Oplichting (?) Trap en subsidies, echte ervaringen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

Oplichting (?) Trap en subsidies, echte ervaringen




par tigrou_838 » 11/06/08, 11:24

Hallo,

Christophe's onderwerp over de belastingcontrole na subsidies opvolgen.

Ik open dit kleine draadje om zwendel over subsidies voor hernieuwbare energie te bespreken.

Oplichterij van zowel fabrikanten en installateurs (die te veel rekenen) als opeenvolgende overheden (die met de ene hand geven en met de andere terugnemen).

Om te beginnen met mijn kleine ervaring van de twee professionele offertes voor een eenvoudige installatie van zonne-warm water.

a) 4500 euro en 5000 euro, voor twee collectoren in totaal 4 m2, een ballon van 200 liter, 3 meter heen en terug buizen, en de kleine apparaten om het allemaal te laten draaien.

b) Ik heb het zelf gedaan en het kostte me slechts 1000 euro all-inclusive.

Dat merkte ik gemakkelijk de termen zon + subsidie ​​(of belastingvermindering zo u wilt) maken alle prijzen dubbel of zelfs meer.

Ik hoop dat ik niet de enige ben die dit soort ervaringen heeft gehad.

Ik ben niet opgelicht, maar hoeveel mensen wel.

Praat hier over je ervaringen, misschien om te voorkomen dat andere mensen dit moeten doen.
0 x
BMAG
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 05/02/05, 16:35
x 3




par BMAG » 11/06/08, 11:51

Ik heb het zelf gedaan en het kostte me SLECHTS 1000 euro all inclusive.

Hallo Teigetje
Voor die prijs heb je het paneel en de bal gemaakt?
Heb je je setup ergens beschreven?
Nou, ik ben hs, maar ik moet aan de slag om de subsidiezwendel te vermijden; voorkomen is beter dan genezen.
BMAG
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

zwendel en subsidies, echt.




par tigrou_838 » 11/06/08, 11:59

hello,

kijk hier: https://www.econologie.com/une-maison-so ... -3789.html

OF in het deel zonnedossier, renovatie van een woning ook op apper.


Geen andere ervaring met subsidiezwendel?


tigrou : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/06/08, 12:05

Ik hernoemde en corrigeerde (opmaak) uw berichtinitiator tigger.

Mijn ervaring beperkt zich tot het zien van een schatting waaruit ik een cijfer heb overgehouden 2700€ excl. BTW voor de 500L zonneboiler met dubbele wisselaar. : Cheesy: Ter info, ik heb betaald voor een gebruikte (voor ECS-hout) van 300L in 5 mm met 2 grote magnesiumelektroden voor 500€.
Het is degene die je hier ziet: https://www.econologie.com/forums/photos-et- ... t4368.html

In geïmporteerde apparatuur, bijvoorbeeld Turks, kun je het vinden voor 800€ voor 300L, maar niet gesubsidieerd (hoe geweldig...)

Ik denk niet dat we het echt over oplichterij moeten hebben, maar over te veel betalen en een valstrik...

Trouwens, wat vinden de consumentenorganisaties? Blijkbaar niet veel, hij is tevreden met de excuses van de helpers vgl dit nummer uit 1997 (beetje oud nu maar...)

Beeld

Er is ook een dossier van 2001 maar de Enr lijkt niet niet een rage zijn bij UFC slechts 4 gevallen in 11 jaar...

Het is waar dat er in UFC consumptie is... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

oplichting t subsidies




par tigrou_838 » 11/06/08, 13:38

dank je christophe, het is waar dat als ik schrijf het een beetje uit de hand loopt, het toetsenbord niet het brein volgt dat te snel gaat als mensen tegen me praten over subsidies als energieverspilling.

als je het hebt over te veel factureren, zeg ik liever subsidiezwendel.

iedereen met wie ik dit bespreek zegt me dat het te duur is, zelfs met de subsidies. als je bedenkt dat een installatie van 5000 euro voor totale subsidie ​​van de ademe en regio slechts 2500 euro heeft, dan bij het zoeken en doen om dieven (loodgieters) speciale zonne-energie te vermijden, komen we alleen uit op een kostprijs van 1000 euro, om gratis warm water te hebben en zeer snelle terugverdientijd, er zit ergens een probleem.


wie subsidies zegt, zegt prijsverhoging (dubbel of zelfs driedubbel) voor gelijk systeem en macht. om nog maar te zwijgen van de problemen die u aanhaalt in uw onderwerp van herstel.

wanneer de consumentenbeschermingsvereniging niet veel doet, volgen ze gewoon de beweging zonder veel nieuws.

misschien zorgt dit bericht ervoor dat sommige mensen reageren!!!!!! en ik hoop.


tigrou :onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: oplichting en subsidies




par Christophe » 11/06/08, 14:07

tigrou_838 schreef:het toetsenbord volgt het brein niet, dat gaat te snel als mensen tegen mij praten over subsidies als energieverspilling.


