Wanneer een mast voor de wind?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Wanneer een mast voor de wind?




par Grelinette » 09/12/08, 23:31

Ik geef je zomaar deze tip, als het bij jou werkt en het is niet doorboord:

Om een ​​windturbinemast te vinden, ging ik naar de technische dienst van mijn stad omdat ik tegen mezelf zei dat straatverlichting met straatverlichting niet slecht was.
Een goede man van de dienst gaf me de contactgegevens van het onderaannemingsbedrijf voor de elektriciteit en ik belde haar ... en weet je wat, de manager van het bedrijf zei tegen me: "... als je wilt een lantaarnpaal, je komt naar het depot, je kiest en je gaat ermee weg. We hebben tientallen gereformeerde exemplaren waarvan we niet weten wat we ermee moeten doen ... bovendien bezorgen we het je als je wilt! ".

Er waren inderdaad bijna alle maten (van 3 m tot meer dan 10 m) en alle vormen. Bovendien zijn ze hol waardoor er kan worden gesleuteld aan een elektrisch of mechanisch systeem. Om te beginnen heb ik een 7 m lange die ik heb vervoerd door het ene uiteinde op mijn trailer en het andere op de galerij van mijn auto te plaatsen.

Dat was het topje van de dag! :D

(Als je nog meer wilt, heb ik anderen op voorraad: ik ben een eco-fietser!) :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 10/12/08, 07:40

Uitstekend je tip, maar ik geloof oprecht dat het snel hol zal worden omdat deze aanbetaling van straatlantaarns letterlijk zal worden geplunderd !!!! het is verrassend gezien de prijs van het schroot dat ze "geven", want het weegt nog steeds een bepaald gewicht per lichtmast! :schok:
maar hey waarom toch niet! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 10/12/08, 09:55

Ja, inderdaad nieuwsgierig, over het algemeen wordt het door de domeinen eerder verkocht aan schroothandelaren.
Dus als het werkt, moet u er gebruik van maken.

Uh grelinette, je hebt er een opzij gezet 10 m, ok? : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 10/12/08, 20:50

Als je het wist, mijn arme vrienden, dat is allemaal verspild! ...
Zolang niemand het probleem ter sprake brengt en een kolossale energie steekt om dingen te veranderen, kunnen sommige verspillingen lang meegaan ... vooral als het gaat om materialen van een administratie waar iedereen zijn precieze rol en niemand geeft om een ​​probleem dat hem niet aangaat!). Vaak geeft zelfs het team dat komt om een ​​paal te vervangen er de voorkeur aan om de oude daar te laten omdat het hen tijd bespaart.

Ik woonde lange tijd in de buurt van een depot van een onderaannemer van France Telecom ... Ik zal je niet alles vertellen dat ik heb kunnen herstellen! er was zelfs een "verkeer" van oude houten palen!

Destijds had ik paarden en daarmee maakte ik schuilplaatsen voor hen. ... en voor de drinkers, oude container vuilnisbakken op wielen die ik met een molen snijd (dat kan nog steeds en ik krijg er regelmatig). Voor mijn paarden heb ik ook 1000 liter kubieke tanks verzameld die glucose bevatten om gekonfijt fruit te maken: het kost het bedrijf meer om ze terug te sturen naar de leverancier dan om ze te geven aan wie ze maar wil!

Kortom, de bronnen voor herstel zijn onuitputtelijk en je moet gewoon naar de juiste plek gaan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 10/12/08, 20:58

Transport is wat belemmerd maar de buis is een goed ideeBeeld

Aan de andere kant is het waar dat het verbazingwekkend is dat ze ze geven omdat het metallo-bedrijf waarin ik werkte zelfs het kleinste stukje draad heeft teruggevonden !!! :schok:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 12/12/08, 13:04

Dag

Herstelzuil voor zijn windturbine, dit is de oplossing gekozen door deze eigenaar van een zelfinstallatie

Beeld

De rest van de beschrijving van zijn installatie hier

http://www.chaleurterre.com/forum/viewsujet.php?t=7901

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 12/12/08, 13:18

Zie dan dat ik niet de enige ben die herstelt! : Cheesy:

De straatverlichting die ik heb verzameld is niet zo groot als die op de foto, maar ze zijn nog steeds vrij lang (meer dan 6 m) en zijn erg stevig (gemaakt van metaal).

Mogelijk als iemand geïnteresseerd is, kan ik proberen er een voor hen te krijgen. Voor bezorging ... zal moeten zien want ik ben in de Bouches du Rhône (nabij Aix en Provence) en ik weet niet zeker of een straatlantaarn van 6 m in een envelop van de post past! :P
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 303-gasten