Borloo wil 40 elektrische voertuigen bestellen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

Borloo wil 40 elektrische voertuigen bestellen




par olifant » 12/09/09, 19:11

Jena Louis Borloo wil dat de staat 40.000 elektrische voertuigen bestelt:

http://fr.news.yahoo.com/3/20090912/tfr ... c19f3.html

Nou, nou... aan mijn vriend Bolloré, toevallig?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 12/09/09, 19:29

Bullshit-advertenties, zoals dab...
De aankopen waren al gepland bij EDF, La Poste....
0 x
Lounes
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/07/09, 19:08




par Lounes » 12/09/09, 23:32

Ik vind het artikel nogal vaag, welke elektrische voertuigen? voor welke toepassingen? Gezien de betrokken bedrijven zou ik zeggen dat het voornamelijk nutsbedrijven zijn... maar het zou interessant zijn om de kenmerken van de voertuigen te zien!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 13/09/09, 02:05

Ja, dat las ik op de "prompt" van France24..

Dit is volledig gerechtvaardigd, aangezien de belangrijkste verplichting/beperking voor een elektrische auto is om elke dag te rijden vanwege de batterijen. Een servicewagen is hiervoor ideaal.

Ik wilde een elektrische scooter kopen. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan vanwege het beoogde briefgebruik van de machine. Jammer...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 13/09/09, 10:30

gegyx schreef:Bullshit-advertenties, zoals dab...
De aankopen waren al gepland bij EDF, La Poste....


+1

Blah ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/09/09, 18:33

Lounes zei:

Gezien de betrokken bedrijven zou ik zeggen dat het vooral nutsbedrijven zijn.


Absoluut: de bedrijfsstructuur van deze bedrijven (veel voertuigen, ploegen met een beperkte actieradius, strikt professioneel gebruik, regelmatige werktijden) is beter geschikt om dit type voertuigen met verminderde snelheid en actieradius te huisvesten dan daarentegen een reparateur of een onafhankelijke installateur met gemengd gebruik van het voertuig.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 14/09/09, 08:26

Ik hou van wat ze op tv zeiden: "door ervoor te zorgen dat dit Franse elektrische auto's zijn"...nog een mooie belofte van een minister...

Ik vind het niet erg... maar wat is er op de markt als functionele Franse elektrische auto? Daar cleanova geboycot door Renault? De PSA iOn gekopieerd/geplakt uit de e-Miev en verkocht voor € 60?

Ik lach...geel!

En als de staat in plaats van enkele van deze 40 elektrische auto's nogal massaal zou kopen elektrische fietsen? Hoe dan ook, de VE is gereserveerd voor de stad... om de dagelijkse behoeften in km te zien...
Dernière édition par Christophe de 15 / 09 / 09, 09: 20, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 14/09/09, 09:03

Christophe schreef:Ik hou van wat ze op tv zeiden: "door ervoor te zorgen dat dit Franse elektrische auto's zijn"...nog een mooie belofte van een minister...

.


Illegaal: ze zullen in ieder geval gedwongen worden om Europese aanbestedingen te doen, waarbij wij ze uiteindelijk aanbiedingen zullen doen voor niet-Europese voertuigen.

De VAE is voor veel toepassingen veel te klein en te licht.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 14/09/09, 09:10

Christophe schreef:Ik hou van wat ze op tv zeiden: "door ervoor te zorgen dat dit Franse elektrische auto's zijn"...nog een grote belofte!
Ik vind het niet erg, maar wat is er op de markt als functionele Franse elektrische auto? Ik lach...geel!

Er is nog steeds de Kangoo Be Bop ZE: http://www.lefigaro.fr/automobile/2009/ ... s-fil-.php . Maar waar komt de 240 kg wegende li-ion accu vandaan? Al dan niet verhuurd, de prijs ervan moet 2/3 van de prijs van de auto vertegenwoordigen.

Borloo en Sarkozy spraken over elektrische auto's van merken Frans, een nuance die onopgemerkt is gebleven, dus de PSA's "Made in Japan" zullen auto's van het Franse merk zijn. :schok:

Christophe schreef:En in plaats van enkele van deze 40 elektrische auto’s kocht de staat enorme hoeveelheden elektrische fietsen? Hoe dan ook, de VE is gereserveerd voor de stad... om de dagelijkse behoeften in km te zien...

Goed idee, we moeten beginnen met het leveren van de administraties, de gemeentehuizen bijvoorbeeld, waarbij de heer Burgemeester het voorbeeld geeft. (Hmmm... uhm... ik weet niet zeker of het werkt!) :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 14/09/09, 09:14

Illegaal bovendien is het waar... ik was deze "details" vergeten... maar wat is beter (of meer) in Europa op de EV-markt?

Fords als ambtenarenauto's hadden me al kwaad gemaakt...

elephant schreef:De VAE is voor veel toepassingen veel te klein en te licht.


Ik denk dat het zonder enige beperking voldoende is om voor 10 tot 20% van het gebruik een driewielige VAE te maken (niet erg ingewikkeld als er een markt achter zit). Vergeet niet dat 60-70% van de afgelegde kilometers met de auto in de stad of voorstedelijk gebied bent.

Dus een bedrijfswagen zoals die van het Postkantoor...die smaakt 100%...

Wat de autonomie betreft: met een beetje geluk kunnen de EV’s 200 km ver rijden. Een VAE kan vanaf het begin 70 km afleggen... en het is veel gemakkelijker om de autonomie te vergroten en bovenal rijdt hij nog steeds vooruit in geval van pech!

Onze VAE verbruikt 0.07 L/100 km of in EP 0.18 L/100 km. Hij heeft een autonomie van 35 km met de aanhanger (en zoals je weet is het hier steil).

Ik herinner u eraan dat de algehele balans van een elektrische auto, vooral wat betreft CO2 (met uitzondering van Nuke France), verre van gegarandeerd voordelig is in vergelijking met kleine thermische voertuigen...
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 256-gasten