Trekken energie van de rotatie van de aarde en in de winkel

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53

Trekken energie van de rotatie van de aarde en in de winkel




par Buga » 07/09/08, 23:36

Ik ken de officiële namen niet meer.
de slinger van "ding", die in een museum is, en toont de rotatie van de aarde.
Enige tijd geleden, denk ik daniel lyonnet, mijn herinneringen zijn in de war ...
die dacht een grote betonnen slinger te maken ..
enkele honderden ponden ..
geschorst natuurlijk ..
en met de natuurlijke bewegingen van deze slinger, vanwege de rotatie van de aarde, gebruik de zwakke (maar zware) bewegingen om elektriciteit te produceren.
nou, nou ..
Ik weet niet of het winstgevend kan zijn.
MAAR terwijl je je mening vraagt ​​over deze haalbaarheid,
Ik denk aan een ander idee ..
op de binnenlandse schaal ...
idee dat ik een paar jaar geleden had ...
over het algemeen slaan we warmte op ... elektriciteit ... wat verschillende problemen oplevert.
Ik dacht erover om energie "in rust" op te slaan.
met verliezen natuurlijk ...

bij het maken van overtollige energie, of het nu gaat om zonne-energie of andere, is opslag natuurlijk een probleem.
vooral als het soms te overvloedig is, zoals warmte of stroom ..
een windturbine die draait als er wind is ... niet noodzakelijkerwijs wanneer je het nodig hebt ..
om 25-batterijen te plaatsen ??
duur ..
de zonne-oven die water verwarmt wanneer je het niet nodig hebt?
water dat zal afkoelen ??
mijn idee is om de geproduceerde stroom te gebruiken, om een ​​zware berg op een systeem van autolift te maken.
dit kan enkele tonnen zijn, afhankelijk van de mogelijkheden ..
het neemt minder ruimte in dan een waterreserve van meerdere tonnen, bijvoorbeeld ..
en zelfs als de energie gedeeltelijk verloren gaat tijdens de klim, is het in elk geval gemakkelijk om energie op te slaan die op verzoek kan worden gebruikt.
deze massa, op een automotor met een omgevormde motor, zou alleen stijgen in het geval van een overschot aan geproduceerde energie, centimeters per centimeter ... millimeter per millimeter.
dus met grote verliezen ..
in het geval van de huidige vraag, keert het systeem om en daalt de massa langzaam, draait één (of beter, 4, één per voet) dynamo ..
ook grote verliezen, maar de mogelijkheid om ^ veel energie "in rust" op te slaan ..
een massa van twee ton, die oploopt tot 1 m 50, en langzaam omlaag gaat tijdens het draaien van alternators.

wat vinden we ??
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 08/09/08, 00:00

Hallo Buga,

Het is een idee, het is potentiële energieopslag van zwaartekracht.

Maar ik ben bang dat de opgeslagen energie te laag is.

Een snelle berekening ... 2 Tonen op 2 m geeft 40 000 J

1 Wh = 3600 J

Dus deze versnelling bewaart 40000 / 3600 = 11,11 Wh
genoeg om een ​​bol 20 W te voeden met 30 min.

En redeneren zonder verliezen ...

In werkelijkheid werkt potentiële energieopslag alleen op enorme hoeveelheden materiaal en hoge hoogten: dit is wat Potential Energy Pumping en Storage (STEP) -installaties doen. zien http://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89nerg ... ar_Pompage

Voor een persoon zou de kinetische opslag beter zijn: een massief wiel dat met hoge snelheid draait, zal een veel hogere energiedichtheid geven. Maar het is erg duur (regulering ... speciale fasen ...) en bijna onmogelijk!

@+
0 x
Beeld
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 08/09/08, 00:17

goed remundo, we zijn terug ..
Ik ben blij dat je meteen de berekeningen hebt vrijgegeven die me verstikken in de zwakheid van mijn redenering.
eigenlijk, een maximum van 20 min met verliezen, voor 20 watt ..
rechtvaardigt niet de aanschaf van een autolift.
maar mijn oog, gewoon klusjesman, zag het niet zo ..
natuurlijk denk ik nog steeds aan 12 volt.
het is te laat op dit moment en ik hervat de berekeningen ... maar ik vermoed dat met 12 volt de hoeveelheid bruikbare energie groter zal zijn .. ???
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 08/09/08, 00:39

Met een batterijpakket ter grootte van een goederenlift moet je inderdaad veel meer opslaan.

