Er zijn echter niet-vervuilende energiebronnen!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
agriculturegaia
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 19/03/08, 20:21

Er zijn echter niet-vervuilende energiebronnen!




par agriculturegaia » 03/07/08, 10:09

Zonne-energie zal effectief zijn op de dag dat de directe omzetter van zonlicht in elektriciteit wordt uitgevonden, net als windenergie die een opslagsysteem nodig heeft (vervuilend batterijsysteem) en slechts af en toe werkt (25% van de tijd). Getijdenenergie maakt gebruik van de zwaartekrachtenergie die is opgeslagen door de aarde, de maan en het zonnestelsel. Geothermische energie heeft geen nadelen, behalve geothermische oppervlakte-energie, waarbij een verhouding van 4 oppervlakken nodig is om 1 oppervlak te verwarmen. De Amerikaanse ingenieur Geoffrey Ballard suggereert een praktisch gebruik van waterstof in een brandstofcel die de auto's van het land zou kunnen uitrusten: dit gas zou niet alleen worden gebruikt om auto's te laten rijden, maar zou ook een nationaal energiereservoir zijn als ze niet zouden rollen. De persluchtwagen draagt ​​bij aan de reductie van broeikasgassen. Het probleem met de menselijke beschaving is dat het gemiddeld twintig jaar duurt om een ​​nieuwe technologie te ontwikkelen en veertig tot zestig jaar om deze wereldwijd te verspreiden. Zonder rekening te houden met een voor de hand liggend feit, namelijk de bijkomende schade van deze nieuwe technologie waarvan alleen niet-wetenschappelijke denkers zoals filosofen de onverwachte negatieve gevolgen kunnen voorzien. Kernenergie voor civiel gebruik om elektriciteit te leveren moet, in het belang van het grootste aantal soorten, de voorkeur krijgen boven olie. In afwachting van een schonere energiebron zonder ecologische risico's zoals de fusie van waterstof tot helium. Deze technologie bevindt zich momenteel in de onderzoeksfase, maar zou over 40 jaar operationeel zijn. De vraag is of deze technologie niet al operationeel is. Zijn het niet de multinationals, de olie- en nucleaire lobby's die controle hebben over regeringen en dus over wetenschappers en onderzoekers, die momenteel druk uitoefenen om de weg naar vrije en niet-vervuilende energie uit te stellen? Om de laatste oliereserves te plunderen en nog meer geld te verdienen, ontstaat er nog een vraag: wie zal deze energie bezitten? Moeten we energie, water en voedsel niet beschouwen als gemeenschappelijke goederen voor de mensheid?

De oplossing zou zijn dat onafhankelijke onderzoekers in alle landen het onderzoek naar kernfusie, de nucleaire verbranding van waterstof, zouden versnellen om onze vervuilende energiebehoeften zo snel mogelijk te vervangen door deze schone energie. Deze onafhankelijke onderzoekers zullen het patent voor de uitvinding op dezelfde dag in hun respectievelijke landen moeten indienen, zodat zelfs als hun ministeries van Defensie openbaarmaking verbieden, deze laatsten geen exclusieve eigendom van de fusie-energie kunnen claimen.

Kernfusie (Iter: Nieuwsbrief nr. 4) zou de demografische groei in onderling verbonden gebieden ondersteunen (80% van de wereldbevolking zal in stedelijke gebieden samenkomen). In het geval van stijgende waterstanden als gevolg van de opwarming van de aarde, maar vooral door de uitbreiding van het water, zullen ultrastedelijke gebieden (megasteden), die vaak langs de kust liggen, het zwaarst getroffen worden, waardoor een massale uittocht van de bevolking ontstaat. . Dit houdt in dat de directe zonne-energieconvertor de 2 miljard mensen zou dienen die niet zijn aangesloten op fusie-energie + een paar miljard daklozen. Er zullen daarom 2 miljard mensen zijn die geen toegang zullen hebben tot fusie-energie, omdat ze te geïsoleerd zijn van energiecentrales: daarom moeten we schone energie ontwikkelen en efficiëntere systemen uitvinden, zoals voor geothermische energie (warmtecompressiesysteem niet efficiënt genoeg) en windturbines (25% van de tijd functioneel), omdat de efficiëntie op dit moment, vergeleken met kernenergie, BELACHELIJK is. Het is absoluut noodzakelijk om onafhankelijke onderzoekers samen te brengen om processen te bedenken die de directe omzetting van wind- en lichtenergie in elektriciteit mogelijk maken.

De biosfeer is zelfregulerend dankzij de 500 miljard miljard kilocalorieën van de zon (deze energie is dus 10.000 keer meer dan de energie die nodig is voor de huidige menselijke behoeften). De toekomst is daarom de directe omzetter van de zon in bruikbare energie, maar deze laatste zal niet noodzakelijkerwijs elektriciteit zijn in de huidige staat die we kennen.

Er zijn efficiënte apparaten die momenteel op zonne-energie draaien:

-De apotheekkoelkast.
-Zonne-ovens.
-De drinkwatermachine.
-Wi-Fi-straatverlichting.
Maar ook het radiostation en de verlichting van openbare gebouwen.

