Gebruik de drijvende kracht van water onder druk uit het netwerk

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Gebruik de drijvende kracht van water onder druk uit het netwerk




par Cuicui » 25/03/09, 15:26

Gebruikmakend van de drijvende kracht van de waterleidingdruk. We kunnen het water recupereren nadat we het hebben laten werken. Voor kleine klussen bij stroomuitval
Voorbeeld: hydraulische pers om appelsap te maken (het water blaast een flexibele blaas op)

Beeld
Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 25/03/09, 16:03

We hadden het er al over gehad en wat schattingsberekeningen gemaakt: het is een verwaarloosbare energie...

Het enige economisch en potentieel interessante zou zijn om hydraulische energie uit de riolering te recupereren ... Maar dit zou het risico op overstromingen vergroten, op het niet afvoeren van afvalwater en dan heb ik het nog niet over het risico van corrosie en onderhoud ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 26/03/09, 10:36

Christophe schreef:Het is verwaarloosbare energie.

Niet mee eens, deze pers werkt erg goed :P
Voor mij is wat werkt niet te verwaarlozen.
Als ik andere toepassingen vind (voornamelijk systemen die onder druk moeten worden gezet en dus heel weinig water verbruiken), laat ik het je weten...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 26/03/09, 13:55

Als ik verwaarloosbaar zeg, dan is dat in verhouding tot investeringskosten... en economische winstgevendheid...

Een picoturbine die 200€ kost en 10W produceert als je onder de douche staat, het duurt waarschijnlijk 1000 jaar om hem rendabel te maken...

Het voorbeeld van de pers werkt waarschijnlijk goed, daar twijfel ik niet aan... maar wat zijn de algehele prestaties in vergelijking met een elektrisch model?

De meeste netwerken zijn voorzien van pompen...elektrisch (watertoren)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/03/09, 14:56

Christophe schreef:[...]De meeste netwerken zijn voorzien van pompen...elektrisch (watertoren)...
Elektrische pomp om het water in het kasteel te verhogen, maar niet om de netwerkdruk (zwaartekracht) op peil te houden.

Ik hou van de netwerkpers! : Cheesy:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 26/03/09, 17:35

Christophe schreef:Een picoturbine die 200€ kost en 10W produceert als je onder de douche staat, het duurt waarschijnlijk 1000 jaar om hem rendabel te maken...

Ik dacht natuurlijk niet aan elektriciteit maken met leidingwater, maar gewoon met druk. Misschien is het mogelijk om enkele kleine pneumatische gereedschappen te gebruiken die hydraulisch worden? Toegegeven, water heeft niet de elasticiteit van lucht, maar we kunnen proberen...
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 26/03/09, 18:43

Cuicui schreef:
Christophe schreef:Een picoturbine die 200€ kost en 10W produceert als je onder de douche staat, het duurt waarschijnlijk 1000 jaar om hem rendabel te maken...

Ik dacht natuurlijk niet aan elektriciteit maken met leidingwater, maar gewoon met druk. Misschien is het mogelijk om enkele kleine pneumatische gereedschappen te gebruiken die hydraulisch worden? Toegegeven, water heeft niet de elasticiteit van lucht, maar we kunnen proberen...

Hallo,

Voer regenwater aan door een op de zolder geïnstalleerde tank te pompen om te spoelen zonder een elektrische pomp te gebruiken. Je hebt een dubbele turbine nodig, de een draait de ander. Pas op voor lekkages!

8)
Dernière édition par Leo Maximus de 26 / 03 / 09, 21: 06, 1 keer bewerkt.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 26/03/09, 18:55

:D Ik wil zeggen:
Het gebruik van de druk van het waternetwerk is als elektrische stroom, het komt neer op het hebben van de spanning, maar niet de stroom, dus geen stroom..p=ui
:?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 27/03/09, 01:20

lejustemilieu schreef::D Ik wil zeggen:
Het gebruik van de druk van het waternetwerk is als elektrische stroom, het komt neer op het hebben van de spanning, maar niet de stroom, dus geen stroom..p=ui
:?

We kunnen mogelijk wat meer vermogen hebben door pijpen met een grote diameter te gebruiken die de drukval beperken. Maar het verbruikt meer water.
Leidingwater is prima voor toepassingen die weinig vermogen maar wel een goede druk vereisen, zoals de appelpers.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/03/09, 07:18

het probleem is dat om stroom te hebben je water moet verbruiken: de prijs van water is veel hoger dan de prijs van de energie die het oplevert

drinkwater verspillen om een ​​klein deel terug te winnen van wat werd uitgegeven om het op te pompen, is een slecht idee

het benutten van de energie van het waternet kan alleen interessant zijn voor iets dat niet vaak werkt, waarvan de kostprijs niet van belang is...

behalve in speciale gevallen: om een ​​elektrische afrastering te bedienen in een weiland waar water aanwezig is: de turbine die de paar watts levert die nodig is, zal zijn water in een trog gieten en zal niet verloren gaan: de kudde koeien zal altijd meer drinken dan het water dat wordt gebruikt om de afrastering te bedienen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten