Genereer elektriciteit anders ...

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 28/10/03, 19:31

We hebben deze info op de Mailling List geplaatst :)

Geef het hier opnieuw aan, maar wees voorzichtig dat u moet weten wat de energiekosten zijn van het pompen van water en de conversie-efficiëntie voordat u de overwinning claimt ... Ik denk dat het vrij laag moet zijn (zoals alle conversies door energetische aard: hier hebben we een mechanische reactie -> elektrische reactie).

Deze cijfers ontbreken momenteel ernstig.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 28/10/03, 19:42

Trouwens, ik stel voor dat je deze discussie voortzet op de Mailling List :) Het zal voor iedereen gemakkelijker zijn om te reageren :)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 30/10/03, 16:55

ja, je hebt volkomen gelijk om de informatiebronnen te verdubbelen :)

Er is een registratieframe voor de mailinglijst op de voorpagina van de site (de oranje tip)

ps: helemaal mee eens voor laptops en andere kleine apparaten (als energiestudie ok wat we negeren), voor de productie van belangrijkere energie heeft het proces alleen een toekomst als de efficiëntie hoger is dan beste bestaande waterturbines (bijna 60% lijkt mij) de winst zal voornamelijk komen uit de eenvoud en de lagere kosten .... denk ik ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : maignan-m en 367 gasten