drum machine wassen waaier

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

drum machine wassen waaier




par Christophe » 07/10/08, 17:15

Ik heb net bij toeval in een winkel in het dorp een oude trommel (natuurlijk allemaal van roestvrij staal) uit een wasmachine gehaald! Dus vond ik het middelpunt dat ik miste om een ​​nieuw project te starten: een beetje maken hydro :)

Dus ik ga beginnen met het denken aan het ontwerpen van een mini-schoepenrad op basis van deze oude trommel (die nog steeds nikel is ... leve roestvrij staal mwarf !! de grap bij 2-ballen)

Beeld

Ik hoop te fotograferen, dankzij een volledig "mobiele" (verplaatsbare) unit 200 tot 300W die 24 uur per dag enorm veel energie toevoegt aan het jaar ... het valt nog te bezien hoe ik deze energie zou kunnen gebruiken!

Het idee is om dit schoepenrad stroomafwaarts van de hydraulische ramhouder te plaatsen, die nu functioneel en betrouwbaar is!
https://www.econologie.com/forums/belier-hyd ... t5268.html

Beeld

Bewerken bij 4 in mei 2009, het werk is versneld met de terugkeer van zonnige dagen (ja werken in een stroom bij -5 ° C is niet geweldig ...) vanaf eind maart, hier is een kleine selectie van foto's , voor uitleg klik op de links na de foto's

Wasmachine
Beeld
https://www.econologie.com/forums/tambour-de ... 3-110.html

1er assemblagetests:
Beeld
https://www.econologie.com/forums/tambour-de ... 3-130.html

1e tests van het "vlot V1" (zie ontwerp eerder):
Beeld
https://www.econologie.com/forums/tambour-de ... 3-140.html

2e tests van het "V2-vlot":

Beeld
https://www.econologie.com/forums/tambour-de ... 3-170.html

1er koppelingstests (fietstandwiel):
Beeld
https://www.econologie.com/forums/tambour-de ... 3-270.html

Montage achtergelaten voor een "conische" montage (bewerkt op een digitale draaibank):
Beeld
https://www.econologie.com/forums/tambour-de ... 3-300.html

Dynamo gekoppeld aan de trommel:
Beeld
https://www.econologie.com/forums/tambour-de ... 3-300.html
Dernière édition par Christophe de 04 / 05 / 09, 17: 36, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 07/10/08, 17:19

En bovendien heeft het een stream :D

Ben oude man, ik de getijdenturbine die het al lang zou hebben geïnstalleerd !!!!

De vloot is eenvoudiger en continuer dan de wind 8)

Hoe denk je dit te doen?

Groeten uit de "echte" Lietseu :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 07/10/08, 17:20

Hier is een kopie / geplakt van een berekening van het potentieel herstelbare vermogen.

Christophe schreef:Nou, ik kon het niet helpen, maar een schatting maken.

Ik denk:
stroom bij 5 km / h is V = 1,39 m / s
- radius van de waaier is R = 0.2 m
- en dat er slechts één aandrijfblad permanent is
- we negeren de wrijving in de lucht

Hoeksnelheid:
W = V / R = W = 1,39 / 0,2 = 6,95 Rad / s

Aandrijvingsdruk:
p = 1000 * 1,39² / 2 = 966 N / m²

Aandrijfvermogen:

P = SCx * p * R * W

Met S = Ondergedompeld oppervlak in m² en Cx = coëfficiënt van penetratie van het blad, geassimileerd op een plaat die ongeveer 1 is (van wat ik op het net lees).

Laat P = SCx * p * R * W waarbij S = P / (Cx * p * R * W)

Stel dat u in uw geval 40W-motor nodig hebt (gegeven prestaties en benadering).

We vinden daarom: S = 40 / (1 * 966 * 0.2 * 6,95) = 0,006 m² of 300cm² ondergedompeld per blad.

Theoretische 40W (20W praktijk opbrengst) met 5km / h waterstroom dient u daarom bouwen van een straal schoepenrad 20 cm met 300cm² van aandrijfvlak. Bijvoorbeeld met bladen van 30 cm breed, zou 10 cm ondergedompeld zijn.

Ik heb goede zamis? Rah je laat me nu proberen! We hebben het geluk een kreek aan de rand van de tuin te hebben, zie: https://www.econologie.com/forums/belier-hyd ... t5268.html
Omdat er terloops meer potentieel is dan ik dacht !!

Als het me lukt om een ​​100W schoepenrad te maken (niet onhaalbaar volgens deze berekeningen) 24 / 24u, zou dat in een jaar tijd veel energie opleveren (in ieder geval genoeg om 1 pc van stroom te voorzien!) ... blijft op maak deze energie "bruikbaar" ... en doe iets betrouwbaars!


Hier gezien: https://www.econologie.com/forums/petite-tur ... t6063.html

Ik zal zien wat ik als werkelijke gegevens heb om een ​​schatting van mijn zaak te maken!
Dernière édition par Christophe de 08 / 04 / 09, 01: 01, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 07/10/08, 17:36

Ik begrijp niet waarom het zo klein is ???

Met een herstelalternator van een grote auto, zou je veel meer sap kunnen leveren door 2 / 3-bladen over de breedte van de stroom te plaatsen, toch?
Wie beetje de + beetje de -!

