POORT met hydraulische opening

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
JCV
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 26/07/09, 18:32

POORT met hydraulische opening




par JCV » 05/08/09, 20:43

Hallo,

voor meningen, opmerkingen, opmerkingen,

wat dacht u van een poort met hydraulische opening, waarvan het contragewicht opent met een hydraulische toevoer eenvoudig aangestuurd door één of twee gestuurde kleppen (afhankelijk van de varianten), het water uit de "retentie" tank C kan ook deels terug naar boven in tank A, met een montage in "Heron's Fountain" -stijl.
Beeld
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 05/08/09, 21:31

Goedenavond jcv

Het kan werken, maar het is veel eenvoudiger en veiliger.

Stel je een windvlaag voor op de bovenkant van de vangrail en een huppeltje een kleine klap op het dak van de auto of de kop.

Koop een autoruitmotor, het zal veel gemakkelijker zijn.
:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 05/08/09, 21:34

In de winter is het in uw belang om antivries te plaatsen... Anders gaat uw poort niet open...
Een elektromotor met een klein zonnepaneeltje en een accu wordt veiliger...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
JCV
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 26/07/09, 18:32




par JCV » 05/08/09, 22:16

Hallo Alain en Oceano,

Bedankt voor je mening,

- wat betreft de storm, a priori als het een "zware" barrière is, zal dit geen effect hebben,

- wat betreft de raamheffer van een auto, het is inderdaad te zien, maar het is noodzakelijk om te controleren welke kracht het kan ontwikkelen?

- ok gezien voor de antivries!

- 12 volt elektromotor + zonnepaneel + accu, inderdaad goed maar helaas een flinke investering en de plek waar de poort staat is makkelijk te stelen, dus gevoelig,

- je moet de eenvoudigste en meest rustieke manier vinden om op afstand een of twee hydraulische kleppen te openen en te sluiten (afhankelijk van de variant), misschien: magneetklep aangedreven door een afstandsbedieningsimpuls?
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 203-gasten