Wind Philippe Starck

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Willaupuis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 02/08/05, 22:03
Plaats: regio Doornik

Wind Philippe Starck




par Willaupuis » 30/04/08, 17:14

hier is de kopie van een artikel dat op internet te vinden is, weet iemand iets meer?

DE FIGARO. - Hoe ben je tot 'democratische ecologie' gekomen?

Philippe STARCK. - Ik heb vijfentwintig jaar van mijn leven doorgebracht met het bedenken, bestrijden en toepassen van het concept - dat in die tijd revolutionair was - van 'democratisch ontwerp'. Dat wil zeggen proberen zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk te geven, de kwaliteit te verhogen en de prijzen te verlagen. Maar als er 25-jaren zijn, kunnen we praten over de kwaliteit van het tekenen van een stoel, er zijn tegenwoordig andere noodgevallen dan ontwerp. Uitdagingen waarvoor creatieve geesten moeten mobiliseren. Ik gebruikte mijn knowhow, mijn koppigheid en mijn naïviteit om het proces van democratisch ontwerp - een enigszins rebelse, subversieve, waarlijk politieke geest - te hervatten en dit nieuwe concept van democratische ecologie uit te vinden.

Omdat de ecologie nog steeds gereserveerd zou zijn voor een minderheid?

Zelfs als een meerderheid van de mensen zich zorgen maakt, blijft ecologie een relatief ontoegankelijke abstractie. Het sorteren van je afval, douchen in plaats van een bad, je schakelaars sluiten is zo ongeveer alles wat gewone mensen kunnen doen. Maar om het ecologische gevecht met daden van echte economie en energieproductie te betreden, begint het complex te worden. Dat is wat mij interesseert. Daarom hebben we een paar maanden geleden met de Italiaanse groep Pramac (1) een afdeling voor geavanceerde technologie voor de democratisering van energie gecreëerd. Ons eerste doel is om een ​​betaalbare en democratische individuele windturbine (2) te maken.

Op welk verzoek reageert het?

Ze reageert op een scenario dat me enorm interesseert. Stel je de heer voor die - helaas - de meest voorkomende vrije tijd in onze consumptiemaatschappij is: ga zaterdag naar de supermarkt om een ​​nutteloze gadget te kopen. In plaats van een autoradio zal hij een gewenste windturbine op het schap zien staan ​​en zeggen dat hij nog mooier is. Het is de moeite waard 300-400 euro's (we weten de exacte prijs nog niet), dat wil zeggen wat het uitgeeft voor nutteloze objecten. Hij zal vertrekken met een doos die hij alleen met de hand kan dragen en in zijn auto stopt - wat belangrijk is. Thuis zal hij op zijn dak klimmen en binnen een paar minuten zal hij dankzij een paar clips zijn windturbine repareren. Daar is hij blij omdat hij energie en geld bespaart, en hij maakt deel uit van de grote wereldwijde strijd van vandaag: hij produceert energie! Ik verberg niet dat als ik het deed, ik er trots op zou zijn.

Welke energiebesparingen kunnen we verwachten?

Afhankelijk van de grootte - er is 6 - wordt er gewerkt tussen 10% en 60% van de individuele energiebehoeften. En aangezien het een populair object is, dat aan miljoenen exemplaren wordt verkocht, kan het een echte impact hebben ... Iedereen beoefent geen ecologie door altruïsme. Ik ben op zoek naar zelfzuchtigen en zei tegen hen: "Je zult geld besparen, maar ook geld verdienen; omdat je, wanneer je op vakantie bent, je energie terugstuurt naar het netwerk dat je ervan zal kopen. "

Windturbines worden echter betwist vanwege hun esthetiek ...

Als het object succesvol is, zullen er duizenden exemplaren zijn en zullen mensen een afwijzing hebben die zegt: "Het is lelijk", want er was deze stomme afwijzing van gigantische windvelden. Maar ik zou een windturbine bijna onzichtbaar kunnen maken. Omdat we alleen de reflecties zien. Het is een nogal verbazingwekkende moderne sculptuur. En, massaal, op de schaal van een landschap, verdwijnt het volledig. Als je een dorp in de verte ziet, zul je nooit de windturbines opmerken, en als je dichtbij komt, zeg je: "Oh, het is een prachtig object", mooi omdat het volledig is afgeleid van de functie en getekend door de wind.

Is deze groene verbintenis niet een manier om op de hoogte te blijven van de tijd?

Voor mij dateert het niet vanaf vandaag! Onthoud GoodGoods, de catalogus van niet-producten voor niet-consumenten van de toekomstige morele markt, die alles beschreef wat er nu gebeurt en alles wat er morgen zal gebeuren. Kijk naar het houten huis van 3 Swiss, te koop per postorder. Het was een voorloper, hoewel het op dat moment veel kritiek kreeg. Kijk naar mijn organische OAO-bedrijf dat meer dan vijftien jaar geleden werd opgericht! Ik ben er altijd geweest, ook al ben ik altijd te vroeg geweest. Maar dat is mijn rol, dus het is geen big deal. Vandaag heeft de noodsituatie zich bij mij gevoegd, het is perfect! Zelfs de industriëlen denken dat ze er geld mee zullen verdienen, en dat is prima. Als de president van General Electric, die zei dat zijn bedrijf nu volledig milieuvriendelijk was, niet vanwege schoonheid, maar omdat het de zaak van morgen is. Hoe meer deze mensen winst maken, hoe meer ze zullen investeren om oplossingen te vinden.

