Zuinige recycling van de retour van de BOIS-ketel

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
ulyssesourd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 60
Inschrijving: 17/04/08, 12:44
Plaats: Doubs

Zuinige recycling van de retour van de BOIS-ketel




par ulyssesourd » 25/04/08, 10:57

Hallo,
Ik vraag me af of er een andere economische manier is van een recyclagebedrijf van de retour van de houtketel...
Omdat ik vind dat Laddomat of thermovar dure producten zijn + 250E goedkoop, En dat de gemotoriseerde 3-wegklep + regeling ook duur is... En ik vraag me af of er geen ander orgaan is dat "mechanisch" werkt met thermostatische kranen, dus geen elektriciteit of regeling nodig... Zou een thermostatische mengkraan het lukken?
Want momenteel heb ik 2 pompen + thermostaatplunjers geplaatst: een afvoerpomp op stand 1, een recyclingpomp op stand 3 en deze pompen worden geregeld met 2 dompelaars... Werkt goed...
Heb je enig idee?
Merci. : Mrgreen:
0 x
ulyssesourd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 60
Inschrijving: 17/04/08, 12:44
Plaats: Doubs




par ulyssesourd » 30/04/08, 13:32

nou is er iemand??? er is een thermostatische kraan ingesteld op 61°C maar ik ben op zoek naar een set op 72-75°C... Bestaat die? of kunnen we anders sleutelen aan een thermostatische kraan 61°C om de temperatuur te verhogen van 61 naar 72 of 75°C?
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 285-gasten