Zelfinstallatie van mijn windturbine!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
atqui
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/01/07, 14:57

Zelfinstallatie van mijn windturbine!




par atqui » 11/10/08, 14:01

Hallo iedereen.

Ik ben van plan binnenkort mijn fluister 1000 windturbine te installeren en heb advies nodig.
Ik kocht 2 stukken staal met een vierkante doorsnede (8 cm zijde) van een schrootwinkel die ik las, waardoor ik een mast van 11 meter hoog kreeg die ik aan de gevel van mijn huis wil bevestigen. Is het een goed idee? En om trillingen van de machine te voorkomen plaats ik stille blokken op 2 verschillende hoogtes? Is het effectief en waar kunnen we deze stille blokken voor dit gebruik vinden?

Dat is alles en bedankt voor uw verlichting : Idee:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 11/10/08, 15:30

Hallo,
Je uitleg is een beetje kort.
Afbeeldingen? het is mogelijk? dat zou een goed begin zijn :D
Persoonlijk moet je bij alles wat ik heb gelezen oppassen voor trillingen...Vanwege een windturbine die aan de muur van een huis is bevestigd...
Graag foto's van de ochtend.
Nou ja, ik zie dat je je bewust bent van het risico van trillingen...
(lees je bericht nog eens :D )
:D afgezien van de foto's heb ik voor niets geantwoord :?
Een foto van de kapotte gevel van het huis misschien?
Bent u van plan om zich aan te sluiten op het elektriciteitsnet of op batterijen?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
atqui
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/01/07, 14:57




par atqui » 11/10/08, 16:54

Oké, hier zijn de foto's.

Beeld
Beeld
Beeld
Beeld

En als alles goed gaat, wordt de geproduceerde elektriciteit opgeslagen in 4 batterijen.

Bedankt voor de antwoorden.
0 x
MBenoit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 22/08/07, 17:18




par MBenoit » 11/10/08, 19:50

Moue

Met een sintelblokkenhuis -> onmogelijk
maar zelfs met een houten huis blijf ik sceptisch.

Zelfs als de kracht niet enorm lijkt, zal er een horizontale kracht worden uitgeoefend. Zoek uit of iemand dit eerder heeft gedaan.

Idem voor je mastvoet. Het zal de neiging hebben om horizontaal te gaan.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 11/10/08, 20:11

Ook moet er rekening mee gehouden worden dat een windturbine minimaal één keer per jaar bezocht moet worden.
Je moet het dus kunnen indienen of er toegang toe hebben...
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

installatie van windturbines




par bobono » 11/10/08, 20:41

Integendeel, ik denk dat het wel kan. Ik heb de mijne gebouwd met een dergelijk systeem. Ik heb de foto's niet bij de hand, maar ik kan ze wel vinden. Een buis met een diameter van 6 cm voor 100 watt is voldoende. blokautostiltes kunnen geschikt zijn.

Een uitgebalanceerde machine van 1000 watt produceert zeer weinig trillingen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/10/08, 22:00

:pijl: Ik zal geen commentaar geven op de bevestiging van de windturbine aan de gevel van een huis, of deze nu is gemaakt van baksteen, windblokken... of met een houten frame. :?

De windturbine moet zo hoog mogelijk staan. en zoals hierboven vermeld, dat we het regelmatig kunnen "bezoeken".

Een vriend van mij die zijn houten huis bouwde, installeerde een nabijgelegen windturbine, een Rutland van 300 W.
Hij monteerde het op een 60 mm buismast (denk ik).
De 9 meter lange mast wordt vastgehouden door 3 scheerlijnen.

De onderkant van de mast is gemaakt met 2 U waartussen de mast wordt vastgehouden door bouten.
Door de bouten op één na te verwijderen, kunt u de mast kantelen en de windturbine "laten zakken" om deze te controleren.
0 x
atqui
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/01/07, 14:57

Re: installatie van windturbines




par atqui » 11/10/08, 23:05

bobono schreef:Integendeel, ik denk dat het wel kan. Ik heb de mijne gebouwd met een dergelijk systeem. Ik heb de foto's niet bij de hand, maar ik kan ze wel vinden. Een buis met een diameter van 6 cm voor 100 watt is voldoende. blokautostiltes kunnen geschikt zijn.

Een uitgebalanceerde machine van 1000 watt produceert zeer weinig trillingen.


Ah, jouw ervaring interesseert mij!!
Kun je mij de foto's per e-mail sturen, dat zou heel leuk zijn.

Ter informatie: de mast weegt 90 kg (waarvoor ik bij de schroothandelaar 90 euro heb betaald, dus 1 euro per kg - een commerciële mast moet toch wel duurder zijn!) - de windturbine ongeveer 40 kg - dus 130 kg in totaal en de trillingen meegerekend bij middelmatige wind - is het gevaarlijk om het te bevestigen aan de gording (zeer groot stuk ruw Douglas-hout) van de gevel die op 7 meter afstand staat - de mast + windturbine piekt op 11,50 meter???
Kunnen trillingen effectief worden geabsorbeerd door stille blokken?
Bij harde wind trekt de windturbine automatisch in, wat de risico’s verkleint.

Dus, is het speelbaar? Ik zou deze veel esthetischere oplossing verkiezen dan de getuide mast.

Voor cheques kon ik altijd een lift huren zoals die van EDF of France Telecom.
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1

Re: installatie van windturbines




par swift2540 » 12/10/08, 00:15

atqui schreef:is het gevaarlijk om het te bevestigen aan de gording (zeer groot stuk ruw Douglas-hout) van de gevel die op 7 meter afstand staat - de mast + windturbine piekt op 11,50 meter???


Voor mij is dit een slechte vraag, de storing zal standhouden.
De juiste vraag is: hoe wordt deze storing verholpen?

Ik heb complete kozijnen zien vertrekken tijdens storm (constructiefouten).

@+
0 x
MBenoit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 22/08/07, 17:18




par MBenoit » 12/10/08, 10:49

Het grootste probleem zijn (nog) niet de trillingen, maar eerder dat je tip niet de juiste maat heeft (dat betekent niet dat hij niet vasthoudt) om horizontale krachten te ondergaan (daarom is er meer risico dat je hem op een betonblok bevestigt muur).

De plaats die het verstandigst lijkt om de bevestiger te plaatsen, is vlak naast een vloer.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 222-gasten