Houtverwarming in Mayenne: pellets of gecomprimeerde houtblokken?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
robi53
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/07/09, 21:06
Plaats: mayenne

Houtverwarming in Mayenne: pellets of gecomprimeerde houtblokken?




par robi53 » 27/07/09, 21:14

Hallo allemaal, ik kom je ontmoeten en registreert me tegelijkertijd !!!!

het is niet eenvoudig om goed geïnformeerd te zijn tussen de echte innovaties en ...................... het commerciële gevoel van de verkopers : Cheesy:


Ik heb daarom een ​​insert die me voldoening geeft, maar de prijs van hout op de Mayenne en de behandeling doen me de volgende vraag stellen: momenteel 60 € per droge stereo voor 2 jaar !!!!

Zijn gecomprimeerde of gecomprimeerde logbestanden efficiënt en / of winstgevend? ecologische impact?
informatie is schaars op internet, dus het ontbreekt mij een beetje.

bedankt voor al je advies bij het gebruik van mijn insert en / of het gebruik van deze beroemde gecomprimeerde logboeken

oprecht

Philippe
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 04/08/09, 00:24

Gecomprimeerde blokken zijn erg droog (<10%), en geven verbranding net zo goed als zeer droog hout (3-4 jaar). Aan de andere kant zijn ze duurder en wees voorzichtig met opslag, waardoor ze weer vochtig kunnen worden.
Aan de andere kant zag ik dat er boomstammen "nacht" zijn, langzame verbranding. Ik twijfel aan de reinheid van deze verbranding daar.
wat is je inzetstuk?
0 x
robi53
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/07/09, 21:06
Plaats: mayenne

bedankt voor je antwoord




par robi53 » 04/08/09, 22:29

voila, mijn insert op ongeveer vijftien jaar 'is een 10KW godin, met een mondstuk om de warmte in de gang te verspreiden en jaarlijks verbrand ik tussen de 3 en 4 koorden, afhankelijk van de winters. vanwege mijn onregelmatige uren moet ik een achtergrond van elektrische opslagverwarming achterlaten, wat mij voldoening geeft!
Het is waar dat gecomprimeerde logboeken me interesseren, maar hoe weet ik of de verhouding kosten / grootte / efficiëntie op zijn minst goed is? de literatuur over dit onderwerp is schaars, afgezien van commerciële links die ............................. wat precies waard zijn? ?????

dank u voor uw hulp
Philippe : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: bedankt voor je antwoord




par Christophe » 04/08/09, 22:32

robi53 schrijft:Het is waar dat gecomprimeerde logboeken me interesseren, maar hoe weet ik of de verhouding kosten / grootte / efficiëntie op zijn minst goed is? de literatuur over dit onderwerp is schaars, afgezien van commerciële links die ............................. wat precies waard zijn? ?????


Ze noemen mij ????

Beeld
0 x
robi53
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/07/09, 21:06
Plaats: mayenne

gecomprimeerde logboeken




par robi53 » 04/08/09, 22:34

Ja ! als je me een serieuze tip over het onderwerp kunt geven !!
oprecht
philippe : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 04/08/09, 22:39

Ik kan alles zeggen behalve ... over de prijzen ... die sterk variëren naargelang de plaatsen en de producenten.

Ik zag dat gecomprimeerde boomstammen in Frankrijk duurder konden zijn dan pellets ...

Qua gebruik denk ik dat het het beste is vergeleken met hout en pellets (we hebben ze alle 3 getest) omdat:

a) er zijn niet de nadelen van houtbewerking (geen splijten, geen rondslingerende schors)
b) het brandt in "alles" niet een pelletkachel waard (die alleen pellets verbrandt)
c) het maakt nauwelijks as
d) het is altijd droog
e) het warmt erg snel op

Het enige nadeel is dat:
a) het brandt (op gelijkwaardig volume) sneller dan een houten blok
b) het kan een beetje stof maken als het hard wordt gehanteerd (schokken)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 04/08/09, 22:39

Als u uw hout goed kunt drogen, zijn gecomprimeerde stammen goedkoper. Ze kosten ongeveer zoals pellets, maar door ze in uw inzethaard te verbranden, profiteert u niet van de efficiëntiewinst die wordt geboden door pelletapparaten.
0 x
robi53
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/07/09, 21:06
Plaats: mayenne

DANKJEWEL VOOR JE ANTWOORDEN




par robi53 » 04/08/09, 22:43

en pellets, kunnen we een beetje in de open haard doen, maar zonder risico?
voordeel / nadeel indien haalbaar?
het is geweldig internet, bedankt voor je hulp en blij je te kennen

lang leve ook het besef van een probleem dat het milieu brandt, maar dat het onderwerp enorm is en de keuzes onzeker?
vriendelijke groeten
Philippe : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 04/08/09, 22:47

Nou, we hebben getest: de pellets branden niet goed "alleen" in een open haard ... gemengd met iets anders, ja maar alleen nee, het is de ramp!

Je moet veel meer ventileren / beluchten dan met hout of blokken ... dus je moet een "kamer" in de kachel toevoegen, zoals een "geperforeerde beluchterbuis"

Ik heb zelfs een onderwerp gemaakt om te proberen onze kachel aan te passen, maar ik ben niet aan het einde van het experiment aangekomen!

Er is hier alles: https://www.econologie.com/forums/bruler-des ... t6923.html

Boven de 2 cm diepte blijven de pellets intact (thermische isolatie, niet genoeg O2 ...) wanneer de kachel aan staat ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 04/08/09, 22:56

Christophe houdt niet van hout kloven, en ik ken jongens die hun hout met hetzelfde plezier zullen maken als anderen die gaan vissen. (niet ik) :P

Het is dus aan jou om te zien wat je smaak en je middelen zijn.

er zijn manden voor het verbranden van pellets in een open haard. Maar ik zie het nut niet in om geperste houtblokken te nemen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 282-gasten