Elektriciteit met uitlaatgassen van de schoorsteen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

Elektriciteit met uitlaatgassen van de schoorsteen




par olifant » 08/05/08, 15:43

Mijn kapper vertelde me dat een van zijn vrienden van verwarmingstechnici hem had verteld over een systeem van Duitse oorsprong dat elektriciteit zou produceren
uitlaatgassen van de verwarmingsketel.
In theorie zou het moeten werken, maar ik ben een beetje sceptisch over de absolute hoeveelheid geproduceerde energie.
Heeft iemand ooit van dit apparaat gehoord?
(Het merk zou genoeg zijn om meer te weten)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 08/05/08, 16:04

Nou ja, het is omgekeerd peltier ... 5% opbrengst ...

Kortom, genoeg om een ​​paar goedkope apparaten te voeden als de kachel op volle toeren draait ... : Cheesy:

Op afgelegen plaatsen is het niet erg, maar thuis ... bla bla, vooral gezien de grootte van het ding ...

We hebben er al over gesproken op de forum met links naar fabrikant maar nu herinner ik me meer ... doe een beetje onderzoek naar het trefwoord "peltier", je zou erop terug moeten vallen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
orbs
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 156
Inschrijving: 15/09/05, 20:21




par orbs » 08/05/08, 19:11

hallo
delta T ° interessant voor een stirling
orbs
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 08/05/08, 19:27

het peltier in de richting van warmte ---> elektriciteit, het is het seebeck-effect, en het lijkt me te herinneren dat de efficiëntie eerder rond de 1% ligt dan op 5% (ik zal het controleren) dat zei, wanneer de energie gaat sowieso verloren, 1% is 1%.
een stirling zou inderdaad een beter rendement hebben.
Ik herinner u eraan dat KWB (fabrikant van pelletketels) een stirlingmodule in de ketel zal aanbieden.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 209-gasten