Bouw een mini-waterrad dat elektriciteit genereert

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
FromHell
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 07/03/09, 10:18
Plaats: seine en mergel

Bouw een mini-waterrad dat elektriciteit genereert




par FromHell » 07/03/09, 10:35

Hallo allemaal! : Cheesy:

Ik ben een animator. Ik werk in een recreatiecentrum en dit jaar werken we met de kinderen aan een thema dat is "de 4 elementen", dus water, lucht, aarde en vuur.
Met mijn groep hebben we ervoor gekozen om op het water te werken. Het werk dat het hele jaar door de kinderen wordt uitgevoerd, zal tijdens een open dag in mei worden tentoongesteld.

We willen een waterrad bouwen dat elektriciteit opwekt. Ik heb een klein idee om het te bouwen, maar het zou veel beter zijn met een plan!
Op het net vind ik alleen een levensgroot model! En we willen dit wiel ook, voor zover mogelijk, bouwen met recyclagemateriaal, zoals plastic flessen, multiplex van sloophout voor de messen van het wiel, enz.

Als iemand een model, een plan heeft en dit met mij kan delen, zullen de kinderen en ik zeer dankbaar zijn.

Met onze dank
0 x
hallo allemaal en tot snel
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/03/09, 11:12

Hallo allemaal

Het onderwerp is interessant 8) , maar vertel ons niet de leeftijd van de kinderen en of u mogelijk hulpmiddelen beschikbaar hebt om bijvoorbeeld met een minimum te knutselen.

Deze activiteit past misschien in het kader van een bewustwording van de manier van leven in onze samenleving, terugwinning van "afval" en opwekking van energie met respect voor het milieu?

Veel succes.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Pierre17800
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 07/03/09, 11:47
Plaats: Charente Maritime




par Pierre17800 » 08/03/09, 08:42

Hallo,
Om een ​​waaier te bouwen en te laten draaien, moet u ten minste 2-informatie over de waterloop kennen:
- Hoogte van de herfst
--Débit
De valhoogte bepaalt de diameter van het wiel.
De stroom zal nuttig zijn om de breedte en de capaciteit van de emmers te kennen.
Als je me deze 2-info geeft, kan ik je een schets maken en dan kun je items zoeken om te herstellen om het te maken.
Van harte.
Pierre.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 241-gasten