Compatibiliteit vloerverwarming en houten vloer

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Winkelmüller
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 15/12/08, 17:10

Compatibiliteit vloerverwarming en houten vloer




par Winkelmüller » 29/12/08, 10:09

Kunnen we vloerverwarming installeren op een houten vloer?
dank u
0 x
cunseulair
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 24/12/08, 18:57




par cunseulair » 29/12/08, 14:22

Heel goed mogelijk zijn er materialen die speciaal zijn ontworpen voor het plaatsen van "droge" vloerverwarming (zonder beton). Het is een isolator die aan de bovenkant is bekleed met een metaalfolie om de zijdelingse verspreiding van de warmte te verzekeren waarin de verwarmingsbuizen worden vastgeklemd. Daarop leg je twee lagen FERMACELL van 13 mm gelijmd en gekruist en je coating erop. Er is minder traagheid dan een traditionele betonnen dekvloer, maar hij is veel minder zwaar en gemakkelijker te implementeren.
0 x
De toekomst zit niet in de achteruitkijkspiegel
Winkelmüller
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 15/12/08, 17:10




par Winkelmüller » 30/12/08, 09:31

Dus als ik het goed begrijp, hebben we geen betonnen dekvloer nodig, zelfs geen lichte. Maar waarom verwijderen we het vanwege het gewicht of omdat het scheurt (houten vloer die werkt en dus beweegt)?
Een andere vraag, we willen graag eindigen met een houten parket, daar verliezen we weer traagheid ten opzichte van de tegels, is dat niet veel warmteverlies? Is het nog steeds interessant om een ​​vloerverwarming te plaatsen?
dank u
0 x
cunseulair
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 24/12/08, 18:57




par cunseulair » 31/12/08, 13:52

De redenen om tussen de twee technieken te kiezen zijn van verschillende niveaus:
-de constructie, vloer- en wandbalken bij houtconstructie bestand zijn tegen een overbelasting van 100 kg / m² (betonnen dekvloer)
- het gemak van implementatie van een droog systeem door een niet-professional of als we op de derde verdieping zijn
- een betonnen dekvloer is een paar honderd liter water dat in de woning wordt gebracht en dat moet worden afgevoerd, minder ernstig bij de bouw dan bij renovatie
-vraagkosten de betonnen dekvloer is goedkoper.

Dit is de belangrijkste reden waarom ik in meerdere kamers heb gekozen voor een betonnen dekvloer op een houten vloer.
Tot in detail ben ik begonnen met balken van 100/220 en 5 m overspanning, 25 mm planken daarboven die als plafond fungeren en die 40 mm dichte houtvezelisolatie, regenbescherming ondersteunen, verwarmingsbuizen op gaas leggen , betonnen dekvloer en coating. Tegels, linoleum in clip-on tegels en verlijmde massieve parketvloeren, geen significante verschillen in verwarming tussen de drie. Om het risico op scheuren te vermijden, moet de dekvloer echt zwevend zijn, d.w.z. geïsoleerd van elk vast punt door een uitzettingsvoeg.
0 x
De toekomst zit niet in de achteruitkijkspiegel

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 211-gasten