Wijziging van de Belgische accijnscode

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel

Wijziging van de Belgische accijnscode




par Bibiphoque » 21/08/08, 08:09

Hallo,
Dit is wat we tijdens de feestdagen hebben gekookt:
"Persbericht van de ministerraad van 25 juli 2008
NL | NL

Code belasting over de toegevoegde waarde

Uitbreiding van het toepassingsgebied van het begrip accijnsproducten


Op voorstel van de heer Didier Reynders, minister van Financiën, keurde de ministerraad een wetsontwerp goed dat artikel 1, § 6, 4° van het Wetboek van de BTW vervangt. Dit artikel zet artikel 2, § 3 van de Europese richtlijn (*) betreffende het gemeenschappelijk stelsel van belasting over de toegevoegde waarde om in Belgisch recht, die een nieuwe definitie geeft van accijnsproducten voor de toepassing van het btw-stelsel.

Het toepassingsgebied van het concept van accijnsproducten, dat lange tijd voorbehouden was aan minerale oliën, wordt nu uitgebreid tot alle energieproducten, met uitzondering van gas dat wordt geleverd door het aardgasdistributienet en elektriciteit.

Om een ​​letterlijke omzetting van deze bepaling te verzekeren en om te reageren op de aanmaning van 17 maart 2008 van de Europese Commissie die de interpretatie van de termen "minerale oliën" van België ontoereikend acht, vervangt het voorontwerp daarom de desbetreffende artikel in het BTW Wetboek.

(*) Richtlijn 2006/112/EG van de Raad van 28 november 2006.




Voor meer informatie:
Persdienst van de heer Didier Reynders, vicepremier en minister van Financiën en Institutionele Hervormingen
Mevrouw Sophie Van Malleghem
02 / 233.80.52 - 0479 / 56.05.67
sophie.vanmalleghem@ckfin.minfin.be

Afdeling Communicatie van de Ministerraad
Directoraat-generaal Externe Communicatie - Kanselarij van de Eerste Minister"

Goed gezien toch? Ze gaan ons zelfs belasten op het hout!
@+
Dernière édition par Bibiphoque de 21 / 08 / 08, 08: 38, 1 keer bewerkt.
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 21/08/08, 08:37

:? Dat is slecht nieuws; heel slecht ...
De dag begint goed.Beeld
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 21/08/08, 09:27

Alsjeblieft! Bijkomende belastingen. Het zal ons veranderen : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 21/08/08, 10:06

Het is niet omdat we opnieuw hebben gedefinieerd dat we belasten: om te belasten heb je een tarief nodig! dat gezegd hebbende, maak je geen zorgen: ook als je met een elektrolyser rijdt, moet je er speciaal water in doen!

Ik ben van mijn kant een groot voorstander van het belasten van schoenzolen en fietsbanden om de belastingontduiking van de goedkope schaatsers die deze apparaten gebruiken tegen te gaan : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten