Mengklep van buffertank

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Yacha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 04/02/09, 07:59
Plaats: Loiret

Mengklep van buffertank




par Yacha » 23/04/09, 14:58

hellos
Ik heb momenteel een pelletketel die parallel is aangesloten op een buffertank, er komen zonnige dagen aan en ik zou er een mengklep (3 of 4 manieren) aan willen toevoegen, dus ik ben op zoek naar een supereenvoudig diagram om erachter te komen hoe deze te verbinden , Ik heb al gekeken op de forum maar ik weet niet waar ik hem correct moet plaatsen meer het is nodig een 3- of 4-wegklep, daarna ben ik van plan een regelaar te kopen om hem te motoriseren om te weten dat ik al een TA heb is dat het mogelijk is om hem hierboven aan te sluiten
bij voorbaat bedankt
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 23/04/09, 22:16

Goedenavond yacha

De functie van de gemotoriseerde 3-wegklep is het verlagen van de temperatuur die in het verwarmingscircuit circuleert, door het water uit de tank te mengen met een beetje water uit de retour.
Voor meer autonomie is het ideaal om met de laagst mogelijke temperatuur te "werken" (de warmwatervoorraad van de buffertank kan zo maximaal worden benut).
De 3-wegklep, indien deze wordt aangestuurd door een regeling (bijvoorbeeld met een externe sensor), werkt als een thermostatische klep die de temperatuur van het uitlaatwater aanpast.
In sommige gevallen volstaat een eenvoudige thermostaatklep.

De 4-wegklep is enkel nuttig om een ​​"warme" retour naar de ketel te garanderen.
In dit geval is het niet nodig om warm water naar de bodem van de tank terug te voeren.
Anderzijds kan een recirculatielus op de ketel een koude terugkeer naar het verwarmingslichaam (dauwpunt, bistrage, enz.)

Ik raad aan om deze pagina te bekijken, zie de volledige site

http://pagesperso-orange.fr/herve.silve/chbois.htm

A+
0 x
Yacha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 04/02/09, 07:59
Plaats: Loiret




par Yacha » 24/04/09, 08:45

bedankt voor het antwoord, ik heb het goed begrepen, ik heb al een termovar achter de ketel, nu probeer ik mijn installatie te optimaliseren, aangezien de ballon parallel op de ketel staat, zei ik tegen mezelf dat dit misschien niet de beste oplossing is , Ik zou graag voorrang willen geven aan de verwarming en tegelijkertijd in de tank kunnen opslaan, het enige probleem is dat ik geen regelaar heb dus ik weet niet hoe de 3 / of 4-wegklep werkt, je praat tegen me vanuit een simpele thermostaatkraan ik zie helemaal niet wat het is, op dit moment heb ik niet meer de middelen om in een regelaar te investeren dus ik zoek een simpele oplossing als die bestaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 24/04/09, 12:35

Dag

Ik begin vanaf het begin met een typisch diagram (mijn eigen)
Uw installatie, of in ieder geval uw project, moet er zo uitzien

Beeld

C2 wordt aangestuurd door de ketel zodra de watertemperatuur een bepaalde waarde bereikt (bij de sonde)
C1 wordt geregeld door de kamerthermostaat en start als er verwarming nodig is (dat is geen probleem)
Ventiel V1 (3-weg of thermostatisch) zorgt voor een verlaagde temperatuur in het verwarmingscircuit. De afstelling gebeurt met de hand en wordt daarna alleen bijgewerkt als de temperatuur van het circulerende water onvoldoende is.

Wanneer de behoefte aan verwarming nul is, wordt C1 gestopt en wordt de buffertank opgeladen tot de ketelretourtemperatuur hoog genoeg is om de ketel te laten stoppen met verbranden (mogelijk moet u een terugslagklep toevoegen zodat 2% van het debiet van C100 gaat naar de ballon)

Voor de thermostaatkraan vertelt de onderstaande link erover
(let op, het debiet is misschien niet hetzelfde voor uw installatie met radiatoren?)

https://www.econologie.com/forums/l-installa ... 00-20.html

Analyseer het bovenstaande voorstel en we praten er opnieuw over

A+
0 x
Yacha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 04/02/09, 07:59
Plaats: Loiret




par Yacha » 24/04/09, 13:46

goed gezien je diagram dat is wat ik denk dat ik doe
mijn installatie is op dit moment helemaal niet zoals zijn ik heb de ketel die rechtstreeks naar de ballon gaat en nadat ik de warme en koude start van de radia's heb, en ik heb geen SWW-productie
maar verder is het precies wat ik van plan ben, ik kende de thermostatische V3V totaal niet
dus als ik alles goed begreep, pas ik eigenlijk mijn thermostatische V3V aan
bijvoorbeeld op 50/55 ° c (gietijzeren radiator vind ik goed) en hij beheert zichzelf c is praktischer dan een handmatige klep
door rekening te houden als ik op dit moment een handmatige V3V plaats en later wil ik een regelaar toevoegen, ik kan alles als regelaar nemen of er zijn specifieke regelaars voor pelletketels
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 24/04/09, 22:11

Bonsoir

Zoals de naam al doet vermoeden, zorgt de thermostatische klep ervoor dat het warm / koud watermengsel de ingestelde temperatuur bij de uitlaat bereikt. De werking is puur mechanisch en vereist geen externe energie.

De temperatuurregeling door 3-wegklep werkt met een setpoint-temperatuur, een sonde, een motor en een microprocessor om alles te regelen.
Hier is een voorbeeld van een zeer eenvoudige regeling, maar die al meer dan 300 euro kost (past op een 3- of 4-weg mengkraan)

Beeld

De meer geavanceerde regelgeving houdt rekening met de buitentemperatuur, de stooklijn enz ...

Deze voorschriften zijn niet afhankelijk van de verwarmingsmethode: hout, gas, stookolie, buffer of niet

A+
0 x
Yacha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 04/02/09, 07:59
Plaats: Loiret




par Yacha » 27/04/09, 08:39

ok dus het makkelijkste en meest economische is om een ​​3-weg thermostaatkraan te plaatsen
goed, ik zal haar zien, bedankt
0 x
Yacha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 04/02/09, 07:59
Plaats: Loiret




par Yacha » 12/05/09, 10:59

hoi ik ben mijn installatie aan het overdoen, en ik wilde weten dat er het verschil was tussen jouw montage en de mijne, ik heb de ballon die parallel staat en ik wilde weten of ik niet zomaar de klep tussen de start en de terugkeer kon plaatsen , bovendien zie ik op je gemotoriseerde klep een sonde waarvan ik denk dat hij in het circuit moet worden opgenomen, maar ik heb hem waar gezet? in de bal
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 12/05/09, 12:46

Hallo Yacha

De temperatuursensor wordt op het stroomcircuit naar radiatoren geplaatst
De regeling past het retourmengsel warm / koud water aan om de gewenste temperatuur in de radiatoren te verkrijgen
Ik heb bijvoorbeeld een 3D-schets van de montage gemaakt

A+

Beeld
0 x
Yacha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 04/02/09, 07:59
Plaats: Loiret




par Yacha » 12/05/09, 13:18

ok, dus er moet een plug in de leiding zitten om de sonde op te nemen?
voor de aansluiting van de buffer in feite in uw montage geeft u de voorkeur aan de verwarming en na het overschot en opgeslagen in de tank, ik in mijn geval verwarm ik de tank al en na de verwarming, c is het zijn?
per account zou ik graag een document willen hebben van de gemotoriseerde regulator die u hebt gepost en waarvan ik de rol heel goed begrijp
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 180-gasten