De groene energiesector bedreigd!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2

De groene energiesector bedreigd!




par netshaman » 12/10/09, 01:07

http://www.lepost.fr/article/2009/09/06 ... anger.html


Dit is wat ik per ongeluk tegenkwam tijdens het onderzoeken.
Het zet je aan het denken ...
Zal binnenkort moeten doen zoals in Guadeloupe, wat niet per se een slechte zaak zal zijn.
:frons:
0 x
Lounes
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/07/09, 19:08




par Lounes » 12/10/09, 01:43

Hallo,
zoals gezegd in het artikel zal dit waarschijnlijk de heropening van een oude mijn veroorzaken, dus we zouden een paar maanden / jaar in de buurt een tekort moeten hebben.
En het zal zeker tot veel herstel worden geduwd. Nu is het duidelijk dat dit allemaal niet gebeurt, vooral niet op het juiste moment, het kan de prijs van veel dingen op het gebied van hernieuwbare energie verhogen ... :? Hopelijk zal het hun ontwikkeling niet te veel vertragen! (Hoewel we dat niet typen in het hernieuwbare daar, maar de sector zal waarschijnlijk na alle anderen overgaan, toch?)

Hoe dan ook, het zal noodzakelijk zijn om de gevolgen van zijn beslissingen te zien en hoe de markt zal reageren, gezien de belangen die op het spel staan.

Tekorten zijn goed voor besparingen niet ??? : Mrgreen: (binnen bepaalde grenzen natuurlijk ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 12/10/09, 08:25

Daarmee verwerft China inderdaad een wapen dat even krachtig is als de petrodollars en een krachtig onderhandelingsinstrument.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 12/10/09, 12:52

Het is niet morgen dat we in een elektrische auto kunnen rijden, de prijzen zullen daardoor zeker omhoogschieten.
:onheil:
De financiers en andere bankiers zullen in hun handen wrijven, dit is het ergste : Cry:
Wat we ook doen, we zitten vast, het is gek.
Er is echt geen uitweg, dit bedrijf is gedoemd op middellange termijn te verdwijnen, zo is het.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/10/09, 14:35

:pijl: Ja, ik had deze informatie gezien, maar lang voordat olie, kolen en uranium zouden veel andere grondstoffen ernstige problemen opleveren ...
Als klap op de vuurpijl worden de afzettingen van te recyclen grondstoffen, dat is ons afval, tegen lage prijzen geëxporteerd naar China ...
De koning is naakt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 12/10/09, 18:07

Ja, vooral omdat in andere landen waar deze materialen beschikbaar zijn, het erts niet wordt gewonnen door legers van slaven die veilig zijn! :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 12/10/09, 18:13

In deze logica van schaarste zullen we massaal het Chinese materiaal kopen dat de kostbare zeldzame aarden bevat. Niet om het te gebruiken, maar om het direct te recyclen en om te zetten in iets anders. Het zal de hoogte van afval zijn. :schok: :onheil: : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Lounes
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/07/09, 19:08




par Lounes » 12/10/09, 20:08

Flytox schreef:In deze logica van schaarste zullen we massaal het Chinese materiaal kopen dat de kostbare zeldzame aarden bevat. Niet om het te gebruiken, maar om het direct te recyclen en om te zetten in iets anders. Het zal de hoogte van afval zijn. :schok: :onheil: : Mrgreen:

Het hangt ervan af, verwijderbaar houten levitatie speelgoed werkt het? : Cheesy: En het hout gaat voor verwarming : Mrgreen:
Dernière édition par Lounes de 12 / 10 / 09, 20: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 12/10/09, 20:15

Flytox schreef:In deze logica van schaarste zullen we massaal het Chinese materiaal kopen dat de kostbare zeldzame aarden bevat. Niet om het te gebruiken, maar om het direct te recyclen en om te zetten in iets anders. Het zal de hoogte van afval zijn. :schok: :onheil: : Mrgreen:


het wordt als cafeïnevrije koffie :D

dat gezegd hebbende, er wordt niet gezegd dat ze de uitvoer van bepaalde afgewerkte producten zullen toestaan, en zelfs als het gaat om het kopen van hun ecolampen, nee dank :onheil:
wanneer zullen ze begrijpen dat we hun afgewerkte producten nog zouden kunnen kopen als ze beter waren en als ze de moeite zouden nemen om hun personeel te betalen: ze zouden nog steeds goedkoper zijn.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 200-gasten