Financieel rendement voor CAP-installaties

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
JeromeP
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 31/07/08, 16:35

Financieel rendement voor CAP-installaties




par JeromeP » 31/07/08, 16:49

Hallo,

Eerste post en eerste topic hierover forum ...

Ik werk op het gebied van warmtepompen en ik zou wat financiële gegevens nodig hebben over verschillende warmtepompinstallaties.
om de verschillende warmtepompinstallaties met elkaar te kunnen vergelijken.
Ik heb wat informatie nodig over verschillende warmtepompinstallaties (lucht/water, glycol water/water of water/water) en omkeerbare airconditioners (om marketingredenen lucht/lucht-warmtepomp genoemd)

De weinige informatie die ik zou willen :

* Woongedeelte
* Regio
* Basis buiten-/binnentemperatuur
* Bevoegdheden vereist
* Soort installatie

o Nieuw / Renovatie
o type warmtepomp
o SWW productie of niet (elektrische back-up gebruikt of niet)
o Geïnstalleerd vermogen
o Type verwarmingssysteem (PCBT of PCBT + radiatoren t°<55°
o enz...
* investering
* Jaarlijks verbruik
* Het zou toch interessant zijn om enkele technische kenmerken van uw warmtepomp te geven (vermogen van de fabrikant, COP ... enz.) ... Als de matiging van forum meent dat het merk van uw installatie een advertentie is of een tegenadvertentie, gelieve dit niet aan te geven...


o Subvraag ... Vindt u dat de installateur goed werk heeft geleverd, bent u tevreden over het werk (geen naam installateur aub!)


Ter indicatie kunnen gebruikers van hoge temperatuur warmtepompen die gerenoveerd worden op een slecht geïsoleerde installatie hun "feedback" geven. Dit interesseert me niet noodzakelijkerwijs, ik las een beetje verder terwijl ik hierin bladerde forum een metafoor die hogetemperatuurverwarming goed illustreert:
Citation:
Om de woestijn over te steken met een pompoen met gaten, vul ik hem non-stop om het waterpas te houden, of ik stop het gat dicht...

Merci d'avance,

Jerôme

notitie : er zijn veel tegenstanders van de warmtepomp hierop forum, min of meer correct.
Hier vraag ik niet of het gebruik van de warmtepomp gerechtvaardigd is of dat het ketterij is (behalve in extreme gevallen...) maar gewoon wat FINANCIËLE feedback van gebruikersverbruik op hun installatie...
Voor alle andere Pro / Anti PAC-discussies, open een onderwerp waar we erover praten via PM. Dankjewel.

PS : Dit topic is al aangemaakt op een ander forum meer in het algemeen en het wordt "op slot" bevonden vanwege zijn financiële aard ... Ik denk dat dit behoorlijk informatief kan zijn voor alle individuen / installateurs die een idee willen krijgen van de effectiviteit van een systeem of niet. .. Als de moderatie van mening is dat dit onderwerp niet relevant is, laat het me dan weten ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV45
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 05/03/06, 09:10
Plaats: 45 Orleans FRANKRIJK
x 1




par RV45 » 09/11/08, 17:36

Hallo,

Ik zag net je onderwerp.

Ik hoop dat het niet te laat voor je is, maar ik heb alle antwoorden die je zoekt:

http://www.chaleurterre.com/forum/viewforum.php?f=18 :P
0 x
Met vriendelijke groet RV45 : Lol:
Mijn Zonne-installatie
Mijn PAC faciliteit

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 302-gasten