Solarisatie van antimol-apparaten

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15

Solarisatie van antimol-apparaten




par Matt113 » 30/06/08, 21:51

Hier heb ik thuis twee antimol-apparaten (wat erg goed werkt) maar het wordt al snel duur gestapeld (4 grote batterijen).

Als je een goede autonomie (ongeveer 3 maanden) wilt hebben, moet je 4 goede batterijen van het type duracell m3 nemen. We komen snel uit op 10/12 € in de winkel voor 4 van dit soort batterijen.

Als we de telling doen, is dat 8 keer 10 € per jaar voor de twee apparaten, wat ons een minimum van 80 € per jaar oplevert.

De accu's heb ik geprobeerd maar de capaciteit is al lager dan normale accu's en de spanning lager, ik ga ongeveer 15 dagen mee met volledig opgeladen accu's, dus als het regent en we niet vaak onze neus buiten zetten. Hij stopt vaak ongemerkt .
We beseffen het eigenlijk de volgende dag als er twee pakken mollen in het gazon liggen : Cheesy:

Mijn idee is om een ​​klein zonnepaneel (€ 47.50), een regelaar (€ 32.50) en een accu (€ 42.50) mee te nemen, wat ons in totaal € 122.50 oplevert.
Winstgevendheid in anderhalf jaar.

Het materiaal zou dat van de winkel zijn: https://www.econologie.com/shop/

Het paneel:

Beeld

De toezichthouder:

Beeld

En de batterij (de 7 Ah):
Beeld



En hier is een klein plan snel gemaakt onder verf van de montage:

Beeld



Hier is als je ideeën of kritiek hebt.


PS: vertel me niet dat ik zonnepanelen moet kopen : Mrgreen:
Als ik dit doe, is het allereerst vanwege de wens om aan zonne-energie te sleutelen en denk ik erover om een ​​klein 12V-spotje toe te voegen dat ook voor barbecue-avonden op de batterij zou worden aangesloten :D
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 01/07/08, 18:20

Nou, er is niet veel reactie, mensen zijn allemaal aan het zonnebaden. : Cheesy:

Ik zal vanavond bestellen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 01/07/08, 18:34

Hey ja het is de dode periode !! En wacht, het is nog maar het begin :)

Leuke advertentie voor in de winkel :D

Ik denk dat een eenvoudiger en goedkopere montage (anti-commercieel gedrag binnenin) mogelijk zou zijn te solderen zonnecellen

Beeld

Elektronische componenten

De truc is dat ze batterijen konden opladen die in de antimollen zouden worden gestopt. In feite 2 van deze cellen in serie = 3V = perfect voor het opladen van 1.2V nicd of nimh batterijen.

Ik ben verkeerd?

De kans is natuurlijk klein dat je iets anders kunt voeren met ...

Het is Christine die tegen me gaat schreeuwen: we gaan 4 cellen verkopen voor 40 € in plaats van 120 € ... : Mrgreen: : Mrgreen:

Anders zeg ik het toch: je kunt een zonnebrandcrème direct nemen, maar deze is tot augustus niet op voorraad:

Beeld
https://www.econologie.com/shop/anti-tau ... p-129.html
0 x
alew
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 04/06/08, 08:50




par alew » 01/07/08, 20:25

Of je kunt hier bij ons terecht :pijl: https://www.econologie.com/forums/manifeste-pour-la-defense-des-taupes-t5663.html

Nou, het ding van de mollen heb ik al gezegd, mijn mening, degene die niet naar je huis gaat, ga naar je buurman dat er wordt gezegd ...

nadat ze geld heeft uitgegeven aan moedervlekken die goed zijn of ze is nog minder ...

Maar als ik je idee zou volgen, zou ik de cellen alleen nemen, omdat het je batterijen zou opladen die je al hebt gekocht en bovendien het eerste jaar goedkoper voor je is!, Je kunt je vrienden tenminste vertellen dat ze moeten kijken Ik heb een mooie gazon, dan de: :schok: , en dan neem je je wapen in je handen en zeg je tegen hen: daarnaast heb ik het gemaakt, dan de: :schok: :schok: :schok:.

Het kan een goede manier zijn om tijdens de maaltijden een discussie te vinden, maar ik vind het totaal nutteloos.

na elk zijn meningen.
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 01/07/08, 21:40

Het probleem met ons, en het is hetzelfde voor alle buren, is dat het niet af en toe een klein bundeltje mollen is, het is 5/6 per dag, maar toch zijn we omringd door velden, er is alle ruimte die ze nodig hebben. Maar ik zweer dat het de invasie is : Cheesy:
Er is een buurman die zijn gazon 2 jaar geleden heeft gemaakt, het is helemaal dood, hij kan alles opnieuw doen. Hij is gestopt met het tellen van pakjes mol vanaf 80 denk ik : Mrgreen:

@ Christophe:

Als ik voor dit batterijsysteem kies, is het om meer autonomie te hebben, want zodra een apparaat dezelfde dag stopt of de volgende dag is het een ramp, het gazon is verwoest.

En ik was van plan het ook te gebruiken voor verlichting voor zomeravonden om te zeggen dat er een beetje licht moet zijn als de discussies rond een goede fles verder gaan. : Cheesy: gewoon om het glas weer te zien wat : Mrgreen: : Mrgreen:

Anders werken de antimollen die ik heb in 6 volt (4 grote batterijen van 1.5V)

Een ander voordeel ten opzichte van apparaten met ingebouwde zonne-energie is dat ze niet van de grond hoeven te worden gehaald om te maaien.

Bovendien dood ik geen mollen, we laten ze gewoon bewegen.
Ik zal batterijen besparen (minder vervuiling en recycling), en elektriciteit als ik een klein lampje nodig heb, in plaats van de stekker in het stopcontact te steken.
0 x
alew
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 04/06/08, 08:50




par alew » 02/07/08, 12:15

In dit geval zou ik jou zijn, ik zou het hele zonnepaneel nemen, maar de cellen zijn niet slecht als je het alleen wilt doen ...

Het moet ook gezegd worden dat door alleen de module te nemen, je deze altijd kunt laten evolueren of een aankomst voor kleine lampen kunt bieden, zoals je zegt.

Ik weet niet hoe ik u moet adviseren, maar houd ons op de hoogte van uw beslissing.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 02/07/08, 12:25

+1
Als het 2 * 6V is ... beter het 5W-paneel.

Je bevestigt in ieder geval dat de anti-vibrerende mol-methode goed werkt :)
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 02/07/08, 16:42

Christophe schreef:
Je bevestigt in ieder geval dat de anti-vibrerende mol-methode goed werkt :)


eerlijk gezegd ben ik super blij.
Ik heb veel dingen geprobeerd: calciumcarbide, mottenballen, hondenhaar aantrekken, dat spul dat ruikt, maar de volgende dag is de galerij verstopt en doen ze er nog een naast de deur :)
Maar nooit iets radicaals, ik wil de mollen niet doden. Dat is waarom ik de apparaten nam en eerlijk gezegd afgezien van deze tijden, het begin van een goede tijd of ik had 2/3 pakjes moedervlekken, ik moet het maximum hebben gehad sinds afgelopen zomer 5/6 pakjes moedervlekken en opnieuw is dit meestal wanneer een apparaat stopt. In vergelijking met vroeger, elke ochtend dat ik wakker werd, keek ik naar het gazon, ik walgde ervan dat ik het had gedaan.
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 02/07/08, 17:37

Hier is een bestelling die ik op dit moment heb genomen, het paneel, de batterij en de regelaar.

En ik nam ook het boek van Jancovici om te zien wat er staat. Het is goed ?
0 x
alew
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 04/06/08, 08:50




par alew » 02/07/08, 21:48

Matt113 schreef:Hier is een bestelling die ik op dit moment heb genomen, het paneel, de batterij en de regelaar.

En ik nam ook het boek van Jancovici om te zien wat er staat. Het is goed ?


Hoe dan ook, een zeer goede keuze, je kunt daarna altijd evolueren, dat is niet slecht in de twee keuzes die je had :)
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 261 gasten