Als je zulke proporties aanneemt, zou je dan tot wat komen (uit nieuwsgierigheid)?

En door de machine onder te dompelen, konden we het niet beter doen?

welkom :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 07/10/08, 17:42

Nou, ik wil dat het gemakkelijk te vervoeren is ... Ik denk dat je wel kunt raden waarom :)

Volgens de onderstaande berekening is één drum voldoende om 200 tot 300W te doen! Wat in vergelijking met het jaar vrij groot is ... blijft de generator vinden, ik heb de motor van 380W die bij de trommel was: is het HS ik weet het niet, is het gemakkelijk converteerbaar in generator j weet nog minder!

Voor berekeningen heeft geen haast! Ik moet de stroomsnelheid van de stroom al meten!

Wordt vervolgd!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 07/10/08, 18:06

Ja ik begrijp het!

Je moet een gekleurde plug in de rivier gooien en de "doorgangstijd" meten met een stopwatch, de waterhoogte meten enz ... :?

Good luck!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 07/10/08, 18:37

Hihi nee, ik heb de stroom niet vervuild met een plug, ik heb de windmeter van ons kleine weerstation gebruikt.

De "gemiddelde" snelheid is 8.6 km / u.
Dernière édition par Christophe de 02 / 04 / 09, 00: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 07/10/08, 19:01

Dus hier zijn de 1ers-berekeningen.

Ik neem eindelijk een maximale stroom van 8km / h, want wie kan het meest het minst op het niveau van de alternator, maar omgekeerd moeilijker ... nadat we zullen verfijnen! Bovendien is het niet omdat het niveau hoog is dat de snelheid zoveel hoger is (anders zou het niveau de CQFD niet stijgen).

Mijn idee is om de messen direct in de trommel te snijden (+ eenvoudig + licht - duur ...).

Ik denk:

stroom bij 8 km / h is V = 2.2 m / s
- trommeldiameter: D = 48 cm
- drumbreedte: 25 cm maximale bruikbare breedte (1cm aan elke kant van de marge): 23 cm.
- omtrek: 150 cm
- Ik zou graag bladen van 10 cm willen en dat ik tussen elk blad 3 cm wil houden om de weerstand van de structuur te behouden. Dus ik zou daarom (150 / 13 = 11.5) 11 bladen of een bladen elke 32 ° hebben
- schoepenradradius voor het koppel = 24 + 10 = 34 cm aan de punt van het mes
- koppeltoepassingsradius uitgaande van een afwijking van 2 cm tussen het wiel en het water: 24 + 2 + 4 = 30 cm
- ondergedompeld oppervlak per mes: 8 cm bij 23 cm breed (184 cm²)
- we gaan ervan uit dat slechts één rijdende dageraad permanent is
- we negeren de wrijving in de lucht

Hoeksnelheid:
W = V / R = W = 2,2 / 0,3 = 7,33 Rad / s

Aandrijvingsdruk:
p = 1000 * 2,2² / 2 = 2420 N / m²

Aandrijfvermogen:

P = SCx * p * D / 2 * W

Met S = Ondergedompeld oppervlak in m en Cx = penetratiecoëfficiënt van het mes, geassimileerd met een plaat die ongeveer 1 is (van wat ik op het net las).

Laat P = S * p * D / 2 * W

W = 7,33 Rad / s
p = 2420 N / m²
S = 184 cm² of 0,0184 m²
D = 0.48

Dus P maximaal herstelbare theoretische motor = 78 Watt.

Dus wanneer begint de aanval? Beeld

Bewerken: correctie, fout in de formule
Dernière édition par Christophe de 08 / 04 / 09, 01: 03, 2 keer bewerkt.
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Wasmachine trommel




par bobono » 07/10/08, 19:53

http://www.edgb2b.com/Maguysama_Technol ... ciete.html

Dit is wat je ervoor nodig hebt. In Frankrijk is het recht om een ​​rivier te gebruiken om elektriciteit of andere productie op te wekken gereguleerd.

Dit betekent dat uw installatie zoals u had gepland alleen mobiel en verwijderbaar kan zijn. De water- en riviervisbedrijven kijken toe.

Het is mogelijk om het soort lepelbladen te vinden bij de detailhandel, het is niet erg duur.

Voor de alternator is het het beste om een ​​mono- of tri-motor te nemen en met condensatoren produceert dit stroom of plaatst permanente magneten op de rotor.

Sommige machines zijn uitgerust met een DC-motor van ongeveer 1000 Watt continu.

De kleine alternators op fietsen moeten het lukken.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Wasmachinetrommel




par Christophe » 07/10/08, 20:02

bobono schreef:Dit is wat je ervoor nodig hebt. In Frankrijk is het recht om een ​​rivier te gebruiken om elektriciteit of andere productie op te wekken gereguleerd.


Nou, ik weet dat ik daarom iets "mobiel" en vooral goedkoop WIL ... dus als ik het van mij in beslag neem, verlies ik niet veel!

Je link is mooi maar helemaal niet geschikt voor mijn geval (te weinig hydraulisch vermogen): het is een stream, geen torrent mijn "bron" ...
Dernière édition par Christophe de 07 / 10 / 08, 21: 52, 1 keer bewerkt.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten