Windenergie in Frankrijk en Duitsland: kerncijfers

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Windenergie in Frankrijk en Duitsland: kerncijfers




par Christophe » 07/09/08, 22:10

De ontwikkeling van windenergie in Frankrijk en Duitsland: kerncijfers

Ondanks een zeer gunstig oordeel over de ontwikkeling van windenergie in Frankrijk, blijft het land ver achter bij zijn Duitse buur. Frankrijk scoort 10th in Europa door de geïnstalleerde windcapaciteit (1.500MW), ver achter de eerste die Duitsland (20.000MW) en Spanje (11.000MW) zijn.

Duitse windenergie profiteert van fundamenteel gunstiger omstandigheden: deze vorm van energie wordt beschouwd als van openbaar nut. In Duitsland wordt de wet inzake de bevordering van hernieuwbare energie (of EEG-wet) momenteel herzien om te worden gewijzigd. Duitse acteurs zijn daarom meer dan ooit geïnteresseerd in andere nationale ervaringen.

Inhoud van dit document:

1. Algemene informatie over windenergie in Frankrijk en Duitsland
1.1. Situatie van windenergie in Frankrijk
1.2. Situatie van windenergie in Duitsland
1.3. De "offshore" sector

2. Bestaande samenwerking op het gebied van windenergie
2.1. Frans-Duits coördinatiebureau voor windenergie (BoC)
2.2. Assen van Frans-Duitse samenwerking
2.3 Andere samenwerking gesloten door Duitsland

3. Conclusie - HUSUMwind Salon

Download hier: http://www.bulletins-electroniques.com/ ... 07_082.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16162
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5259




par Remundo » 07/09/08, 22:50

Moué, de wind ... 1500 MW bergkam in Frankrijk ...

Ze moeten Areka heel goed lachen, ze installeren kerncentrales van 2 en ze produceren 2000 MW constant en flexibel.

Nou, het doet me denken dat wind alleen geen goede benadering is. De enige hernieuwbare aanpak is om koppelingen te maken op alle niveaus: tussen verschillende energievormen, tussen verschillende geografische gebieden en tussen verschillende tijdzones, enz. ... U zei DESERTEC ?

Eindelijk, het is niet morgen de dag voordat het zal gebeuren ... te veel olie, gas, kolen en uranium om te verbranden tijdens het wachten :?
0 x
Beeld
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 08/09/08, 00:38

Uw gegevens komen binnenkort 1 jaar !! Het dateert van november 22 2007. Het is volledig verouderd !!

Vandaag is het geïnstalleerde vermogen tussen 2,5 GW en 3 GW. We wachten nog steeds op follow-wind om zijn werk te doen en zijn inventaris bij te werken. Het is niet gedaan voor meer dan 1 jaar. Ze beloven dat voor heel snel ... hoop.

Wat de jaarlijkse productie betreft, vertegenwoordigt het een kernreactor, ervan uitgaande dat het het hele jaar door volledige bananen ronddraait, wat nog lang niet over is! Dus in feite is het meer dan een nucleaire schijf.

De geïnstalleerde capaciteit is in minder dan twee jaar verdubbeld. De wind is eindelijk begonnen in Frankrijk! En als het niet sneller gaat, is het dat de bouwers niet binnen een redelijke termijn aan de vraag kunnen voldoen gezien de explosie van de wereldmarkt.

Chris, 1 jaar is erg lang in het nieuws van windenergie in Frankrijk. Sorry, maar deze keer staat uw nieuws helemaal in het westen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 08/09/08, 01:46

Uw gegevens komen binnenkort 1 jaar !! Het dateert van november 22 2007. Het is volledig verouderd !!

Vandaag is het geïnstalleerde vermogen tussen 2,5 GW en 3 GW. We wachten nog steeds op follow-wind om zijn werk te doen en zijn inventaris bij te werken. Het is niet gedaan voor meer dan 1 jaar


Zonder commentaar mijn beste Rulian :)

ps: heb je tenminste naar de dokter gekeken? Ik denk niet dat dat familielid zo is veranderd: er zijn meer windturbines die momenteel in Duitsland zijn geïnstalleerd dan in Frankrijk ... maar je kent de wind en ik ... ik denk niet dat het zo lang ontploft. Je weet beter dan ik, pkoi, ik zeg ca ... door nadelen speculeert hij tot de dood dat is zeker ...
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 08/09/08, 10:33

Christophe schreef:Zonder commentaar mijn beste Rulian :)

ps: heb je tenminste naar de dokter gekeken? Ik denk niet dat dat familielid zo is veranderd: er zijn meer windturbines die momenteel in Duitsland zijn geïnstalleerd dan in Frankrijk ... maar je kent de wind en ik ... ik denk niet dat het zo lang ontploft. Je weet beter dan ik, pkoi, ik zeg ca ... door nadelen speculeert hij tot de dood dat is zeker ...


Dat Duitsland de grootste markt blijft, is een beetje normaal, want het blijft de thuismarkt van de meeste fabrikanten.

In de tussentijd is het niet Areva die in één jaar het equivalent bouwt van een halve nucleaire schijf, echt schoon en veilig. Een woord voor jou ...

Als je tegen wind in gaat, ga ik niet terug naar het debat, je weet toch dat ik het er niet mee eens ben.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 08/09/08, 10:38

Rulian schreef:In de tussentijd is het niet Areva die in één jaar het equivalent bouwt van een halve nucleaire schijf, echt schoon en veilig. Een woord voor jou ...


Wanneer de Fransen de reële prijs van elektriciteit betalen, kunnen we het hebben over duurzame ontwikkeling van windenergie in Frankrijk!

Voor die tijd houdt de kernenergie de ontwikkeling van de wind bij de ballen ... er zijn geen andere woorden ... en dat is wat mij echt irriteert (de opmerking is geldig voor alle gesubsidieerde RE, ik niet heb niets meer tegen de wind ...)

Wat betreft reinheid behoren Duitsland en Denemarken tot de slechtste van de CO2 elektrische kWh. Toch hebben 2-landen sterk ontwikkelde wind ... Denemarken is verzadigd als ik geen onzin zeg ...
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 08/09/08, 11:05

Christophe schreef:Wanneer de Fransen de reële prijs van elektriciteit betalen, kunnen we het hebben over duurzame ontwikkeling van windenergie in Frankrijk!

Het is niet windenergie die verantwoordelijk is voor het onderschatten van de prijs van elektriciteit. Moet slechte proeven stoppen! Als we voor elektriciteit en vooral kernenergie voor de reële prijs betalen, en niet via subsidies die op onze belastingen worden gefinancierd, verzeker ik je dat windenergie winstgevender zou zijn! Bovendien heeft de wind het voordeel dat hij niet wordt gebruikt als leidmotief voor een buitenlands beleid van het dictatoriale land, gemilitariseerd en in strijd met de belangen van de bevolking wiens uranium of fossiele hulpbronnen worden geplunderd. Een beetje morele eerlijkheid, het is een prijs waard. Ik ben er zeker van dat onze jongens die in Afghanistan zijn tegengekomen, graag hadden gehoord dat het de petro-onderneming was die ze stierven. Dit is een beetje het geval. Ze kunnen zeggen dat ze te veel hebben betaald voor hun energie.

Christophe schreef:Voor die tijd houdt de kernenergie de ontwikkeling van de wind bij de ballen ... er zijn geen andere woorden ... en dat is wat mij echt irriteert (de opmerking is geldig voor alle gesubsidieerde RE, ik niet heb niets meer tegen de wind ...)

Ik zie niet hoe de wind en gehouden door nucleaire belangen ... Het wordt gehouden door de goede of slechte politieke wil van de staat. Zoals alle energie. Het is zeker de kernenergie die het meest populair is in Frankrijk. Laten we hopen dat de wind kan draaien. Als het om subsidies gaat, is de kernbom veel meer dan andere vormen van elektriciteit. En ik heb het niet over de diplomatieke en menselijke prijs (zie hierboven). Slechte proef opnieuw. Waarom geef je de schuld aan wind en andere subsidies voor hernieuwbare energie en niet aan andere energiebronnen, die ook worden gesubsidieerd, vaak nog meer. Er is geen niet-gesubsidieerde elektriciteit in Frankrijk! Is dit een reden om de wind de schuld te geven? Ik denk het niet.

Christophe schreef:Wat betreft reinheid behoren Duitsland en Denemarken tot de slechtste van de CO2 elektrische kWh. Toch hebben 2-landen sterk ontwikkelde wind ... Denemarken is verzadigd als ik geen onzin zeg ...

Daar raken we de toppen van de slechte tijd aan. Is het de schuld van de windenergie als Duitsland en Denemarken in het geheel geen kolen / olie / gas waren voordat ze aan windenergie begonnen? Het is niet de wind die de score van CO2 haalt. Zeg tegen jezelf dat het zonder het windpark nog erger zou zijn, omdat we in plaats daarvan verbrandingsinstallaties zouden hebben gezet! Moet een einde maken aan intellectuele oneerlijkheid.

Nee, de wind is niet de ultieme opluchtingsboei, maar we stoppen het om redenen die allemaal misleidend zijn dan die van anderen.

Hier ben ik rustig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 08/09/08, 11:06

Christophe schreef:Wat betreft reinheid behoren Duitsland en Denemarken tot de slechtste van de CO2 elektrische kWh. Toch hebben 2-landen sterk ontwikkelde windenergie.

Landen die veel thermische centrales gebruiken, hebben er belang bij om windenergie te ontwikkelen. Als er wind is, kunnen ze de werking van de thermische centrales vertragen en de productie van CO2 verminderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/09/08, 11:33

Cuicui schreef:[...] Landen die veel thermische energiecentrales gebruiken, hebben belang bij de ontwikkeling van windenergie. Als er wind is, kunnen ze de werking van de thermische centrales vertragen en de productie van CO2 verminderen.
Ben vi, misschien is dit een reden voor uitstel uit Frankrijk, toch? Niet genoeg mooie houtskoolplanten om te stoppen als er wind is ... :|

Hoewel .. Edf 8.4% 2007 energieopwekking in fossiele brandstof aangeeft, wat is de potentiële windturbine?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 08/09/08, 12:04

1) Rulian zodra we over wind praten, neem je altijd alles ter harte en ben je dat veel te veel van een supporter... was u een Nederlandse molenaar in een vorig leven? : Mrgreen: Ik wil geen Nieme-debat met je aangaan, ik denk gewoon dat windenergie nu in Frankrijk is tegen duurzame ontwikkeling. Dat is alles ... : Cheesy: : Cheesy:

2) Bucheron 8.4% ca moet eenvoudig te converteren zijn ... door de totale jaarlijkse productie van Edf te kennen en een windbelastingsfactor van 20% te nemen (cf https://www.econologie.com/les-facteurs- ... -3271.html )

Dit is gedaan: http://www.sfen.org/fr/industrie/acteurs.htm

EDF beheert momenteel een vloot 58 waterroosters onder druk in Frankrijk die een geïnstalleerde capaciteit van 62950 elektrische megawatt vertegenwoordigen. De jaarlijkse productie ligt in de buurt van 422 miljard kilowattuur, of ongeveer 77% van de totale bruto-elektriciteitsproductie.


heeft dus een jaarlijkse binnenlandse productie van 422 / 0,77 548 miljard kWh = 8.4% waarvan fossiele 46 miljard kWh of 46 000 GWh.

Met een belastingsfactor van 20%, dus een geïnstalleerde windkracht van: 46 000 / 0.2 * 8760 = 26 GW

Het is veel, maar niet onmogelijk ... in 20 jaar ...

Wat is het totale windpotentieel van Frankrijk Rulian stp?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 295 gasten