Mini hydro-torrent project voor chalet

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
knorren
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/06/09, 20:45
Plaats: drie rivieren

Mini hydro-torrent project voor chalet




par knorren » 05/06/09, 21:22

Hallo, ik heb dit net ontdekt forum, uitstekend, hier zijn in afwachting uren van spannend lezen.
Laat me uitleggen wat me hier heeft gebracht: ik ben op zoek naar een systeem waarmee ik 1 of 2 12v-batterijen kan opladen om een ​​kleine elektrische installatie in een chalet van stroom te voorzien.
Hier is wat ik heb: een kleine waterval met een reservoir (vijver). Het debiet is redelijk constant en moet rond de 200 liter / min zijn.
er is ook een beek met een goede val.
Denk je dat je met deze bron een mini hydro systeem kunt maken.
Idealiter zou ik dit zelf willen bouwen met teruggewonnen materialen. (zoals auto-onderdelen of oude machines
)
Ik zuig elektriciteit op ... het helpt niet
Voila, als iemand al een vergelijkbare installatie heeft gemaakt, ben ik benieuwd of het werkt en vooral hoe?
een schepradsysteem en autoalternator?
moet een autoalternator met hoge snelheid lopen om te werken?
veel vragen komen door mijn hoofd, j, dus wacht op je eerste antwoorden om mijn vragen meer te beantwoorden
Bij voorbaat dank.
Als het kan, deel ik mijn ervaring met u met een klein fotoreportage en enkele plannen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 05/06/09, 22:21

Hallo,

200L per minuut is niet veel, maar wat denk je dat het is op wat "vallen"? Als de hoogte groot is, kan het interessant zijn.

Hoe heb je deze stroom ingeschat?

U kunt deze pagina gebruiken: https://www.econologie.com/calculer-la-p ... -4035.html om de energie te kennen die mogelijk kan worden teruggewonnen met een waterval!

Concreter, hier is mijn huidige project (in uitvoering): een klein scheprad met herstelwasmachine (er zitten al je antwoorden in, vooral op de generator)

Beeld

Dus in uw geval hebben we meer informatie nodig over uw "hydraulische krachtbron" ...
Dernière édition par Christophe de 07 / 06 / 09, 12: 37, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/06/09, 22:47

grunt (die we verwelkomen) schreef:

een autoalternator moet met hoge snelheid draaien om te kunnen werken
eh?

als ik het me goed herinner: 2 tot 6000 omwentelingen / minuut.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 05/06/09, 23:07

2000 is al klein :)
0 x
knorren
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/06/09, 20:45
Plaats: drie rivieren




par knorren » 06/06/09, 02:48

bedankt voor de antwoorden.
2000 tot 6000 trs! Het is een slechte demultiplicatie dat ik ook niet sterk ben in mechanica, maar ik stel me voor dat je voor zo'n demultiplicatie niet een te verwaarlozen kracht nodig hebt, een beetje zoals de fiets? (Dat weet ik : Cheesy: )
gefeliciteerd met de wasmachine die elektriciteit opwekt.
De constructie van een wiel en zijn frame zou me niet al te veel problemen moeten opleveren, wat me de meeste vragen doet stellen is of mijn wiel, aangedreven door de waterval, "sterk" genoeg zal zijn om een ​​grote te trekken. versnelling voldoende om 4-6000 toeren te bereiken
Ik denk dat we veel testen zullen moeten doen (ik ben ook niet sterk in computers) : Cry: )
de turbine is ook een optie, ik heb een goede waterreserve en een val van 15 m ...
Ik verdiep me in lezen, ik zal proberen de wasmachine te begrijpen ... : Wink: de huidige
0 x
knorren
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/06/09, 20:45
Plaats: drie rivieren




par knorren » 06/06/09, 03:02

the flow uh .... Ik heb het willekeurig gemaakt (ik stel me voor dat ik een vat van 200 liter in minder dan een minuut vul) niet erg Cartesisch! : Lol:
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 06/06/09, 03:56

Welkom bij de forum knor! :D

U kunt een auto-dynamo gebruiken met een 6- of 8-cilindermotor die watt kan leveren vanaf 1000 tpm.
Op Amerikaanse auto's is de motorverhouding van de dynamo 1: 2 en hij werkt goed bij 600 tpm, dus hij kan watts leveren bij 1000 tpm en de prestaties verbeteren met het toerental.

