Intelligentie berekeningen kracht hydro-elektriciteit

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
grizli09
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/10/09, 15:19

Intelligentie berekeningen kracht hydro-elektriciteit




par grizli09 » 01/10/09, 16:17

Hallo iedereen,
Ik ben nieuw in de forum en erg blij om met je mee te doen.
voila, ik zou graag (voorlopig : Cheesy: ) 2 informatie en ik hoop dat ik in mijn verzoek zal worden opgenomen.
1 / als we het hebben over de hoogte van het water (ik denk dat ik begreep dat het essentieel is in waterkracht), hoe het te meten, leg ik mezelf uit: als ik in de bergen ben, begint mijn stroom op 1000 m hoogte, ik ben gelegen op 650 m hoogte en ik verzamel bij een pijp 50 m boven mijn huis, mijn waterhoogte (of daling) voor mijn berekeningen zal 50 m of 350 m zijn? (Ik las elders dat er een probleem was met alle obstakels die het water kon elkaar ontmoeten op zijn pad en de bochten die de stroom tijdens zijn afdaling zou kunnen nemen)?

2 / dit betreft de stroom: als ik een stroom heb met een stroom van 7l / s,
Betekent dit dat als ik op een bepaalde plaats al het water uit de beek kan opvangen, ik binnen 70 seconden 10 liter zal hebben enz .....
mijn zorg is nu dat als ik de turbine op een plaats in de stroom installeer, al het water de turbine niet laat draaien (aangezien niet al het water wordt opgevangen om tegen de turbine te komen :? ) ????
als mijn resonantie goed is, hoe meet ik dan de waterstroom die voor mijn turbine wordt gebruikt?

Ik ben me ervan bewust dat ik niet erg duidelijk ben geweest, maar ik hoop dat iemand mij kan antwoorden. Dankjewel
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 01/10/09, 16:26

0 x
grizli09
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/10/09, 15:19




par grizli09 » 01/10/09, 18:10

eh .....
in feite was ik al op deze links terechtgekomen, maar ik wist niet wat ik moest invoeren omdat ik me afvraag welke waarden in aanmerking moeten worden genomen.
merci
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 275-gasten