En jij, heb je andere projecten met Pramac?

We ontwikkelen een elektrische auto met revolutionaire technologieën en we vervolledigen volledig zonneboten of zonne-waterstofhybriden om te reageren op de vervuiling die wordt veroorzaakt door de explosie van watersporten. We hebben hiervoor een reeks betaalbare en sexy boten ontworpen, met een romp die energie bespaart en vooral niet om veel golven te maken. Dit is belangrijk omdat deze boten in Venetië in gebruik zullen worden genomen, een stad die wordt bedreigd door motorboten. Ze zullen eerst worden afgeleverd bij grote hotels zoals de Bauer. Wat goed is voor Venetië is goed voor de rest van de wereld! We ontwikkelen ook transparante fotovoltaïsche panelen waarop tekeningen kunnen worden afgedrukt.
0 x
als iedereen het erover eens is dat mensen dachten
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 30/04/08, 17:31

het zou eruit zien als wat zich in het gebouw bevindt
Beeld

Een soort Savonius in pexiglas ... te volgen zaak 8)

gezien op:
http://www.unhomme.fr/page-al-eolienne_ ... 04087.html
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 30/04/08, 17:35

Ah, ik heb beter, een soort spiraalvormige dubbeldekker met verticale rotatieas
Beeld

Opbrengst ??? :?
Dernière édition par Remundo de 30 / 04 / 08, 22: 34, 1 keer bewerkt.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 30/04/08, 17:45

10 op 60% dekking van de behoeften ... met een windturbine bij 400 Euro's? Maar natuurlijk ... het is geen leugen, toch?
Of het is alleen van toepassing op verlichting en ervan uitgaande dat de prijs energiestempelen omvat :) We kunnen altijd dromen ...

Oh, tenzij de prijs alleen de windturbine is (de bladen ... als je dat liever hebt) ... : Mrgreen:

ps: een geweldige ontwerper die praat over nutteloze objecten is nog steeds grappig ... : Cheesy:
Dernière édition par Christophe de 01 / 05 / 08, 11: 57, 1 keer bewerkt.
0 x
Kairos
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 05/12/05, 21:59




par Kairos » 30/04/08, 20:28

"het is een populair object, dat miljoenen exemplaren zal verkopen"

Hij is hoe dan ook optimistisch. Grootschalige productie moet de kosten die we ons voorstellen verminderen.
0 x
jc-Tergal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 98
Inschrijving: 12/03/07, 00:53




par jc-Tergal » 30/04/08, 20:48

het is moeilijk te zeggen, maar als we willen dat de ecologie zich ontwikkelt, hebben we een grootschalige industrie nodig om de kosten te verlagen, maar welke impact zal het uiteindelijk hebben op de werknemers, de ecologie precies. .. Om te zeggen dat we verkopers nodig hebben die deze producten verkopen alsof ze auto's verkopen, brengt me op een punt !!! Maar we kunnen zeggen dat het een noodzakelijk kwaad is !! :|
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 01/05/08, 12:09

jc-tergal schreef:het is moeilijk te zeggen, maar als we willen dat de ecologie zich ontwikkelt, hebben we een grootschalige industrie nodig om de kosten te verlagen


Ja, behalve dat het de theorie is ... in de praktijk werkt het zelden ...


Praktisch voorbeeld: momenteel zijn alle installateurs en fabrikanten van zonne-energie min of meer overweldigd in vergelijking met een paar jaar geleden, zijn we het daarmee eens? Ik zou zeggen dat het 10 keer meer panelen moet verkopen dan dat er 10-jaren zijn ...

Zijn de paneelprijzen gedaald? Integendeel, ik denk eerder dat ze zich hebben aangepast aan de prijs van energie ... Dus ... het maakt me behoorlijk gerber, dit soort gedrag ... maar hey, het is het systeem ...
0 x
jc-Tergal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 98
Inschrijving: 12/03/07, 00:53




par jc-Tergal » 01/05/08, 13:30

Ik begrijp dat de panelen allemaal naar Duitsland gaan en weinig naar Frankrijk, waar een vrij beperkte vraag is, dus de prijzen blijven "Frans" volgens de wet van vraag en aanbod, toch?

De prijzen niet in Duitsland gezien, maar het moet meer waard zijn dan in Frankrijk!

Tot slot, godzijdank dat er sites zoals een econologie zijn, omdat we veel informatie hebben voor zelfconstructie en veel meningen die ons in staat stellen om alle professionele sectoren die goed smeren op de rug van mensen gemotiveerd door ecologie. Iedereen zit niet in dezelfde korf, maar wetende dat er zeer kleine industrieën zijn (gerelateerd aan fossiele energieën of een energiemonopolie hebben) achter kleine professionals keert het altijd terug naar hetzelfde! zoveel beter, als je zelf een max kunt doen en ook voorkomen dat je wordt bijgestaan ​​door de staat om iets te doen en het is veel goedkoper!
0 x
Avatar de l'utilisateur
vincent27
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 20/05/05, 19:20
Plaats: Eure




par vincent27 » 01/05/08, 17:10

Als Philippe Starck zijn naam kan gebruiken om individuele windturbines te verspreiden ...
Door nadelen, ik wacht op enkele cijfers (Power, wat we hebben voor 300 €, ...).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 01/05/08, 20:48

Voor 300 € Ik denk dat je gewoon de bladen hebt :)
Kortom, de rotor ...

Zijn nog steeds grappige ontwerpers ... ze vereenvoudigen alles een beetje te veel : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 314-gasten