Het respect en de onafhankelijkheid van Lavoisier, Darwin, Faraday, Maxwell, Perkin, Curie en Einstein, die weinig of geen druk ondervonden in hun onderzoek, zijn niet langer relevant. Het is lastig om zo’n vrije onderzoeker/schrijver te vinden. Degenen die werkelijk bijdragen aan de kennis blijven meestal onbekend. Jonge onderzoekers kunnen niet vrijelijk hun mening uiten zonder het risico te lopen hun kansen op het ontvangen van subsidies of publicatie in gevaar te brengen. Wanneer u een INRA-manager een partnerschap voorstelt om de tijd tussen de openbaarmaking van een landbouwuitvinding en de ontwikkeling ervan te verkorten, en deze zelfde manager vraagt ​​u of deze uitvinding beschermd en gepatenteerd is, kunt u de zin van deze vraag niet meteen inzien, vooral niet als uw geest onbezoedeld is door de economische problemen die met deze uitvinding gepaard gaan. Maar na het beantwoorden van de vraag van deze manager, wanneer hij u vertelt: "De rol en functie van INRA ligt stroomopwaarts en niet stroomafwaarts van het onderzoek" (wat momenteel onjuist is), kunt u de erbarmelijke staat van het huidige onderzoek begrijpen. INRA wordt gecompromitteerd door multinationals. INRA hield informatie over pesticiden en kunstmest verborgen, want hoe kunnen we anders INRA-wetenschappers en onderzoekers betalen die momenteel de voordelen van een vruchtwisseling op basis van granen en peulvruchten en de voordelen van een mosterdbedekking (her)ontdekken? Deze (her)ontdekkingen zijn bijvoorbeeld al 50 jaar altijd bekend en geëxperimenteerd en onthuld door Masanobu Fukuoka. Maar hoeveel andere onafhankelijke onderzoekers en (onbekende) kluizenaars hebben geprobeerd hun kennis te delen en zijn vergeten of zelfs in de vergetelheid geraakt?
0 x
Om de constructie van landbouwmachines Gaia in real time in Frankrijk en in het buitenland te zien, de handtekeningen van het contract Gaia, meld je aan voor de Gaia nieuwsbrief:

http://www.agriculturegaia.com
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 03/07/08, 10:27

een simpele omvormer van solar nrj naar licht: simpel, op klaarlichte dag werkt het!
ga 's avonds naar bed : Cheesy:

De windturbine heeft geen batterij nodig om water te verwarmen, en de batterijen kunnen worden geregenereerd, wist je dat niet?
http://www.nrjrealiste.fr/elec/regenacu.html
de eco-abtterie:
http://www.nrjrealiste.fr/doc/NRJ07.jpg
http://www.nrjrealiste.fr/doc/NRJ08.jpg



>Hoe zeg je dat kernenergie schoon is? deze technologie zal je nooit onder de knie krijgen, anders ben je een buitenaards wezen. u let niet op afval: laat u mensen in de buurt van uw huis naar uranium komen graven?
en het afval thuis begraven?


Frankrijk wordt een nucleaire vuilnisbak nadat Borloo de (transparante?) wet heeft gewijzigd die afval uit andere landen transformeerde om het terug te sturen, nu meer geld om het te bewaren... en het onder onze voeten te begraven!
dat is waar geheime transparantie bij defensie om draait: nee, nee, niet kijken, niet opletten...
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 03/07/08, 10:38

Is de uitvinder van de universele landbouwmachine een trol?
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: Er bestaan ​​echter niet-vervuilende energiebronnen!




par Cuicui » 03/07/08, 11:22

agriculturegaia schreef:Kernfusie (Iter: Nieuwsbrief nr. 4) zou de demografische groei in verbonden gebieden ondersteunen (80% van de wereldbevolking zal geconcentreerd zijn in stedelijke gebieden).

Ik begrijp niet waarom u bij elke discussie over kernfusie ITER blijft citeren, terwijl u weet dat continue kernfusie door magnetische opsluiting volgens de huidige stand van onze kennis geen toekomst heeft. Bovendien is het vervuilend (tritium).
Aan de andere kant is een niet-vervuilende fusie van waterstof en boor, geïnitieerd door magnetische insnoering, met de huidige middelen haalbaar. Waarom praten we er niet over? (zie de 2 links onderaan mijn bericht).
0 x
agriculturegaia
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 19/03/08, 20:21




par agriculturegaia » 08/01/09, 03:54

om te bewijzen dat de toekomst de directe omvormer van de zon is, maar de energievector zal geen elektriciteit zijn, maar een soort plasma : Idee:
0 x
Om de constructie van landbouwmachines Gaia in real time in Frankrijk en in het buitenland te zien, de handtekeningen van het contract Gaia, meld je aan voor de Gaia nieuwsbrief:



http://www.agriculturegaia.com
Avatar de l'utilisateur
kwarts
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 20/01/07, 14:38
Plaats: Paris area




par kwarts » 23/01/09, 11:24

Bonjour à tous, :D

Hier is een systeem dat mij relevant lijkt, ik leg het u voor,
Details hier

A +++
0 x
Elke minuut die voorbij gaat is een kans om de loop van je leven te veranderen.
YouTube-pagina, Dailymotion pagina, Picasa album, persoonlijke pagina's, Viktor Schauberger
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 23/01/09, 16:16

kwarts schreef:Bonjour à tous, :D

Hier is een systeem dat mij relevant lijkt, ik leg het u voor,
Details hier

A +++

Eenvoudig en briljant... :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
chrisleblay
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 134
Inschrijving: 16/06/07, 01:35
x 4




par chrisleblay » 23/01/09, 18:38

fantastisch !
Ik stel me mensen voor die vlakbij een rivier wonen en hier 24 uur per dag gratis elektriciteit hebben.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 166-gasten