Om u beter te kunnen helpen als u ons enkele foto's van de site kunt bezorgen zodat wij u goed kunnen adviseren over de gebruikte turbine.

Tot ziens!

:D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 06/06/09, 08:54

Ik ben het eens met uw opmerkingen, maar voordat u de dynamo kiest, moet u het vermogen bepalen.

In alle gevallen zal de dynamo zijn nominale vermogen nooit ontladen bij 1000 tpm of zelfs 2000 tpm ...
Dus maak je geen zorgen, tenzij je het verandert, zie de methode hier: https://www.econologie.com/forums/alternateu ... t4674.html

Goed voor je snelheid is het beste dat je ons een of meerdere foto's maakt die we kunnen beoordelen.

U moet ook de exploiteerbare valhoogte kennen. Als u 200 l / min op 10 m (300 W) heeft, is dit niet hetzelfde als 200 l / min op 1 m.

Als je 10m hebt, heb ik, denk ik, een "kant-en-klare" oplossing voor je ... maar je moet het kopen. .
0 x
knorren
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/06/09, 20:45
Plaats: drie rivieren




par knorren » 07/06/09, 17:02

hallo Quebecois vriend, het is interessant dat "lage snelheid" alternatoren denk je aan een bepaald model?
Ik zal inderdaad wat foto's moeten maken en de plek wat serieuzer moeten bestuderen. Ik doe dat zodra ik mezelf van mijn werk kan redden.
Over welke kant-en-klare oplossing heb je het over Christophe?
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 07/06/09, 17:51

Hallo grom!

U kunt proberen een alternator van Chrysler Dodge Caravan te vinden die naar mijn mening in Frankrijk is verkocht.

Een dynamo kan op lage snelheid watt leveren, maar u zult niet het maximale vermogen hebben dat zeker is, maar u mag niet vergeten dat u niet meer watt zult hebben dan de capaciteit van uw waterloop, dus de snelheid rotatie van uw turbine zal stabiliseren op basis van zijn capaciteit en met het opladen van uw batterijen, zult u dan automatisch een limiet laten maken zonder enige andere regeling, de fout gemaakt door veel mensen met een alternator wordt geprobeerd een overrotatie wat het koppel verlaagt en leidt tot een plotselinge blokkering van de dynamo, mogen we de grote capaciteit in termen van watts van deze niet vergeten.

Voorbeeld: een windturbine waarvan de bladen de capaciteit hebben bij zwakke wind van 200 watt en men installeert er een alternator van 800 watt, het is zeker dat deze niet kan werken, dan is het nodig om een ​​reductie te gebruiken om blokkering te voorkomen en de watt op terug te winnen zwakke wind, dus de snelheid van de bladen wordt beperkt door de hogere capaciteit van de dynamo.

Als je een respectabele valhoogte hebt, werk je onder druk, je kunt een kleine turbine gebruiken die direct op de as is gekoppeld met een injector, waardoor deze met een respectabele snelheid zal draaien, in het geval van een beperkte hoogte en goed kun je denken heeft een systeem dat lijkt op dat van Christophe dan werk je in incasso.

Hier is een voorbeeld van mijn kleine zelfgemaakte generator en je zult zien dat de onmiddellijke reactie het aantal omwentelingen is dat op zichzelf altijd afhangt van de capaciteit van de productiebron en de capaciteit van de dynamo.

https://www.econologie.com/forums/creer-un-s ... 54-10.html

Foto's van de site zijn erg handig om je in de goede richting te wijzen.

Tot ziens!

Alain
:D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 228-gasten