milieu en is onschadelijk voor mensen.

Ik heb er geen onderwerp over gemaakt omdat het proces geheim is en ik niet meer informatie heb om een ​​onderwerp te voeden.

Misschien wel het koelmiddel van de ecologische toekomst.
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 27/10/09, 20:43

Hallo,

Ja, mijn antwoord was voor Frankrijk en aangrenzende landen.
In Canada zijn de omstandigheden inderdaad niet hetzelfde, dus de oplossingen ook niet.
En je doet er goed aan om daar op te wijzen. Het is essentieel om een ​​huis te ontwerpen rekening houdend met alle parameters eromheen: klimaat, masker, levensstijl, lokale hulpbronnen,... en daarom zullen er nooit oplossingen zijn. in het algemeen niet willen (of kunnen) begrijpen).
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/10/09, 09:18

Het probleem nr. 1 is om een ​​goed georiënteerd land beschikbaar te vinden.
Het is vanuit de ontwikkelingsplannen dat de gemeenten zich erover moeten bekommeren: het is noodzakelijk om de straten Oost-West te richten of om grote percelen aan te leggen en een lastenboek van aangepaste stedenbouwkundige planning te genereren. Moeilijk moeilijk!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Cold snap on warmtepompen




par Christophe » 28/10/09, 09:24

futuranat schreef:Het negatieve punt: Les Echos leggen uit dat de verlaging van de belastingvermindering mensen zal afschrikken. Het is best triest!!


De afschaffing van de heffingskorting betreft Air-Air installaties (waarvan vaak omkeerbaar) en het is niet meer dan logisch dat de Staat apparatuur met zeer energieverbruikende airco's niet subsidieert!!

Het is al niet normaal dat het zo lang heeft geduurd!

futuranat schreef: Geothermie is een schoon apparaat dat de natuur (versus wind) niet ontsiert en toch helpen wij er niets aan.
Het "ergste" is dat het interessant blijft, zelfs met een zwakke kredietwaardigheid, maar ach, psychologisch helpt het mensen niet


Jij bent degene die het zegt... als het zo schoon was, pkoi een paar jaar lang elke winter, heeft EDF zijn productiepiekrecords gebroken?

Ja, de energie moet ergens gevonden worden.

De enige interessante en echt schone bron zou zijn om Xthermie en fotovoltaïsche cellen te combineren... Maar deze gecombineerde investering ligt tussen de € 40 en € 50... Zo enorm!

Het is beter om het in de isolatie te plaatsen !! : Cheesy:

ps: kan iemand me het concept van duurzaamheid uitleggen van apparatuur die wordt gefinancierd met tijdelijke subsidies?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 223-gasten