Hierover, dodo Beeld
0 x
Beeld
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 08/09/08, 10:20

oki, oki..Ik heb veel fantasie, maar ik ben niet echt geïnteresseerd in de berekeningen..Ik respecteer je antwoorden en houdt rekening met ... bedankt;
wanneer naar de slinger (van foucault ??. zou mijn herinnering terugkomen ??)
Ik heb niet de indruk dat het veel werk kan bieden ... behalve als het de grootte had van een oplegger gevuld met batterijen in auto's - auto's ???
hahahahaha ..

uitleg van wikipedia, encyclopedie waarvan ik op mijn hoede ben, maar dat is erg handig ... na de naam van de slinger in mijn kleine hoofd gevonden te hebben ..
"De eerste openbare demonstratie dateert uit 1851, waarbij de slinger werd opgehangen aan het gewelf van het Pantheon in Parijs. Het belang van de slinger die door Foucault werd bedacht en uitgevoerd, is dat hij de rotatie van de aarde benadrukt door een gemakkelijk reproduceerbaar lokaal experiment en dat men ook in een paar uur kan bepalen, door de afwijking op de grond van het oscillatievlak te meten, de breedtegraad van de plaats van het experiment zonder enige externe astronomische waarneming.


Een Foucault-slinger op de Noordpool. De slinger oscilleert in een vast vlak ten opzichte van de sterren, terwijl daaronder de aarde onafhankelijk draait.
A. vergemakkelijken van een Foucault slinger, om de koepel worden bevestigd (67 meter) van het Pantheon in Parijs (48 ° noorderbreedte) maar waarbij de draaiing van de aarde is zeer overdreven. De slinger wordt uitgerekt (door 50 meter ten oosten van het midden) van een kabel die brandt vrijgeven na het stoppen elke oscillatie van de kabel. De slinger beweegt dan naar het midden, maar die snelheid (rode pluim) en door rotatie van de aarde, de Coriolis kracht buigt de initiële traject noorden. Naar boven, de slinger verliest snelheid en de kracht van de afwijking neemt ook af. Het stopt dan in een richting die het weer in de andere richting neemt. De cusp van het grondspoor is in groen weergegeven. In ruil daarvoor de slinger wordt omgeleid naar het zuiden, en loopt ten zuiden van het centrum, dat in de animatie wordt weergegeven door een centrale paal verlicht door de middagzon. Omdat een rotatie van de Aarde veel langzamer plaatsvindt dan in de animatie, moet deze centrale kolom extreem dun zijn en in de orde van een millimeter in diameter en niet in het Pantheon verschijnen. De slinger stopt weer naar het oosten, maar de richting is iets naar het zuiden gedraaid. Deze rotatie is minder dan de rotatie van de aarde gedurende dezelfde periode als aangegeven door de rotatie van de schaduw van de paal op de grond en is omgekeerd evenredig met de sinus van de breedtegraad. In het vlak van rotatie oscilleert de slinger ook aan beide zijden en voert aldus een ellips uit die in blauw is gevisualiseerd. Zie ook animatie BIl lijkt niet dat Foucault op de hoogte is van Coriolis 'werk aan de wetten van de dynamica in een niet-trage referentie, daterend uit 1832. Het was daarom puur empirisch dat hij zijn experiment uitvoerde en pas daarna dat de monteurs het experiment verklaarden door het gebruik van Coriolis-force [1].
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 08/09/08, 10:34

Nou, Buga, ik liet je nadenken over de exploitatie van de slinger van Foucaut.

Verbeelding en DIY kunnen soms goed opschieten : Idee:
0 x
Beeld
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 08/09/08, 20:13

hahaha nee bedankt, remundo ..
Ik hou van experimenteren, zoeken, maar er zijn grenzen ...
als het idee in eerste instantie te gek lijkt ..
hahaha laat de ton langzaam draaien, in de hoop om wat kracht te verwijderen .. Ik respecteer het idee, maar de persoon die ik niet voel, is in staat om iets te krijgen, naast de moeilijkheid van implementatie ..
Hiermee bedoel ik de ins en outs ... gewicht, plaats, technische implicaties, weerstand van materialen, etc.
je moet de grenzen kennen, en hier ben ik buiten de grenzen ..
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 08/09/08, 20:31

En als je een grote batterij gaat gebruiken ... : Mrgreen:
We hebben het dubbele effect, chemische opslag en potentieel. : Lol:
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 08/09/08, 20:58

vriendelijk, de amis..gentils ... hahaha
gaan, deze kwestie heeft geen plek om te zijn, poubelle..merci.
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten