Eenvoudige vraag over de zonnemarkt

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2904

Eenvoudige vraag over de zonnemarkt




par gegyx » 15/06/08, 17:51

Simpele vraag over Solar

Ik vraag jullie jezelf af te vragen waarom regeringen de zonne-energie niet volledig, onmiddellijk en nu ontwikkelen.

Eenvoudige, directe, deductieve vraag….

wat je alleen maar kan doen concluderen tot het idee van een "plot".

Na een periode van groei, van consumptiegoederen, van verspilling, en nu fossiele brandstoffen duurder worden, beseffen mensen bij hun volle verstand dat dit niet de juiste weg was.

De meesten van hen willen vreedzamer, gezonder leven, zonder de aarde, het water, de lucht, de ruimte te vervuilen.
Bescherm de planeet en de toekomst van hun kinderen.

Als er tegenzin is, komt dat omdat ze worden gehinderd door een economisch systeem waaruit ze niet weten hoe ze zich moeten losmaken.

~~~~

Als een president een referendum zou houden om de economie te heroriënteren op natuurlijke energie en voornamelijk op zonne-energie,
hij zou een « JA MASSIEF »
en veel medeleven voor de komende decennia.
:D

Waarom zal dit niet bestaan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/06/08, 18:08

Als je investeringssteun ziet in België of Duitsland, dan zien we toch dat er dingen in beweging zijn? En dit zal zo doorgaan omdat het aandeel van hernieuwbare energiebronnen in Europa tegen ... 2020 verder zal moeten toenemen, denk ik.

in België 3500 + 3440 +3440 (onder voorwaarden) bonussen en belastingverminderingen voor particulieren, dat is meer dan één verhuizing.
Dat gezegd hebbende, ben ik de eerste om te zeggen dat dit geld beter gebruikt zou kunnen worden om de huizen van de meest kansarme huishoudens, met name huurders, te helpen isoleren.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Castex Clement
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 16/03/08, 18:32
Plaats: Haute Garonne

Vraag




par Castex Clement » 15/06/08, 19:03

olifant zei:

Dat gezegd hebbende, ben ik de eerste om te zeggen dat dit geld beter gebruikt zou kunnen worden om de huizen van de meest kansarme huishoudens, met name huurders, te helpen isoleren.

redelijk eerlijk, maar deze bonussen mogen ausi alleen worden geheven op de benodigdheden die zijn gekocht door de personen die het werk doen.
vind je niet?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Simpele vraag over zonne-energie




par Christophe » 15/06/08, 19:16

Ze proberen het al... ze wekken tenminste de indruk... want in tegenstelling tot wat de olifant zegt, drijven subsidies de prijzen meer op dan iets anders. Subsidies staan ​​bijvoorbeeld elke zelfbouw in de weg: pkoi? Want het belangrijkste is wat we gaan besparen aan fossiele grondstoffen, toch? Dus of het nu goedkoop zelfgemaakt is of geïnstalleerd door een dure professional ... wat maakt het uit als de prestaties identiek zijn? De staat is allesbehalve een idioot... hij geeft met de ene hand en neemt met de andere.

Ik herinner me het onderwerp over de vraag: https://www.econologie.com/forums/arnaques-e ... t5520.html

gegyx schreef:Waarom zal dit niet bestaan?


Een beetje cliché maar moet toch ingrijpen:

Uitsplitsing van de belastinginkomsten over het boekjaar 2004.

BTW € 120.960 mln 45,5%
Inkomstenbelasting € 53.880 mln 20,2%
Vennootschapsbelasting € 38.930 mln 14,6%
Binnenlandse belasting op aardolieproducten € 20.030 miljoen 7,5%
Andere fiscale bijdragen (solidariteitsbelasting op vermogen, overdrachtsbelasting, loonbelasting etc.) 31.850 ME 12%


+ druk van olietankers...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16090
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5232




par Remundo » 15/06/08, 19:25

De slechte pitrouliers, vui!
De fiscouliteit van de brandstof, vui!!
De industriële traagheid van constructeurs, ja!!!

+ lobby van de civiele en militaire nucleaire industrie heel lokaal, ja!!!!

ah, ik plaag Christophe, je kent me! :P
0 x
Beeld
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 15/06/08, 19:28

er is geen samenzwering maar gewoonte : Mrgreen:
we leven in een samenleving van maximale winst, dat is alles : Mrgreen:

als de staat geen bonus geeft voor het materiaal, is dat om geen geld te verliezen met zwartwerk : Mrgreen: Ik weet niet of hun berekening juist is.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 15/06/08, 19:31

Ah, knutselen in je huis voor je gezin en je planeet maanlicht dan? :onheil:

Het maakt mij kwaad!

Remundo, wees niet naïef, alsjeblieft...de lobby's zijn er noodzakelijkerwijs voor iets...

Er zijn nu Chinese zonnekits voor 2000€ in een of andere brico ... ze zouden als zoete broodjes moeten verkopen, maar ik betwijfel of dit het geval is, want als ik naar de daken van nieuwe huizen kijk ... zie ik altijd meer schoorstenen wat een zon ...
Dernière édition par Christophe de 15 / 06 / 08, 19: 34, 1 keer bewerkt.
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 15/06/08, 19:34

Ik heb je de verklaring gegeven die door de staat wordt geplaagd sinds de eerste hulp aan ollatie :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 15/06/08, 19:35

Kun je wat schrijfinspanningen doen George? Of doe je wanten uit alsjeblieft... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16090
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5232




par Remundo » 15/06/08, 19:38

Christophe schreef:Ah, knutselen in je huis voor je gezin en je planeet maanlicht dan? :onheil:

Het maakt mij kwaad!

Remundo, wees niet naïef, alsjeblieft...de lobby's zijn er noodzakelijkerwijs voor iets...

Er zijn nu Chinese zonnekits voor 2000€ in een of andere brico ... ze zouden als zoete broodjes moeten verkopen, maar ik betwijfel of dit het geval is, want als ik naar de daken van nieuwe huizen kijk ... zie ik altijd meer schoorstenen wat een zon ...

Mijn grappige presentatie deed niets af aan de ernst van de ideeën :D
Het is duidelijk dat het de lobby's zijn die ons tegenhouden...

Kunnen deze kits op zonne-energie eenvoudig worden aangesloten op het EDF-netwerk zonder een procedure van 1 jaar en 4 kg papier, zei de lobby? : Idee:
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 139 gasten