Generator met windgenerator: opstelling van magneten ....

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11

Generator met windgenerator: opstelling van magneten ....




par zwaluwstaart » 30/01/09, 20:40

Hallo allemaal, en aan Chatam (browser???)

voor looping

hallo lus,

bedankt voor je 3D op de magneten.
De luchtspleet moet inderdaad minimaal zijn, daarom maakt de machinale bewerking van de magneten of hun cilindrische vorm het mogelijk om de luchtspleet te verkleinen.
Maar machinaal bewerken met een slijpschijf op een draaibank zal zirkoniumkorrels door de werkplaats (draaibank, freesmachine, enz.) Verspreiden en hallo slijtage en "de mond van mijn baas" :onheil:

Ik heb net de eerste tests op een draaibank gedaan (het is niet geweldig :frons: ) en testvoertuig van deze versie van generator, ik zal u later de projecten beschrijven die ik in gedachten heb (praktische metingen aan voertuig)

Wat betreft de grote windturbine, de foto is misleidend, omdat het touw niet constant is, en er is verdraaiing maar zwak omdat het een samengesteld blad is van een gebogen aluminium bladblad (van een oude windturbine), naast profiel clark J !!!
Dus ik ben het met je eens, het compromis is armoedig, maar het stelt me ​​in staat om technische oplossingen te valideren zonder een model te frezen met de charly-robot, een mal te maken, enz....
Ik zal later geoptimaliseerde bladen maken.
Ik ontving vandaag de "24v 1100w generator voor deze windturbine...
maar dagen hebben maar 24 uur.
nogmaals bedankt voor je advies :schok:

Beeld
Beeld

a+
zwaluwstaart
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 01/02/09, 09:34

Hoi Mac

Maar machinaal bewerken met een slijpschijf op een draaibank zal zirkoniumkorrels door de werkplaats (draaibank, freesmachine, enz.) Verspreiden en hallo slijtage en "de mond van mijn baas"


Mijn magneten zijn NdFeB, d.w.z. Neodymium-ijzer en boor
Over de mogelijke gevaarlijkheid van de componenten geef ik toe dat ik het niet wist. Het stof dat vrijkomt bij het slijpen behoudt uitstekende magnetische eigenschappen en ik vang het op met kauwgom.

Dus ik ben het met je eens, het compromis is armoedig, maar het stelt me ​​in staat om technische oplossingen te valideren zonder een model te frezen met de charly-robot, een mal te maken, enz....


Het resultaat is helemaal niet armoedig! Wil je lachen?
U hoeft alleen maar het profiel aan het uiteinde van het blad in het rotatievlak te plaatsen, en hoe meer de propeller wordt gedraaid met een brede koordebasis, hoe meer hij zal kunnen starten bij zwakke wind. Wanneer gestopt, wordt het mes "uitgehaakt" voor een aanvalshoek groter dan 18 °, en dit is het geval bij de uiterste 2/3.

Kun jij een mal frezen met de Charly Robot? Als dat zo is, is dat geweldig. Van mijn kant kan ik een blad in 3D maken en het oppervlaktebestand (STEP) of volume (IGES, PARASOLID enz.)


Ik ontving vandaag de "24v 1100w generator voor deze windturbine...


Zouden we daar een foto van mogen hebben?

Veel succes en we kijken uit naar je eerste tests.

A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 268-gasten