Betrouwbaarheid: kleine handmatige oplaadlamp

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Betrouwbaarheid: kleine handmatige oplaadlamp




par Grelinette » 17/07/09, 09:48

Ik heb 2 kleine elektrische lampen gekocht die worden opgeladen met een kleine slinger.

In het begin werkten ze allebei even goed. Na enkele maanden gebruik blijkt dat degene die ik dagelijks gebruik nog steeds perfect werkt, terwijl de andere die ik in mijn auto heb laten liggen en die ik amper heb gebruikt het niet meer volhoudt. Tot slot zijn dit lampen die alleen verslijten als je ze niet gebruikt!

Wie zou mij een verklaring kunnen geven voor deze "slijtage" zonder nut?

Hoe zorg je ervoor dat de lamp die de lading niet meer vasthoudt weer goed kan werken?
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 17/07/09, 09:52

Nou, dom antwoord: het heeft te maken met slijtage van de interne batterij, want ik neem aan dat als je zegt dat het niet werkt, dit betekent dat het geen lading meer vasthoudt?

Ik weet niet welk model je hebt (er zijn er zoveel) maar meestal zijn het NiMh batterijen.

Er is ook een verschil in kwaliteit binnen dezelfde serie batterijen.

De kans is groot dat je, aangezien je een klusser bent, de interne batterij kunt vervangen. Meestal zijn dit generieke batterijen met standaard connectoren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 17/07/09, 09:59

Ik ga proberen hem uit elkaar te halen, maar als ik zeg dat hij niet meer werkt, betekent dat eigenlijk dat hij helemaal geen lading meer vasthoudt, ook al heb ik deze lamp nauwelijks gebruikt.

Een vriend bevestigde mij hetzelfde fenomeen: alleen zijn lampen die hij regelmatig gebruikt, blijven goed werken, de andere, opgeborgen in een kast of in de auto, houden geen lading meer vast.

Zoals wat, het is een vergissing om dit type lamp te kopen om af en toe een noodlamp in een hoek te bewaren om te gebruiken.

Dat gezegd hebbende, de vraag die ik mezelf ook stel is hoe komt het dat de lampen goed werken als ze de winkel verlaten, want ze hebben waarschijnlijk een tijdje opgeslagen gestaan ​​voordat ze werden verkocht!... tenzij dit of wat betreft groenten en fruit: ze moeten vers om goed te zijn! : Cheesy:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 17/07/09, 10:15

Hallo Grelinette,

Een vraag, was de opgeslagen lamp opgeladen of ontladen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 17/07/09, 10:22

Grelinette schreef:Dat gezegd hebbende, de vraag die ik mezelf ook stel is hoe komt het dat de lampen goed werken als ze de winkel verlaten, want ze hebben waarschijnlijk een tijdje opgeslagen gestaan ​​voordat ze werden verkocht!... tenzij dit of wat betreft groenten en fruit: ze moeten vers om goed te zijn! : Cheesy:


Nou... de batterijen verslijten... en hun gebruik en opslag hangt af van hun technologie.

Een goed onderhouden batterij moet minimaal 500 laad- en ontlaadcycli aankunnen.

Dit vereist correcte gebruiksomstandigheden die onverwachte verslechtering van de elementen voorkomen. In dit geval verliest een Ni-Cd of Ni-MH batterij minder dan 20% van zijn capaciteit na 500 cycli en ongeveer 40% na 1000. Deze capaciteit blijft 3 tot 5 jaar behouden. Daarbuiten zal het afnemen als gevolg van de verandering van interne chemische reacties.


De NiCd moet bijvoorbeeld worden opgeslagen...leeg!

Met NiMh, lood en Li-ion is het het tegenovergestelde: je moet ze opgeladen opslaan en indien mogelijk elke 2 tot 3 maanden onderhoudsbeurten geven... In de gebruiksaanwijzing van de VAE die je net gekocht hebt (li-ion) staat aangegeven om voer elke 2 maanden een onderhoudslading uit wanneer deze niet in gebruik is... Niet gemakkelijk om over na te denken!

Er is "alles" op deze site: http://www.ni-cd.net/accusphp/theorie/c ... s/nicd.php

Dan ben je niet immuun voor fabricagefouten.

Onlangs kwam er een merk loodaccu bij ons terug met een restspanning van 2V na 2 maanden gebruik...wat een defect bewijst tenzij de klant er iets mee gedaan heeft maar moeilijk te controleren is, hebben we hem omgeruild.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 17/07/09, 10:59

Ik had er 4 gekocht (gemaakt in China :onheil: ) tegelijkertijd met mijn zonneportaal in een brico-depot...

Een van hen (die mijn kind als nachtlampje gebruikte om in slaap te vallen) duurde slechts twee weken.
Degene waar ik vroeger elke dag aan sleutelde (mijn olie sorteren, automonteur, kogelbrander .....) die zwaar werd gebruikt, moest heel vaak worden opgeladen en werkte uiteindelijk niet meer na een oliebad van 60° in de kom van de kogelbrander : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: De andere twee werken nog steeds ondanks hun zeer sporadisch gebruik (op voorraad in de handschoenenkasten van auto's) tijdens pech... Maar het moet gezegd worden dat met mijn oude oliebakken... Storingen zijn schering en inslag. ..
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 17/07/09, 11:02

Ik heb er nog nooit een gezien die niet in China is gemaakt, weet je...

Achteraf herhalen we het nooit genoeg, er zijn 2 soorten "made in China":

a) productieverplaatsing (ontwerp EU, VS of Japan...) = redelijk goede kwaliteit

b) het 100% porselein = ...biiiipp

Anders, om de levensduur van de batterijen in uw lampen te verlengen, kunt u de volgende keer overwegen om een ​​model te nemen met een oplader (lichtnet of USB), zoals dit model:

Beeld

https://www.econologie.com/shop/lampe-5- ... p-138.html

Het stelt je in staat om regelmatig volledig op te laden (de accu's houden niet van onvolledige cycli en dat is er alleen bij 100% werking op dynamo)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/07/09, 12:10

Voor mijn professionele gebruik vond ik een "koplamp" die oplaadt op de aansteker en bovendien trek je aan een touwtje als hij leeg is
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Corpse Grinder 666
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 148
Inschrijving: 17/11/08, 11:54




par Corpse Grinder 666 » 17/07/09, 16:03

zelfde probleem aan mijn kant.
samen met mijn vader gekocht bij LIDL: in het begin geen zorgen en een pauze waarin ik niet wist waar ik het had gelaten en uiteindelijk toen ik het vond: geen lading meer ...
dus ik aarzel om het opnieuw te kopen omdat het een beetje rotzooi is ....
;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 17/07/09, 16:49

de mijne heeft nooit gewerkt: je moet haspelen om licht te hebben ... helemaal niet grappig, we hebben ineens beide handen genomen om licht te maken, net zoveel als een aansteker! :D
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 293-gasten