Windturbine met horizontale as: winstgevend en gemakkelijk.

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
xirotegnicrev
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 27/05/08, 20:27

Windturbine met horizontale as: winstgevend en gemakkelijk.




par xirotegnicrev » 27/05/08, 23:31

Hallo allemaal,

Hoewel dit nieuw is forumIk heb een zekere "globale" voorstelling, in feite systemisch, van deze planeet. Dit bracht me ertoe om hernieuwbare energie en individuen te bestuderen (geen enkel systeem is mogelijk zonder de actie van het individu, naar mijn mening en anderen), windenergie leek me het gemakkelijkst te benaderen.

Produceer zijn eigen stroom (tenminste een deel) en vertraag de productie van verontreinigende stoffen (chemisch of radioactief) wat een stap en dit alles met recycling !! (Of bijna)

Na een diepgaande studie van zo'n vier maanden kwam ik bij:
1. als de wind voldoende is (Vnominaal> 4m / s) is het beter om een ​​horizontale as windturbine te installeren
2. op voorwaarde dat men goed geplaatst is voor een dergelijke installatie is een simpele aangifte in het gemeentehuis (en wat dan ook) en aan de buren voldoende. Opgelet, niet hoger dan 13 m boven de grond, inclusief messen.
Cool, tot nu toe geen probleem, voor mij werkt het.
3. maak een studie van de wind over een jaar, om te bevestigen dat je studie correct is (voor mij is het ook een studie van het profiel dat ik CAD-stalling met een bepaalde snelheid koos, bij een andere start enz ... afkorting voor de moment dat het werkt)

De rest van het project: heropbouw van een EDF-betonnen paal. herstel van een driefasige. de bladen worden gemaakt van kratten waarvan het strakke hout is afgedicht met bijenwas en gemengde geheimen (knoei niet rond doe je onderzoek !! maar zeker geen vervuiling, noch op korte noch op lange termijn) de kabel herstelt de herstelde batterijen manier om de batterijen te "desulfiteren", als iemand de montage heeft, dat interesseert me, ben ik het kwijt), de vermenigvuldiger hersteld van een fiets, het frame is ook nuttig voor mij ...

Kortom, degenen die geïnteresseerd zijn in mijn project, om er een te maken ...

Heb ik je al verteld dat voor een bepaalde "sortering" geen winstgevende windturbine is? In ieder geval voor degenen die geremd worden door kraampjes. Voor geïnteresseerden heb ik een Excel met eol-afmetingen afhankelijk van de te gebruiken sortering (deze is aanpasbaar voor andere generatoren: generator, direct etc.)

Vrienden van de wind, Vrienden van de zon en entropie-aaseters, ik zeg je: +
0 x
Een beschaving zonder wetenschap zou net zo absurd zijn als een vis zonder fiets.
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11

Re: Windturbine met horizontale as: kosteneffectief en gemakkelijk.




par jonule » 28/05/08, 10:53

Hoi,

Ik ben geïnteresseerd !
Ik zit op dezelfde golf ;-)

je vindt mijn gemaakte projecten op mijn site www.nrjrealiste.fr
bevindt zich natuurlijk boven de desulfator ;-)

voor info heb ik onlangs een aantal PVC-buisbladprofielen gevonden, die ik deze zomer / herfst in een woonruimte zal installeren ;-)

xirotegnicrev schreef:Heb ik je al verteld dat voor een bepaalde "sortering" geen winstgevende windturbine is? In ieder geval voor degenen die geremd worden door kraampjes. Voor geïnteresseerden heb ik een Excel met eol-afmetingen afhankelijk van de te gebruiken sortering (deze is aanpasbaar voor andere generatoren: generator, direct etc.)


kun je uitleggen?
0 x
xirotegnicrev
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 27/05/08, 20:27




par xirotegnicrev » 28/05/08, 19:55

Hoi Jonule,
Ja, kleine correctie, niet winstgevend voor mij. Laat me het uitleggen: voor sommige tri-motor (in feite grote) heb je een startwindsnelheid nodig die veel hoger is dan de nominale wind, maar hey het is nog steeds mogelijk.
Momenteel zit ik in de fase van het testen van de berekeningen die ik heb gemaakt, dat wil zeggen dat ik twee mini-windturbines (met fietsdynamo's) heb gemaakt met twee verschillende profielen, historie om te zien of ik krijg wat ik verwacht (verwacht watt / wind, startsnelheid ...) voor nu is het goed : Cheesy:
Bedankt voor de plannen. 8)
Zal ik het naar jou of mijn Excel sturen?
A+
0 x
Een beschaving zonder wetenschap zou net zo absurd zijn als een vis zonder fiets.
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 29/05/08, 12:22

Dag

Mocht je interesse hebben in het zelf bouwen van een windturbine, dan is hier de link naar mijn realisatie

https://www.econologie.com/forums/premiers-t ... t5094.html

Ik krijg nu betere resultaten met een sterke mesinstelling, maar ik moet hun afwerking en een goede balans van de complete rotor opnieuw doen (essentieel)
Volgende tests binnenkort

A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 232-gasten