India en civiele kernenergie: toegestane handel in energiecentrales

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

India en civiele kernenergie: toegestane handel in energiecentrales




par Christophe » 08/09/08, 10:33

Een vergunning die de Franse nucleaire economische activiteit ten volle zal treffen (Areva, Cogema, enz.) ... moeten we daarover klagen? Eerlijk gezegd blah ... maar ik geef er nog steeds de voorkeur aan, net als bij het doen van shit, dat het shit is in plaats van Frans te zijn, toch?
Tenzij dat hun bekering versnelt?

Hoeveel zullen naar uw mening Indiase elektriciteitscentrales worden verdisconteerd?

Volgens Echos.fr:

Vierendertig jaar dat India op deze dag wachtte. Op zaterdag, aan het einde van een marathonbijeenkomst, waarvan de uitkomst tot het einde onzeker leek, hebben de 45 landen die deelnemen aan de handel in nucleaire technologie het verbod op civiele kernenergie opgeheven dat sinds 1974 in New Delhi gold.


Een NSG-overeenkomst was essentieel voor het Amerikaanse Congres om de samenwerkingsovereenkomst op het gebied van civiele kernenergie, ondertekend met India in 2005, te ratificeren. Het zou dit jaar kunnen worden geratificeerd voor het einde van het mandaat van president George W. Bush. India, een niet-ondertekenaar van het Non-proliferatieverdrag (NPV) en waarvan de eerste nucleaire test dateert uit 1974, kon tot dan geen buitenlandse nucleaire materialen of technologieën ontvangen; de NSG-regels verbieden gewoonlijk alle handel met staten die niet hebben ondertekend het NPV. Volgens Washington zal de nieuwe deal India na 34 jaar isolement dichter bij de NPT-landen brengen en de opwarming van de aarde helpen bestrijden door een van 's werelds sterkste economieën de kans te geven een laag vervuilende energiebron te ontwikkelen.' '


http://www.lesechos.fr/info/inter/30029 ... l-inde.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Betreft: vergunning voor India en civiele kerncentrales




par houthakker » 08/09/08, 11:24

Christophe schreef:Een vergunning die de Franse nucleaire economische activiteit ten volle zal treffen (Areva, Cogema, enz.) ... moeten we daarover klagen? Eerlijk gezegd blah ... maar ik geef er nog steeds de voorkeur aan, net als bij het doen van shit, dat het shit is in plaats van Frans te zijn, toch?
Tenzij dat hun bekering versnelt?

Hoeveel zullen naar uw mening Indiase elektriciteitscentrales worden verdisconteerd? [...]
Slaan ? Waarom kloppen?
Volgens deze tekst zal India dat doen acheter kerncentrales, niet verkopen ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 08/09/08, 11:30

Huh? Waar je ziet dat we het hebben over AANKOOP ... gemarkeerd met VERKOOP en HANDEL om nog maar te zwijgen van de betekenis van de transactie.

Een embargo gaat ook in beide richtingen, nietwaar?

Anderzijds spreekt het 2e artikel (met de link) over niet-civiele kernenergie (de 2 aanhalingstekens = 2 artikelen) behalve als het NPV ook betrekking heeft op het civiele?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/09/08, 11:51

Christophe schreef:Huh? Waar je ziet dat we het hebben over AANKOOP ... gemarkeerd met VERKOOP en HANDEL om nog maar te zwijgen van de betekenis van de transactie.

Een embargo gaat ook in beide richtingen, nietwaar?

Anderzijds spreekt het 2e artikel (met de link) over niet-civiele kernenergie (de 2 aanhalingstekens = 2 artikelen) behalve als het NPV ook betrekking heeft op het civiele?

Nou, dat zie ik, het spreekt alleen over uitwisselingen die in India aankomen om het te helpen elektriciteitscentrales te krijgen, niet om ze te verkopen, sorry ... En het spreekt blijkbaar over civiele kernenergie, anders zie ik niet al te veel de verband met de economie en de opwarming van de aarde!
[...] India, [...] niet kon tot dan ontvangen noch materialen, noch buitenlandse nucleaire technologieën, de regels van de NSG verbieden gewoonlijk alle handel met de staten die het NPV niet hebben ondertekend. Volgens Washington zal de nieuwe [...] overeenkomst de opwarming van de aarde helpen bestrijden door een van 's werelds sterkste economieën toe te staan ​​een energiebron te ontwikkelen die de atmosfeer weinig vervuilt.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 09/09/08, 16:10

civiele nucleaire ... betekent dat dat ze niet het recht hebben om de brandstof te produceren (uraniumverrijking opwerking plutonium), maar alleen om het te kopen? haha! de zwendel ...

in ieder geval ben ik als Fransman niet trots om deze atomaire koopwaar te exporteren: zie maar eens hoe de EPR in Finland zinkt, wij zijn het, Franse belastingbetalers, die de late straffen zullen betalen die nodig zijn om niet te weten hoe ze dit soort reactor moeten bouwen.

zijn dat de openbare nucleaire subsidies?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 09/09/08, 16:14

Houthakker schreef:Nou, dat zie ik, het spreekt alleen over uitwisselingen die in India aankomen om het te helpen elektriciteitscentrales te krijgen, niet om ze te verkopen, sorry ... En het spreekt blijkbaar over civiele kernenergie, anders zie ik niet al te veel de verband met de economie en de opwarming van de aarde!


Moué ca kan worden besproken ... het is niet duidelijk, maar het is niet zo belangrijk.

Hoe dan ook, al is het maar om te kopen ... over 10 jaar tegen het tarief of het zal zijn zoals de Chinezen: kopiëren en exporteren ... zelfs met geavanceerde technologie.

Hé, wanneer komen de Chinese Airbussen? 2010?

Jonule, India heeft atoomwapens sinds 1974 ... denk je echt dat brandstof een probleem voor hen is? Ik bedoel de behandeling ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 260-gasten