Aerothermische of houtketel

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
mitoy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 30/10/08, 13:44

Aerothermische of houtketel




par mitoy » 30/10/08, 13:47

Hallo,

Met mijn vrouw renoveren we een stenen huis in Correze 150m² woonoppervlak 430 kubieke meter om te verwarmen,
Wij twijfelen tussen een aerothermische of een houtpelletketel. Er is zoveel informatie die we niet kennen of met elkaar delen, het lijkt ons dat de houtketel veel efficiënter en ecologischer is dan aerothermische energie. Is er iemand die in dezelfde situatie zit of heeft gezeten als wij? om ons wat advies te geven of iets anders, bedankt
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 30/10/08, 16:31

er zijn twee heel verschillende dingen waar je rekening mee moet houden.

1- het schat correct het vermogen en de energie in die nodig zijn om een ​​bepaald huis te verwarmen, ongeacht het systeem. het zal feitelijk afhangen van het volume, maar ook van de ernst van het plaatselijke klimaat en de warmteverliezen van het huis, evenals van de bezettingswijze van het huis.

2- Als we dat eenmaal weten, zijn er verschillende technieken mogelijk: de warmtepomp is niet minder efficiënt of efficiënter dan wat dan ook.
al deze systemen moeten de eindenergie uit primaire energie leveren. voor de warmtepomp zal het elektriciteit zijn, voor de kachel zullen het pellets zijn. en deze systemen hebben elk een ander gemiddeld jaarrendement, maar omdat de primaire bron anders is, blijft de vergelijking nogal theoretisch en meer een kwestie van keuze: verbruik ik liever n kWh elektriciteit of y ton pellets????
dan kunnen we ons vanuit economisch oogpunt voorstellen dat als je een elektriciteitscontract afsluit met een aanzienlijk aandeel hernieuwbare energie, dat niet slecht is, je moet proberen dat terug te brengen naar primaire energie.
maar we moeten ook kijken naar de operationele beperkingen. voor blokhout is het bijvoorbeeld goedkoop en hernieuwbaar, maar zoals ze op het platteland zeggen: hout verwarmt meerdere keren : Lol:
als je op een winter je hout hebt gemaakt, begrijp je wat dat betekent
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 261-gasten