Ik ben het tegenovergestelde! : Mrgreen:

tigrou_838 schreef:als je het hebt over te veel factureren, zeg ik liever subsidiezwendel.


Ja, maar in dit geval wie bedriegt wie?

a) De staat bedriegt de consument door hem te laten denken dat hij een goede deal heeft?
b) De verkoper bedriegt de staat door de beurs in zijn zak te steken?
c) De fabrikant of groothandel bedriegt de wederverkoper door ook zijn prijzen op te drijven
d) Tot slot, de klant bedriegt onbewust zijn medeburgers door te profiteren van een premie voor te dure apparatuur? (vergeet niet dat alle subsidies onderhevig zijn aan budgetquota volgens de regel die het eerst maalt)

tigrou_838 schreef:iedereen met wie ik dit bespreek zegt me dat het te duur is, zelfs met de subsidies. als je bedenkt dat een installatie van 5000 euro voor totale subsidie ​​van de ademe en regio slechts 2500 euro heeft, dan bij het zoeken en doen om dieven (loodgieters) speciale zonne-energie te vermijden, komen we alleen uit op een kostprijs van 1000 euro, om gratis warm water te hebben en zeer snelle terugverdientijd, er zit ergens een probleem.


Ik denk dat je 2 dingen moet onderscheiden:
a) de prijs
b) winstgevendheid

Inderdaad b) is zeer beperkt met sommige te dure zonnesystemen...maar wat me een beetje verdrietig maakt, is dat niemand (of bijna) aan b) denkt bij het kopen van een nieuwe auto, bijvoorbeeld...

tigrou_838 schreef:misschien zorgt dit bericht ervoor dat sommige mensen reageren!!!!!! en ik hoop.


Nou, je hebt al een reactie :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

schenkt oplichterij




par tigrou_838 » 11/06/08, 14:32

precies het probleem is,

het heeft ja
de b ja
de c ja gewoon door er zonne-energie op te zetten en de prijs te verhogen.
de d ja ook

het probleem van prijs en winstgevendheid is dat ze samengaan.

en ecologie in dit alles is slechts een financieel verhaal.

hoe dan ook, het is altijd de burger die betaalt.

precies op het niveau van de auto, maar hier raken we aan een fundamenteel probleem, op autoniveau zal alles veranderd moeten worden en niet meer op olie rijden, maar ach, olie, financiën en oplichterij van de bevolking, niet t gaat samen.

er is niemand anders die een installatie zou hebben zonder subsidies????

tenminste één antwoord, dat is niet slecht, ook al kende ik het al van christophe.

tigrou
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/06/08, 14:42

Hier heb je me net aan het denken gezet naar de paradox van hernieuwbare energie:

a) 10 jaar geleden was het duur omdat de vraag laag was daardoor verminderde productiecapaciteit.

b) Tegenwoordig is het duur omdat de vraag groot is (zogenaamd) en grote subsidies (als het niet de schuld is van China en India: leugens)

Case in point: evolutie van de prijs van PV-cellen
Dernière édition par Christophe de 11 / 06 / 08, 14: 57, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

oplichting




par tigrou_838 » 11/06/08, 14:50

dit is precies de paradox van hernieuwbare energie, het is dat het nooit op het juiste moment is.

nou ik dacht net aan iets anders, in de stijl:

je hebt geld (je bent rijk),

je hebt geïnvesteerd in hernieuwbare energie (installatie van 50000 euro),

u krijgt de helft of meer vergoed van de premies,

en hopla in werkelijkheid. Dit doet me denken aan fiscale achterpoortjes.

resultaat, je wordt door iedereen betaald voor je installatie, dus ook de minder bedeelden, het is de truc van de Robin Hood op zijn kop.

tigrou : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: oplichting




par Christophe » 11/06/08, 15:00

tigrou_838 schreef:resultaat, je wordt door iedereen betaald voor je installatie, dus ook de minder bedeelden, het is de truc van de Robin Hood op zijn kop.


Hoe dan ook, zie d) hierboven, in feite blijven subsidies, indirect, mensen doen geloven dat ecologie een zaak van de rijke man is. Dit is waarschijnlijk de reden waarom econologie het "systeem" nog niet interesseert...

Desalniettemin, is het beter om een ​​rijke man te zijn die 100 m² PV-panelen installeert of die voor dezelfde prijs een Porsche Cayenne koopt? :?
Dernière édition par Christophe de 11 / 06 / 08, 15: 38, 1 keer bewerkt.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 197-gasten