Buffertank voor geo-warmtepomp op hoge temperatuur

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Jean-Luc uit 22130
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 23/02/09, 11:24

Buffertank voor geo-warmtepomp op hoge temperatuur




par Jean-Luc uit 22130 » 23/02/09, 11:27

Hallo, in het geval van een geothermische hoge temperatuur warmtepomp verwarmingsinstallatie op radiator met buffertank,

2 vragen:

1- waar bevindt zich de buffertank, op het start- of op het retourcircuit?

2- waarom en welke voor- of nadelen?

neem indien mogelijk contact op voor een diagram, hartelijk dank
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 23/02/09, 12:54

Hoi Jean Luc

In jouw geval heeft de buffertank twee rollen:
Het zal calorieën verzamelen om ze later weer aan te vullen en het zal ook een aanzienlijk aantal starts van de warmtepompcompressor vermijden, wat de levensduur ervan zal verlengen.
Ik denk dat de bal parallel aan de warmtepomp gemonteerd moet worden.
Als er behoefte is aan verwarming, ligt de circulatieprioriteit in de radiatoren. Zodra de binnentemperatuur is bereikt, wordt de circulatie naar het buffervat geleid. De warmtepomp draait zolang er kouderetour is, d.w.z. verwarmingsbehoefte of buffertank niet geheel warm.
DE warmtepomp stopt als de tank warm is en er vindt circulatie plaats tussen de tank en de radiatoren. Het wordt opnieuw gestart wanneer de tank koud is en verwarming nodig is.
Het is noodzakelijk om een ​​regeling te kiezen die aan dit principe voldoet. Misschien staat het GLB dit toe?
Voor het diagram kijk ik wat er bestaat, anders maak ik er een voor je

A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 308-gasten