Ik zou mijn verbruik te verminderen in mijn vervuiling terug te dringen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
nico0711
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 17/04/07, 22:14
Plaats: Ain

Ik zou mijn verbruik te verminderen in mijn vervuiling terug te dringen




par nico0711 » 15/06/09, 09:15

Hallo, ik ben geïnteresseerd in het verlagen van de rekening voor mijn elektriciteits- en gasverbruik (omdat ik helaas op propaan zit, omdat gdf mijn huis niet bereikt, aangezien ik meer dan 90 meter van het eerste kanaal ben).
Ik heb alle links van de Forum (de Forum niet de verkopers) en ik las dat fotovoltaïsche zonne-energie niet zo winstgevend was en vooral ook niet zo ecologisch.
Dus ik wilde weten of er andere, minder vervuilende oplossingen en eenvoudige ideeën waren.
Ik kijk bijvoorbeeld of het mogelijk is om je huis te laten testen op warmteverlies.
Ik woon in de ain, bij Genève, en ik dacht aan de windturbine, maar ik weet niet of het mogelijk is in de buurt? en ook de kosten van winstgevendheid?

Daarnaast vind ik dat hernieuwbare energie eerst geschikt moet zijn voor productie en recycling, anders weet ik niet waar het belang van ligt.

Ik dacht ook dat in de streken waar het veel regent, waarom geen regenmolens, dat wil zeggen als watermolens, aan de onderkant van elke goot zou maken die generatoren zouden aandrijven (te bestuderen).
Omdat we het alleen hebben over de energie die uit warmte en wind komt.
We doen elektriciteit met water uit de meren ...

Ik denk dat ik mijn hersens in de war breng.

Tot ziens en bedankt voor degenen die me zullen helpen bij het vinden van oplossingen voor mijn huis.

dank u
0 x
Ik vergat te zorgen voor het land. Nu is het beter
**********************************
Peugeot Boxer 2.8hdi (SOFIM) van 127cv en 300mkg met 55000kms is een Fase II 2003, 9 zetels, en kort model (290C), en ik probeer mijn verbruik te verminderen en ook een vermindering van schadelijke deeltjes in het milieu en de longen van de toekomstige generaties
***********************************
Huis met 1 vloer 140m2, zou ik mijn stookkosten te verminderen door het vinden van trucs om beter te isoleren, mijn waterrekening te verminderen en helpen de natuur te natuurlijker
***********************************
Ik 4 kinderen en ik hou van dat ze kunnen genieten van het leven, zoals ik hebben geprofiteerd en vooral zij hun toekomst kan lachen
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 15/06/09, 17:04

0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 15/06/09, 17:05

En een laatste link om te voltooien: https://www.econologie.com/forums/search.php : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 15/06/09, 17:09

En ja, bedankt Christophe, het is heel interessant voor nieuwkomers, de zoekmachine ...

Bovenaan elke pagina die u opent, ook: zoek en presto vindt u wat u zoekt!

Miawwww :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 15/06/09, 17:42

Uh nee op econo, je kunt niet alles vinden wat je wilt, hè :)

Hoewel ....Beeld

: Mrgreen:
0 x
nico0711
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 17/04/07, 22:14
Plaats: Ain




par nico0711 » 15/06/09, 17:52


Hallo allebei, bedankt voor de links, ik heb een paar keer op de forum, maar toen ik mijn bericht stuurde was het vooral dat ik mezelf wilde uitdrukken om ruimte te maken in mijn hoofd, om mijn wensen op papier te zetten, het is waar dat ik het eerst op een virtueel vel in Word had kunnen doen, maar ik gaf er de voorkeur aan om het hier te schrijven, zodat iemand me zou toestaan ​​om op te ruimen.

Voor de ketel is het oké, ik heb een condensatieketel, gas (propaan), die verbruikt niet te veel maar ik wilde vooral een oplossing vinden voor verspilde warmte, dus ik zal het op een van de links gaan zien.

Voor de diesel en de SP95 heb ik de test al gedaan en mijn deelname gevraagd, nu moet ik de 40 pagina's ervaring en oplossing lezen, bedankt aan de cpt.

En ik ga de drie andere links bekijken die u mij heeft geadviseerd.

bedankt voor je welkom
0 x
Ik vergat te zorgen voor het land. Nu is het beter

**********************************

Peugeot Boxer 2.8hdi (SOFIM) van 127cv en 300mkg met 55000kms is een Fase II 2003, 9 zetels, en kort model (290C), en ik probeer mijn verbruik te verminderen en ook een vermindering van schadelijke deeltjes in het milieu en de longen van de toekomstige generaties

***********************************

Huis met 1 vloer 140m2, zou ik mijn stookkosten te verminderen door het vinden van trucs om beter te isoleren, mijn waterrekening te verminderen en helpen de natuur te natuurlijker

***********************************

Ik 4 kinderen en ik hou van dat ze kunnen genieten van het leven, zoals ik hebben geprofiteerd en vooral zij hun toekomst kan lachen
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/06/09, 23:09

Als u niet wilt investeren in een audit van $ 600, denk ik dat het raadplegen van een paar bouwprofessionals om een ​​reeks eenvoudige vragen te beantwoorden u op weg kan helpen:

- dubbel glas
- wandopbouw
- dikte van de plafondisolatie
- warmteverlies in de warmwater- en verwarmingsleidingen
- aanwezigheid van verouderde apparaten

eventueel kan ik u een deal aanbieden: inruil van 10 dagen vakantie in uw huis voor een volledige audit : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 368 gasten