Elektriciteitsproductie uit een rivier

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Franciscus-68
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 16/10/08, 20:01
Plaats: Sausheim -68- Frankrijk

Elektriciteitsproductie uit een rivier




par Franciscus-68 » 16/10/08, 20:13

Bonsoir,

Ik ontdekte deze avond forum terwijl we op zoek waren naar informatie over de productie van elektriciteit uit een rivier, stelden we ons onlangs de vraag naar de haalbaarheid.

Mijn situatie is simpel:
mijn land wordt begrensd door een rivier (of beter gezegd een kanaal met natuurlijke oevers) waarvan de stroom het hele jaar door constant is (3 tot 3.5 m3/s).

Naast mijn zoektocht naar informatie, heb ik een paar vragen:
- is het wettelijk mogelijk om een ​​door een schoepenrad aangedreven stroomopwekker te plaatsen?
- kent u dergelijke installaties in particuliere woningen? Zo ja, is er informatie online (ik ben dit momenteel aan het onderzoeken)?

Ik sta open voor al uw opmerkingen.
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 16/10/08, 22:44

Hallo,

Het eerste antwoord is dat je eerst en vooral moet weten wie de eigenaar is van het genoemde kanaal.
Afhankelijk van zijn bestuurlijke kwalificatie kan dan verder worden overlegd. Maar het is niet nodig om plannen op de komeet te tekenen voordat dat te teleurstellend zou zijn!

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Franciscus-68
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 16/10/08, 20:01
Plaats: Sausheim -68- Frankrijk




par Franciscus-68 » 17/10/08, 07:09

Obelix schreef:Hallo,

Het eerste antwoord is dat je eerst en vooral moet weten wie de eigenaar is van het genoemde kanaal.
Afhankelijk van zijn bestuurlijke kwalificatie kan dan verder worden overlegd. Maar het is niet nodig om plannen op de komeet te tekenen voordat dat te teleurstellend zou zijn!

Obelix



Hallo,

ja, dit is gepland.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 213 gasten