Mijn ontmoeting met een energieadviseur

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Saya
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 16/04/09, 19:28

Mijn ontmoeting met een energieadviseur




par Saya » 16/04/09, 19:39

Ik ben ook erg geïnteresseerd in hernieuwbare energie, daarom wilde ik het even met je hebben over mijn afspraak met een volledig gratis adviseur die ons alle middelen uitlegt om de uitstoot van CO2-gassen te verminderen. Ik heb hem super aardig en efficiënt ontmoet, helemaal niet de grote zware man die koste wat het kost wil verkopen. Hij voerde een haalbaarheids- en winstgevendheidsstudie uit, we bespraken uitvoerig de verschillende dagelijkse manieren om kleine inspanningen te leveren... Ik stel me graag een wereld voor die een beetje "schoner" is.
Ik woon in de regio Lorraine, in Metz dus als mensen geïnteresseerd zijn, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen, ik heb zijn kaart en we moeten tenslotte op de hoogte blijven, het verplicht ons tot niets, het is gewoon dat we kan niet meer zeggen: Nou dat wist ik niet..... : Cry:

Weldra

ik
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 16/04/09, 22:20

Welkom Saya, maar je zou toch niet een beetje verkapte spam doen???? : Mrgreen:

sorry, we hebben geleerd op onze hoede te zijn voor advies van nieuwkomers!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/04/09, 23:40

:? olifant hou er niet van om voor een wilde eend gehouden te worden... : Lol:

Uw bericht riekt naar verkapte reclame...
Je geeft niet de essentiële info...
Blijkbaar werkt uw "adviseur" niet voor de zittende elektriciteitsoperator, want hun advies is betalend...

Het is dus een "privé". Dit is geen fout, het verdient alleen verduidelijking.
0 x
Saya
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 16/04/09, 19:28




par Saya » 17/04/09, 16:08

oeps mijn excuses het is waar het is ..... na proeflezen geeft het deze indruk : Lol: !!!!! Nee, ik weet gewoon helemaal niets van hernieuwbare energie en ik was gewoon tevreden dat ik op de hoogte was gebracht van de oplossingen die er zijn (bovendien heb ik nog geen beslissing genomen, ik zit vooral in een informatiefase). Ik vond deze persoon gewoon effectief nadat hij me natuurlijk terugbelde, maar ik legde uit dat ik mezelf gewoon wilde informeren. Afgezien van de zijne forum is geweldig een super interessante informatie niche bedankt en ik zal er weer over praten om me heen (toch niets commercieels erin hihi) Ik zeg het graag als ik tevreden ben!!!! het is zo zeldzaam!!!!

Voilà

Tot ziens : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 17/04/09, 16:11

Ik denk dat saya oprecht is... en je weet dat ik spammers begin te voelen...

Van welke organisatie kwam uw energieadviseur? Of was het gewoon een vertegenwoordiger? Waar gaat het over? De isolatie? De zonne? Geothermische energie (bah)?

Er zullen er steeds meer in het veld zijn...en niet alleen goede...zoals overal!
0 x
Saya
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 16/04/09, 19:28




par Saya » 17/04/09, 19:04

Nou, in feite is het voor het ouderlijk huis, dat van mijn ouders. Ik wilde informatie hebben over de fotovoltaïsche nee!! in feite over de verschillende manieren om je eigen energie op te wekken en daar hebben we het onderwerp fotovoltaïsche energie aangesneden. Ik vind het heel interessant om volledig onafhankelijk te zijn, ik begreep niet echt hoe het werkte. Aan de andere kant kreeg ik te horen dat thermische zonne-energie met warmteoverdrachtsvloeistof om een ​​huis te verwarmen veel interessanter was.(Wat ik waardeer is dat het minder vervuilend is bij de fabricage van de panelen)
De man was verkoopadviseur van Solerine, ik accepteerde de afspraak via een vriend en wat ik op prijs stelde, waren niet de aangeboden producten of iets anders, het was gewoon het feit dat ik een goed gesprek had kunnen voeren.

Nou ik weet nog steeds niet tot welke oplossing ik me moet wenden, dus ik ben op de hoogte en bedankt Chris, ik stel je gerust Neeeeeeeeee ik verkoop niets, ik doe geen zaken behalve dat ik in de vereniging zit dus niets te doen !!!!

: Lol: : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cri-cri
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 08/03/09, 10:20
Plaats: Toulouse




par Cri-cri » 18/04/09, 20:28

Het klopt dat er veel mensen zijn die energetisch onafhankelijk willen zijn.

Alleen is het op het platteland veel gemakkelijker dan in de stad!

Bovendien denk ik dat als iedereen slaagt, de staat verplicht wordt om ons op iets anders te belasten!

Naar gelang onze middelen moeten we beetje bij beetje schone energie gaan gebruiken, want op een of andere dag zal het verplicht worden.

Voor oplossingen zijn er enorm veel, maar er is noodzakelijkerwijs een die meer geschikt is voor de plaats, de middelen, het project...
0 x
De toekomst is de uitdaging!
Calcadis Directory : economie, energie, ecologie.

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 314-gasten